اخبار, ایسیو زیمنس, ایسیو کروز

آشنایی با ایسیو خودرو

آشنایی با ایسیو خودرو
Rate this post

از کجا بفهمیم چه نوع ایسیویی روی ماشینمون نصب شده ؟

آشنایی با ایسیو خودرو را امروز در این مطلب برای شما ذکر میکنم تا بتوانید به طور دقیق نوع ایسیو کار شده روی خودروی خود را بفهمید.

یکی از مهم ترین قطعات خودرو های امروزی ecu یا کامپیوتر آن است.

آشنایی با ایسیو خودرو،از هر خودرو معمولا با چند کامپیوتر مختلف تولید شده است اما هر کامپیوتر چه مزایایی و چه معایبی دارند؟

کاملا واضح است که با پیشرفت علم کامپیوتر ها پیشرفته تر و کوچک تر شده اند پس این فکر که کامپیوتر های ماشینهای قدیمی بهتر هستند یک فکر غلط است اما یک تفاوت در میان خودرو های داخلی و خودرو های خارجی است که از برند معروفی استفاده نمی کنند.

بعنوان مثال خودروی پراید نسل اول انژکتوری آن را که نیمه انژکتور بود طراحی زیمنس بود بعد از یک سال به ساژم فرانسوی تغییر کرد بعد از آن ورژن جدیدی از زیمنس را در آن گذاشتند در آخر از کامپیوتر های کمپانی بوش استفاده کردند ولی الان از کامپیوتر های چینی و یا تولید داخل استفاده می شوند‌.

اما از کجا بفهمیم کامپیوتر خودروی ما چه مارکی است؟

به کوئل خودروی خود نگاه کنید. اگر وایر ها خطی چیده شده باشد کامپیوتر خودروی شما زیمنس و یا ssat استاگر وایر ها بصورت مربعی چیده شده باشد ecu ساژم یا بوش است

در سمند موتور ملی و ۲۰۶ تیپ ۵ اگر دریچه گاز برقی بود کامپیوتر بوش است و اگر دریچه گاز دارای استپر بود ecu زیمنس است.

در ۲۰۶ تیپ دو و تیپ سه اگر دریچه گاز برقی بود ecu والئو j34 است ولی اگر دستی بود و استپر داشت ecu ساژم s2000 است. در خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ تولید بعد از سال ۱۳۹۳ از کامپیوتر های شرکت کروز استفاده شده است و دریچه گاز آن سیمی است.

در خودروهای ساینا، رانا، تیبا از ECU زیمنس با برند های کانتیننتال استفاده شده است.

در خودروی پراید با موتور HP+ از ECU بوش استفاده شده که اکثرا بین مدلهای ۹۰ تا ۹۲ است.

در خودروی پراید مدل ۸۲ با سیستم انژکتوری کیا یا همان نیم انژکتور از ایسیو زیمنس استفاده شده است. این ایسیو با سایر ایسیو ها متفاوت است. کابل آن OBD2 نیست و از داخل کاپوت بغل سر کمک سمت راننده با سوکت مخصوص دستگاه وصل می شود. برای دستگاه زدن این خودرو نیاز به تبدیل کیا است که با خودروی ریو یکی است.

برای آشنایی با ایسیو خودرو و خرید ایسیو زیمنس و کروز میتوانید با گروه کارا یدک در ارتباط باشید تا در زمینه ی ایسیو کروز و زیمنس اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را در زمینه ی خرید ایسیو داشته باشید.

“کارا یدک شما را در خرید بهترین ایسیو کمک و یاری می کند”

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *