اخبار, تعمیر ایسیو, تعمیر ایسیو خودرو, تعمیر کامپیوتر خودرو

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟
Rate this post

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟ خیلی ها اطلاعات کاملی درباره ی کامپیوتر خودرو و انواع آن ندارند و فقط می دانند مکانیک کار برای پیدا کردن خطاهای خودرو از کامیپوتر خودر یا ایسیو خودرو کمک می گیرد. اما مکانیک کاران اطلاعات زیادی درباره ی کامپیوتر خودرو دارند و به خوبی می دانند با رمزگشایی خطاهای کامپیوتر خودرو می توانند متوجه مشکلات خودرو بشوند و سریعا در کمترین زمان آن را حل کنند. بارها اتفاق افتاده است که نام ایسیو ، کامپیوتر خودرو ، دستگاه دیاگ به گوشتان بخورد. کامپیوتر خودرو در واقع واحد کنترل الکترونیکی است.

امروزه بیشتر خودروهایی که تولید می شوند دارای کامپیوتر خودرو می باشند و می توانند نیازهای افراد را برطرف کنند. در واقع اگر بخواهیم ایسیو را به یکی از اعضای بدن انسان مقایسه کنیم. ایسیو در واقع عملکرد مغز را برای خودروی شما دارد پس باید به آن اهمیت بدهید! ایسیو از لحاظ ساختاری تفاوتی با کامپیوتر و لب تاپ های امروز ندارد. این واحد از پیش تعریف شده می باشد و شما می توانید برنامه ریزی های جدیدی را بر روی آن اعمال کنید و مشکلات خودروی خود را برطرف کنید.

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟ - ایسیو خودرو

کامپیوتر خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

کامپیوتر خودرو یکی از اصلی ترین بخش های خودرو به حساب می آید. مهمترین وظیفه ای برای کامیپوتر خودرو در نظر گرفته شده است کنترل تمام بخش های مختلف خودرو می باشد این بخش تمام هماهنگی ها را میان قسمت های مختلف سیستم خودرو انجام می دهد. کامپیوتر خودرو زمانی وارد سیستم ماشین شد که خودروهای انژکتوری تولید و طراحی شدند.  ایسیو دارای حسگرهای زیادی سر تا سر بخش های مختلف خودرو می باشد که این سنسورها می توانند گزارش کاملی از وضعیت خودرو و عملکرد آن را به دست کامپیوتر خودرو برسانند و آن هم به راحتی وضعیت خودرو را بسنجد و شما از طریق دستگاه دیاگ به این اطلاعات دسترسی کاملی پیدا کنید.

مهمترین نکته ای که برای کامیپوتر خودرو باید در نظر داشته باشید این است که این قطعه به هر دلیلی می تواند از کار بیافتد و برای شما دردسرساز بشود. اما باید گفت وقتی ایسیو به هر دلیلی خراب شود خودروی شما نمی تواند حرکت کند پس بدانید که کامپیوتر خودرو از چه اهمیتی برای خودرو برخوردار است. شما می توانید با کارا یدک تماس گرفته و تعمیر کامپیوتر خودرو خود را به ما بسپارید. تنها قصد ما از تهیه این مقاله این می باشد که شما بتوانید با کامپیوتر خودرو بیشتر آشنا شده و درباره ی آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در ادامه مطلب نیز همراه ما باشید.

مطالب پیشنهادی:

تعمیر ایسیو چگونه است؟

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟ - تعمیر کامپیوتر خودرو

قسمت های مختلف هر کامپیوتر خودرو

هر بخش از خودرو خودش از قسمت های ریزتری تشکیل شده است درباره ی ایسیو خودرو نیز همینطور است. ایسیو نیز از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش های وظیفه ی خاص مربوط به خود را دارند. هر ایسیو خودرو از مبدل های آنالوگ به دیجیتال ، مبدل های دیجیتال به آنالوگ ، میکرو چیپ ارتباطی ، کاندیشنر سیگنال ، سنسورهای مختلف و… تشکیل شده است. این بخش های مختلف کامپیوتر با یکدیگر هماهنگی بالایی دارند و کنترل سیستم خودرو را در دست دارند.

ایسیو دارای سنسورهای مختلفی می باشد که به کمک آن می توان اطلاعات کاملی درباره ی وضعیت خودرو به دست آورد. هر خودرو از تعدادی سنسور اصلی تشکیل شده است که شامل سنسور اکسیژن ، سنسور دمای هوا ، سنسور دمای آب ، سنسور ضربه ، سنسور دور موتور و… می باشد. این سنسورها هر کدام اطلاعات یک بخش از خودرو را برای ایسیو ارسال می کنند. در این صورت کامپیوتر خودرو شرایط خودرو را به راحتی می سنجد و با استفاده از اطلاعات به دست آمده بخش های مختلف خودرو را کنترل می کنند.

در همین رابطه بخوانید:

دستگاه دیاگ چیست؟

همه چیز درباره ایسیو خودرو

کاربرد کامپیوتر خودرو چیست؟ - قیمت تعمیر کامپیوتر خودرو
وظیفه ی اصلی کامپیوتر خودرو

کامپیوتر خودرو در واقع قادر است بر روی موارد مختلفی از جمله کارکرد موتور ، نمایش اطلاعات کارکرد موتور ، نمایش میزان مصرف سوخت ، نمایش میزان باد کلاسیک ، نمایش باز و بسته بودن درب ها ، نمایش هشدارهای مربوطه ، تنظیم مصرف سوخت ، تنظیم درچه پاشش سوخت انژکتور خودرو ، تنظیم میزان آلایندگی ، شناسایی وضعیت بحرانی خودرو ، محاسبه کارکرد خودرو و…را نظارت داشته باشد. تعمیرکار هم به کمک دستگاه دیاگ می تواند مشکلات خودرو را متوجه شود و برای حل کردن آن اقدام نماید.

در کل هر کامپیوتر خودرو وظیفه ی ثبت و ضبط همه ی حالات و کارکردهای خودرو را دارد و وقتی تمام این اطلاعات را دریافت کرده می تواند مشکلات خودرو را بهتر درک کرده و مشکل را برطرف سازد.

سفارش کامپیوتر خودرو

برای سفارش کامپیوتر خودرو می توانید با فروشگاه قطعات خودرو کارا یدک در ارتباط باشید. کارا یدک با سال ها تجربه ای که به دست آورده است فروش کامپیوتر خودرو باکیفیت را انجام می دهد. شما هم می توانید با کیفیت ترین کامپیوتر خودرو را برای ماشین خود تهیه کنید. برای این کار کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید و با ما در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *