اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟

در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟
Rate this post

در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟

در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟ ، کامپیوتر های هوشمندی وارد خودرو ها شدند که روی خودرو نصب می شدند و از آن طرف نیز روی نقاط حیاتی خودرو مانند گیربکس، ترمز ها، خنک کننده ها، قطعات برقی، قطعات حیاتی موتور و امکانات رفاهی و آپشن ها، سنسورها و کنترل کننده هایی نصب می شد که در صورتی که به هر عنوانی دچار خطا و عیب شدند، کد خطایی مربوط به آن نقطه را روی حافظه ای در داخل کامپیوتر خودرو وارد کنند.

دیگر دلایلی که چنین کامپیوتر هایی بوجود آمدند، وجود امکانات رفاهی که روز بروز در خودرو ها بیشتر و بیشتر ظهور پیدا می کنند از دیگر دلایل مهم، بررسی وضعیت آلایندگی یک خودرو است که ورود این نوع کامپیوتر ها رو توجیه می کند.

بیشتر بخوانیم : قسمت مختلف دستگاه دیاگ چیست؟

در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟

موارد قابل رویت در دستگاه دیاگ

اسکنر های حرفه ای تفاوت خود را اینجا نشان می دهند. اسکنر ها با داشتن پایگاه داده عظیمی که از کد های خطا و دلایل آن ها در اختیار دارند براحتی به یک مکانیک حرفه ای کمک می کنند تا کد خطا را بصورت کامل تجزیه و تحلیل و عیب یابی کند و حتی این اسکنر ها این قابلیت را دارند که بصورت دستی توسط مکانیک سنسور ها خودرو را دستکاری کنند و یا بعضی از کد های خطا را پاک کنند.

البته فقط اگر قطعه مورد نظر مشکل فیزیکی واقعی نداشته باشد پاک کردن کد خطا علاجی خواهد بود، در غیر اینصورت اینکار فایده آنچنانی ندارد و قطعه باید تعمیر شود.

ولی در حالت کلی اکثر دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص مشکلات برقی خودرو، سنسور های حیاتی خودرو مانند سنسور اکسیژن، سنسور کاتالیزور، سنسور ABS و اگر خودرو اتومات باشد قابلیت خواندن پارمتر هایی مرتبط به گیرباکس خودرو مانند فشار روغن گیرباکس را دارند که برای تشخیص سلامت گیربکس بسیار با اهمیت و حیاتی است.

هر چه خودرو حرفه ای تر و پیچیده تر باشد پارامتر ها، کد های و وضعیت های بیشتری را می توان با دستگاه دیاگ از آن ها استخراج کرد و هر چه خودرو ساده تر و مکانیکی باشد مسلما این پارامترها کمتر و کمتر خواهند بود.

یکی از موارد قابل تشخیص محبوب در دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص دستکاری کیلومتر خودرو است که بسیار بسیار کاربردی است که به شدت می تواند مچگیر خوبی برای فروشنده ها و دلالان متخلف و درغگو باشد.

بیشتر بخوانیم : نشانه خرابی ایسیو و تعمیر کامپیوتر خودرو

دیاگ زدن فقط برای نمایش داده ها نیست

با وجود اینکه دستگاه دیاگ بسیاری از اطلاعات و وضعیت ها خودرو را به نمایش در می آورد ولی تحلیل این اطلاعات آنقدر ها هم ساده نیست. بعضی وقت ها کد ها یکسان است ولی دلایل می تواند متفاوت باشد و در اغلب مواقع تحلیل داده هاست که کار را مشکل می کند و نیازمند یک کارشناس حرفه ای است تا بتواند بعد از خواندن آن کد، تحلیل و گراف های آماری دقیقا وضعیت خودرو را تشخیص دهد.

بنابراین به این سادگی ها هم فکر می کنید نیست که مثلا دستگاهی بخریم، وصلش کنیم به او بی دی و بعد از آن هم اطلاعات را بخوانیم و همه ایرادات ماشین را خودمان به تنهایی بتوانیم دربیاوریم.

در ضمن در زمانی که خودرو به قولی دیاگ خور نباشد که دیگر هیچ، تنها کسی که می تواند به شما کمک کند فقط یک کارشناس خبره و حرفه ای خودرو است تا بتواند خودرو مورد نظر را برایتان کارشناسی فنی کند.

مطلب بیشتر : ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود؟

در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟

نکات مهم در انتخاب دستگاه دیاگ چیست؟

👈 بعضی از دستگاه های دیاگ پس از سپری شدن مدت آپدیت رایگان، عملا از کار می افتند و تا زمانیکه بروزرسانی دستگاه خریداری نشود استفاده از دستگاه غیر ممکن میشود.

👈 مراقب دستگاه های چینی و ارزان قیمت ناشناخته باشید، این دستگاه ها براحتی میتوانند به خودرو آسیب برسانند.

👈 دستگاه های مولتی دیاگ که دارای قابلیت برنامه ریزی و انجام برخی قابلیت های تخصصی روی خودرو میباشند به هیچ عنوان دستگاه های معتبری نیستند، دلیل این موضوع هم این است که بسیاری از کمپانی های خودرو سازی هیچ یک از نقشه و برنامه های پروگرامینگ خودرو را در اختیار کمپانی های دیگر قرار نمیدهند و این برنامه ها فقط توسط دستگاه های دیاگ خود آن شرکت ارائه میشود.

👈 میزان انتظاری که از دستگاه دیاگ دارید تا حدود زیادی به قیمت آن نیز بر میگردد، ضرب المثل معروف هرچه پول بدهید همان قدر آش ميخوريد.

👈 گرانترین دستگاه لزوما بر آورده کننده نیاز شما نخواهد بود.

دستگاه دیاگ با قیمت مناسب بخرید! 

برای خرید و سفارش دستگاه دیاگ با قیمت مناسب و متناسب با خودروی خودتان در هر مدلی که میخواهید میتوانید با کارا یدک در ارتباط باشید همچنین برای دیاگ زدن خودروی خود در مدلها مختلف به کارا یدک مراجعه کنید.

برای مشاهده ی دستگاه دیاگ های مختلف میتوانید نمونه های زیر را ببینید و همچنین برای مشاهده ی نمونه های بیشتر لینک را دنبال کنید :

[ts_products title=”محصولات ستگاه دیاگ” columns=”4″ per_page=”4″ ids=”5621, 5603, 5617, 5614″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *