اخبار, لوازم يدكی 206, لوازم یدکی پژو

تسمه تایم پژو 206 و 405 – لوازم یدکی پژو

تسمه تایم پژو 206 و 405 - لوازم یدکی پژو
Rate this post

تسمه تایم پژو 206 و 405 – لوازم یدکی پژو

تسمه تایم پژو 206 و 405 ، در این مطلب قصد داریم شما را با اینکه تسمه تایم چیست آشنا کنیم و زمان تعویض آن را به شما بگوییم تا دچار مشکل نشوید ، پس با ما همراه باشید تا با این قطعه از لوازم یدکی پژو 206 و 405 بررسی کنیم.

مطلب بیشتر: دیسک ترمز خودرو پراید ، پژو 405 ، 206

عملکرد تسمه تایم – لوازم یدکی پژو 405  

عملکرد لوازم یدکی پژو 405 ، تسمه تایم یک تسمه پلاستیکی است که قسمتی از موتور احتراق داخلی خودرو است و در داخل پیشرانه قرار دارد و میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ یا سوپاپ ها متصل می کند تا 4 عمل اصلی موتور یعنی مکش، تراکم، انفجار و تخلیه صورت گیرد. اقدام نکردن در زمان مناسب برای تعویض لوازم یدکی پژو 405 ، تسمه تایم باعث فرسایش دندانه ها می شود.

وظیفه این قطعه از لوازم یدکی پژو 405 تنظیم زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ ها است، این تسمه سوپاپ ها را به چرخش درمی آورد و کنترل می کند. در خودروهای مختلف محل قرارگیری میل سوپاپ با یکدیگر متفاوت است ولی در اکثر موارد این قطعه در سر سیلندر خودرو جایگذاری شده است.

جایگیری صحیح تسمه تایم پر اهمیت است و اگر تسمه تایم یک یا چند دندانه جابجا شود زمان باز بودن سوپاپ ها به هم ریخته و در کار موتور اختلال ایجاد می شود.

مطلب پر بازدید : خرید لوازم یدکی 206

[ts_products title=”تسمه تایم پژو 405″ columns=”1″ per_page=”1″ ids=”3001″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

چه مواردی باعث پارگی تسمه تایم پژو 405 میشود؟

👈 استفاده زیاد از دورهای بالای موتور خودرو بخصوص در دورهای بیش از چهار هزار دور در دقيقه و انجام شتاب گیری ناگهانی مثبت یا به اصطلاح تیک آف و یا کاهش شتاب ناگهانی منفی با استفاده از موتور یا به اصطلاح معکوس کشیدن.

👈 عدم استفاده از دنده متناسب با قدرت و سرعت خودرو، اصطلاحا دنده مرده هنگام رانندگی در سربالایی و موانع ، باعث فشار نا متعارف بر روی سوپاپ های موتور و در نتیجه مقاومت میل بادامک برای گردش روان توسط این قطعه از لوازم یدکی پژو 405 انجام می شود.

👈 خرابی بلبرینگ هرزگرد تسمه سفت کن و گیرپاژ کردن آن ،باعث پارگی و کشیدگی یا رد کردن و بریدن دندانه تسمه تایم خواهد شد. معمولا کار کرد زیاد و یا سفت بودن زیاد لوازم یدکی پژو 206 ، تسمه تایم  عامل خرابی هرزگرد میشود، تسمه تایم باید بین ۲ الی ۳ میلیمتر قابلیت انعطاف داشته باشد. و با با دستگاه مخصوص سفتی آن تنظیم شود.

👈 نصب تسمه تایم بی کیفیت و تقلبی که توان تحمل فشار و کار زیاد را ندارد. تسمه نو در سطح بیرونی و داخلی بر اثر تا کردن برای آزمایش نبایستی ترک و شستگی دیده شود. و یا الیافی از آن در حال جدا شدن باشد و یا حتی یکی از دندانه های آن مشکل داشته باشد. تسمه هایی که بشکل تا خورده نگهداری شده اند و یا اشیاء دیگری روی آنها گذاشته شده اند. دچار مشکل خواهند شد.

👈 روغن ریزی سر میل لنگ و چرب شدن تسمه تایم.

👈 عدم استفاده از خودرو بمدت طولانی

پیشنهاد ویژه : فروشگاه لوازم یدکی پراید 

تسمه تایم پژو 206 و 405 - لوازم یدکی پژو02136617616

خطرات پاره شدن تسمه تایم – لوازم یدکی پژو 206

👈اگر موتور روشن باشد یا خودرو در حال حرکت باشد و تسمه تایم این قطعه از لوازم یدکی پژو 206  یک دنده رد کند یا دچار پارگی شود و راننده سریعا ، دنده خودرو را در وضعیت دنده خلاص قرار ندهد.

👈چون میل لنگ موتور در حال گردش بر اثر حرکت چرخها میباشد باعث بالا آمدن پیستون میگردد ، در این وضعیت سر پیستون به ته سوپاپ هایی که پائین مانده اند، برخورد میکند و موجب آسیب به سوپاپ و پیستون و یا سایر اجزاء موتور خودرو می شود. بنابراین تعویض بموقع تسمه تایم، باعث جلوگیری از آسیب به موتور خودرو میگردد.

👈هنگام تهیه تسمه تایم نو، به جنس آن از نظر کیفیت و استحکام دندانه ها، به علت حساسیت ، حتما توجه کنید و نگذارید مکانیک هر نوع تسمه تایم نامرغوبی را نصب نماید.

مطلب پر بازدید : نکات خرید لوازم یدکی خودرو

[ts_products title=”تسمه تایم پژو 206″ columns=”3″ per_page=”3″ ids=”2997, 2993, 5373″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

چه زمانی تسمه تایم را تعویض کنیم؟

👈 اگزوز دود میده ، زمان تعویض تسمه تایم رسیده

یکی از مشکلات مربوط به لوازم یدکی پژو 206  ، تسمه تایم دود کردن بیش از حد اگزوز است زیرا اگر تسمه تایم مشکل داشته باشد ،موتور باید تلاش بیشتری برای به حرکت در آوردن قطعات خود کند پس فشار بیشتری به آن وارد می شود و به همین علت دود زیادی از اگزوز خارج می گردد.

👈 در زمان استارت و حرکت مشکل دارید؟

تسمه تایم یکی از قطعات لوازم یدکی پژو 206  است که کاملا دقیق طراحی شده و همیشه باید تنظیم باشد تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک، دو بار میل لنگ را بچرخاند. با چرخش میل بادامک ، دریچه ها یا سوپاپ های ورود و خروج گاز باز و بسته می شوند.

متناسب با لحظه حرکت پیستون ها این دریچه ها باز و بسته می شوند. پس اگر زمان بندی این چرخه به هم بریزد بقیه چیزها نیز از تنظیم خارج می گردند که این امر می تواند باعث درست استارت نخوردن خودرو شود.

👈 دندانه ها از بین رفته است ؟

تسمه تایم هر 60 هزار مایل عوض شود، اما در برخی وسائل نقلیه این عدد می تواند تا 110 هزار مایل هم باشد.تسمه تایم های کارکرده در مدت زمان استفاده شان ، فرسایش و خوردگی دندانه ها را به دنبال دارد.

👈 اگر دور موتور بد عمل میکند آگاه باشید که زمان تعویض تسمه تایم رسیده است

اگر هنگام رانندگی متوجه شدید موتورتان تنظیم نیست و درست کار نمی کند و دور موتور به 2 تا 4 هزار دور رسیده ، باید تسمه تایم این قطعه از لوازم یدکی پژو 206  را چک کنید زیرا اگر تسمه تایم شل شده باشد، خودرو شروع به لغزیدن می کند و در حین شتاب ، دور موتور بالاتر می رود.

تسمه تایم پژو 206 و 405 - لوازم یدکی پژو ، کارایدک

خرید لوازم یدکی پژو 206 و 405 با قیمت مناسب

برای خرید لوازم یدکی پژو 206 و  پژو 405 میتوانید با بهترین فروشگاه آنلاین کارا یدک در ارتباط باشید ، کارا یدک در زمینه ی فروش قطعات یدکی پژو ، پراید و … فعالیت می کند که اگر دنبال قطعات یدکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب میگردید میتوانید با آن ها تماس بگیرید.

برای خرید لوازم یدکی پژو ، لوازم یدکی پراید گول قیمت های ارزان را نخورید هیچ ارزانی بی دلیل نیست پس برای قطعات لوازم یدکی خودرو به دنبال کیفیت بالا و قیمت مناسب باشید تا سالهای سال بتوانید از آن قطعه استفاده کنید و نیازی به تعویض دوباره بعد از مدت کوتاهی نداشته باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *