اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

دلیل خرید دستگاه دیاگ چیست؟

دلیل خرید دستگاه دیاگ چیست؟
Rate this post

دلیل خرید دستگاه دیاگ چیست؟

دلیل خرید دستگاه دیاگ این است که صنعت خودروسازی به فکر این افتاد که باید برای خودرو هایی که تولید می شوند راهی قرار دهد تا مکانیک ها بتوانند بدون اینکه دل و روده خودرو را کف زمین پهن کنند از ایرادات آن آگاه شوند و فقط قطعاتی را که نیاز به تعمیر دارد را جدا و تعمیر کنند.

برای تحقق این امر کامپیوتر های هوشمندی وارد خودرو ها شدند که روی خودرو نصب می شدند و از آن طرف نیز روی نقاط حیاتی خودرو مانند گیربکس، ترمزها، خنک کننده ها، قطعات برقی، قطعات حیاتی موتور و امکانات رفاهی و آپشن ها، سنسور ها و کنترل کننده هایی نصب می شد که در صورتی که بهر عنوانی دچار خطا و عیب شدند، کد خطایی مربوط به آن نقطه را روی حافظه ای در داخل کامپیوتر خودرو وارد کنند.

دیگر دلایلی که دستگاه دیاگ ها بوجود آمدند ، وجود امکانات رفاهی که روز بروز در خودروها بیشتر و بیشتر ظهور پیدا می کنند از دیگر دلایل مهم، بررسی وضعیت آلایندگی یک خودرو است که ورود این نوع کامپیوتر ها رو توجیه می کند.

مطلب پیشنهادی : معنای دیاگ زدن خودروی چیست ؟

دلیل خرید دستگاه دیاگ

چگونگی ارسال کدخوان ها به دستگاه دیاگ 

دستگاه دیاگ برای اینکه بتوانند اطلاعات کامپیوتر خود را به نمایش در آورند باید به پورت یا درگاهی در خودرو بنام او بی دی متصل شوند که اینکار توسط یک کد خوان انجام می پذیرد.البته پورت های او بی دی در خودرو های مختلف در جایگاه های مختلفی قرار دارند، بعضی در زیر داشبورد، بعضی هم زیر کاپوت و بعضی ها هم در کنسول میانی خودرو.

دستگاه های دیاگ بعد از اتصال به درگاه او بی دی اطلاعات آن را از پین ها مختلف آن خوانده و آن را یا به اسکنری و یا اینکه توسط یک واسط مانند بلوتوث یا وای فای به موبایل یا کامپیوتر ارسال می کند و بعد از آن نیز تجزیه و تحلیل کد های ارسال شده به عهده ی اسکنر و یا اپلکیشینی است که کد ها رو می خواند.

مطلب پیشنهادی : قسمت مختلف دستگاه دیاگ چیست؟

خرید دستگاه دیاگ - کارا یدک ۰۲۱۳۶۶۱۷۶۲۵

عموما چه مواردی در دستگاه دیاگ قابل مشاهده است ؟

اسکنر های حرفه ای تفاوت خود را اینجا نشان می دهند. اسکنرها با داشتن پایگاه داده عظیمی که از کد های خطا و دلایل آن ها در اختیار دارند براحتی به یک مکانیک حرفه ای کمک می کنند تا کد خطا را بصورت کامل تجزیه و تحلیل و عیب یابی کند و حتی این اسکنر ها این قابلیت را دارند که بصورت دستی توسط مکانیک سنسور ها خودرو را دستکاری کنند و یا بعضی از کد های خطا را پاک کنند.البته فقط اگر قطعه مورد نظر مشکل فیزیکی واقعی نداشته باشد پاک کردن کد خطا علاجی خواهد بود، در غیر اینصورت اینکار فایده آنچنانی ندارد و قطعه باید تعمیر شود.

ولی در حالت کلی اکثر دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص مشکلات برقی خودرو، سنسور های حیاتی خودرو مانند سنسور اکسیژن، سنسور کاتالیزور، سنسور ABS و اگر خودرو اتومات باشد قابلیت خواندن پارامتر هایی مرتبط به گیرباکس خودرو مانند فشار روغن گیرباکس را دارند که برای تشخیص سلامت گیربکس بسیار با اهمیت و حیاتی است.

هر چه خودرو حرفه ای تر و پیچیده تر باشد پارامترها، کدهای و وضعیت های بیشتری را می توان با دستگاه دیاگ از آن ها استخراج کرد و هر چه خودرو ساده تر و مکانیکی باشد مسلما این پارامترها کمتر و کمتر خواهند بود.یکی از موارد قابل تشخیص محبوب در دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص دستکاری کیلومتر خودرو است که بسیار بسیار کاربردی است که به شدت می تواند مچگیر خوبی برای فروشنده ها و دلالان متخلف و درغگو باشد.

دستگاه دیاگ انواع خودرو - کارا یدک ۰۲۱۳۶۶۱۷۶۲۵

دستگاه دیاگ یا دیاگ زدن فقط برای نمایش داده ها نیست 

با وجود اینکه دستگاه دیاگ بسیاری از اطلاعات و وضعیت ها خودرو را به نمایش در می آورد ولی تحلیل این اطلاعات آنقدر ها هم ساده نیست.

بعضی وقت ها کد ها یکسان است ولی دلایل می تواند متفاوت باشد و در اغلب مواقع تحلیل داده هاست که کار را مشکل می کند و نیازمند یک کارشناس حرفه ای است تا بتواند بعد از خواندن آن کد، تحلیل و گراف های آماری دقیقا وضعیت خودرو را تشخیص دهد.

بنابر این به این سادگی ها هم فکر می کنید نیست که مثلا دستگاهی بخرمو، وصلش کنم به او بی دی و بعد از آن هم اطلاعات را بخوانم و همه ایرادات ماشین را خودم به تنهایی بتوانم دربیاورم.

در ضمن در زمانی که خودرو به قولی دیاگ خور نباشد که دیگر هیچ، تنها کسی که می تواند به شما کمک کند فقط یک کارشناس خبره و حرفه ای خودرو است تا بتواند خودرو مورد نظر را برایتان کارشناسی فنی کند.

مطلب بیشتر : 4 نکته کلیدی در خرید دستگاه دیاگ 

خرید دستگاه دیاگ از فروشگاه معتبر 

برای خرید دستگاه دیاگ بهتر است از یک فروشگاه معتبر و اورجینال خریداری کنید تا نتایج انتقال داده ها و مشکلات خودروی خود را دقیق متوجه شوید. بهترین فروشگاه دستگاه دیاگ ، کارا یدک است که میتوانید با توجه به نوع خودروی خود دستگاه دیاگ مورد نظرتان را سفارش دهید و در صورت نداشتن آگاهی کامل از قیمت دستگاه دیاگ و نوع آن  با مشاوران تخصصی کارا یدک در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *