اخبار, لوازم يدكی 206, لوازم یدکی پراید, لوازم یدکی پژو

انواع لنت ترمز خودرو پژو 405 ، 206، پراید

انواع لنت ترمز خودرو - کارا یدک
Rate this post

انواع لنت ترمز خودرو پژو 405 ، 206، پراید

انواع لنت ترمز خودرو  باهم در متن زیر توضیح میدهیم ، همه ی ما میدانیم که لنت ترمز جزء لوازم یدکی پژو 405 ، لوازم یدکی 206 ، لوازم یدکی پراید محسوب می شود بهتر است اول با لنت ترمز آشنا شویم.

مطلب پیشنهادی : برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم که سرمان کلاه نرود ؟

انواع لنت ترمز خودرو پراید-کارا یدک

لوازم یدکی پژو 405 ، لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز و لوازم یدکی پژو 405 است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یاکاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو میشود. قدرت این سیستم معمولاً ده برابر قدرت موتور و حتی بیشتر میباشد.

لنت ترمز که یکی از لوازم یدکی پژو 206 محصوب می شود وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تأثیر نیروی موتور میباشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته میشود.

لنت ترمز باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

درگیر بودن همیشگی لنت ترمز با دیسک‌ ها و اصطکاک به وجود آمده از این درگیری موجب استهلاک این قطعه از خودرو میشود. به طور حتم با فرسوده شدن لنت ترمز خاصیت آن در ایجاد اصطکاک هم از بین میرود و عملیات متوقف کردن خودرو با مشکلاتی همراه خواهد گردید.  آگاهی از زمان تعویض لنت ترمز ، لوازم یدکی پژو 405 اهمیت غیر قابل انکاری است ، چون باعث آسیب رسیدن به سرنشینان و تصادفات شدید خواهد شد.

مطلب پیشنهادی : با لوازم یدکی مهم خودرو آشنا شوید

انواع لنت ترمز خودرو پژو 405

 لوازم یدکی 206 ، انواع لنت ترمز  

بعد از آن که راجع به یکی از لوازم یدکی پژو 405 ، لنت ترمز دانستیم و فهمیدیم که چه کاری انجام میدهد بهتر است بعد از آن به بررسی لوازم یدکی 206 ، انواع لنت ترمز بپردازیم.

لوازم یدکی پراید ، لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمز سرامیکی نیز از مزیت بیصدایی بهرمند هستند و درعین حال در میان انواع دیگر از عمر و دوام بالاتری برخوردارند.

این نوع لنت ها در دما‌ های بالاتر کاملا موثر عمل میکنند و در تمامی مناطق آب و هوایی کارکردی عالی دارند. صنایع جدید خوروسازی در دنیا لنت های نیمه فلزی سرامیکی را به عنوان استاندارد واقعی معرفی کرده و تا سال ۲۰۱۲ بیشتر از پنجاه درصد خودروها به این لنت ها که جزء لوازم یدکی پراید میباشد، مجهز بوده‌ اند. تنها گزینه ای که استفاده از لنت های سرامیکی را محدود می کند قیمت آن هاست چرا که اینگونه لنت ها گرانترین نوع موجود هستند.

[ts_products title=”لنت ترمز پراید” columns=”2″ per_page=”2″ ids=”7259, 10410″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

لوازم یدکی پژو 405 ، لنت ترمز ارگانیکی

لنت بدون آزبست ارگانیک به بیصدا بودن معروف است و این شاید بزرگترین مزیت آن باشد. این لنت در دما‌های پایین کار آمدتر است و ممکن است در دما‌های خیلی بالا عملا کار آیی خود را از دست بدهد چرا که امکان دارد تجزیه شود و در این صورت بوی بسیار بدی نیز تولید میکند. قابل توجه است که اینگونه لنت ها سریعتر فرسوده می شوند به ویژه اگر در مسابقات به کار گرفته شوند.

[ts_products title=”لنت ترمز پژو 405″ columns=”2″ per_page=”2″ ids=”7266, 10484″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

لوازم یدکی پژو 206 ، لنت ترمز نیمه فلزی 

لوازم یدکی پژو 206 ، لنت ترمز نیمه فلزی در این میان توانسته تعادل قابل قبولی بین مقاومت سایشی، صدا و کارکرد برقرار کند. اینگونه لنت ها دومین نوع رایج مورد استفاده در خودرو‌ های جدید می باشند چرا که کلیه خصوصیات مناسب را در خود جمع آوری کرده اند. ضمن اینکه لنت های نیمه فلزی نسبت به انواع کاملا فلزی و ارگانیک از قیمت بالاتری برخوردارند.

مطلب پیشنهادی : لوازم یدکی خودرو های داخلی

[ts_products title=”لنت ترمز پژو 206″ columns=”4″ per_page=”4″ ids=”5393, 10414, 10408, 10486″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

چگونگی انتخاب لوازم یدکی ، لنت ترمز مناسب پراید 

ممکن است بپرسید چگونه باید نوع لنت ترمز خود را انتخاب کنید. معمولا پیشنهاد می شود لنت ترمز هایی را انتخاب کنید که شرکت سازنده آن را ویژه خودرو سواری شما طراحی، تست و به بازار عرضه کرده است. اینگونه لنت ها برای مسابقات مناسب نیستند.

اما گزینه خوبی برای خودرو‌ های شهری و استفاده روزانه محسوب می شوند، زیرا در دما‌های پایین عملکرد خوبی دارند و از دوامی مناسب برخوردارند و از آنجا که مختص خودرو شما ساخته شده اند کاملا هم بیصدا هستند.

اما اگر نمیخواهید از اینگونه لنت ترمز ها استفاده کنید بهترین پیشنهاد این است که روی ترمز‌ های مورد قبول و باکیفیت بازار و ترجیحا لنت های نیمه فلزی و یا سرامیکی هزینه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که لنت ترمز های طراحی شده برای مسابقات برای رانندگی روزانه و در شهر مناسب نیستند، زیرا تا زمانی که گرم نشوند عملکرد خوبی نخواهند داشت.

با مشاوران نمایندگان کارا یدک در ارتباط باشید تا بهترین نوع لنت ترمز را به شما معرفی کنند.

لوازم یدکی پراید ، زمان تعویض لنت ترمز آن چه زمانی است ؟

تعویض لنت ترمز ، لوازم یدکی پراید یک زمان مشخصی دارد که با علائم زیر میتوانید بفهمید که نیاز به تعویض دارد پس علائم آن را جدی بگیرید.

 

-لرزیدن پدال ترمز

از جمله نشانه‌ هایی که به رانندگان خودرو های سواری گوشزد میکند که زمان تعویض لنت ترمز آن ها فرا رسیده است لرزیدن پدال ترمز است. به این معنی که اگر هر بار با فشردن پدال ترمز این پدال شروع به لرزیدن کند، نشانه‌ ا‌ی از آن است که لنت ترمز خودروی شما مستهلک شده است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با نمونه‌ ای جدید جایگزین گردد.

-میزان نبودن فرمان خودرو

از تنظیم خارج شدن فرمان خودرو هم میتواند به عنوان یکی دیگر از نشانه‌ های فرسوده شدن لنت ترمز شناخته شود. اگر هنگامیکه پدال ترمز را فشار میدهید فرمان خودرو به سمت خاصی متمایل گردد و همواره به آن سمت کشش داشته باشد ممکن است که این ایراد مربوط به وجود مشکل در لنت ترمز خودرو باشد.

-ایجاد صدای نابه هنجار هنگام ترمز گرفتن

اگر هنگام ترمز گرفتن با صدای ناهنجاری از سوی لنت‌ ها مواجه شدید احتمالا به آن معنی است که لنت‌ های ترمز خودرو به طور کامل از بین رفته ‌است. بنابراین باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید. چرا که در غیر این صورت با هر بار ترمز گرفتن دیسک‌ های ترمز خودروی شما یک قدم به سمت رویارویی با یک آسیب جدی و از کار افتادن نزدیک‌تر میشود.

-فعال شدن چراغ هشدار  

در برخی از خودرو های سواری یک چراغ چشمک زن و هشدار دهنده‌ تعبیه شده است که زمان تعویض لنت ترمز را به اطلاع راننده‌ی آن خودرو میرساند.

مطلب بیشتر : لوازم یدکی 206 و پراید

انواع لنت ترمز خودرو پژو 405 ، 206، پراید

سفارش انواع لوازم یدکی پژو 405 ، 206 ، پراید 

برای سفارش انواع لوازم یدکی از لنت ترمز گرفته تا لوازمی مثل اهرم گیربکس ، بازویی فرمان و … با فروشگاه آنلاین کارا یدک در ارتباط باشید.

کارا یدک در زمینه ی فروش انواع لوازم یدکی ، ایسیو خودرو به صورت اورجینال فعالیت می کند که میتوانید برای سفارش با واحد فروش کارا یدک تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *