اخبار, لوازم يدكی 206, لوازم یدکی پراید, لوازم یدکی پژو

دیسک ترمز خودرو پراید ، پژو 405 ، 206

دیسک ترمز خودرو پراید ، پژو 405 ، 206
Rate this post

دیسک ترمز خودرو پراید ، پژو 405 ، 206

دیسک ترمز خودرو جزء لوازم یدکی پراید ، پژو 405 ، 206 محسوب می شود که باهم به بررسی اینکه دیسک ترمز چیست ؟ ، چه کارهایی انجام می دهد و .. میپردازیم پس با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : انواع لنت ترمز خودرو

دیسک ترمز خودرو -کارا یدک

لوازم یدکی پژو 405 ، دیسک ترمز چیست ؟

دیسک ترمز یکی از قطعات مهم لوازم یدکی پژو 405 در سیستم چرخ و متعلقات آن است که نقش مهمی در امنیت خودرو در هنگام ترمزگیری دارد. این قطعه حیاتی که همراه با چرخ ها در حال گردش است، اگر از حرکت باز ایستد، متعاقبا چرخ ها نیز از حرکت ایستاده و خودرو متوقف می شود.

لوازم یدکی پژو 405 ،دیسک ترمز در واقع قطعه ای دایره ای در قسمت چرخ ها است که وظیفه آن متوقف ساختن خودرو در هنگام گرفتن ترمز می باشد. این قطعه حیاتی در خودرو دارای یک طول عمر مشخص است و پس از طی این مدت، رفته رفته از کارایی آن کاسته می شود. دیسک ترمز با دو قطعه دیگر خودرو ارتباط مستقیم دارد. اول با چرخ ها که همگام با آن ها شروع به چرخش کرده و همگام با آن ها از حرکت باز می ایستد. دومین قطعه ای که مستقیما با این دیسک در ارتباط است، لنت ترمز بوده است.

مطلب پیشنهادی : عملکرد فیلتر بنزین خودرو 

[ts_products title=”دیسک ترمز پژو 405″ columns=”1″ per_page=”1″ ids=”2857″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

دیسک ترمز در بین لوازم یدکی  پژو 206 چه کاربردی دارد؟ 

هنگامی که راننده پای خود را روی پدال ترمز فشار می دهد، لنت ها با دیسک ترمز ، لوازم یدکی پژو 206 درگیر می شوند و در نتیجه باعث می شوند تا از سرعت چرخش دیسک کم شود. کم شدن سرعت گردش دیسک ها سبب می شود تا چرخ ها نیز سرعتشان کاسته شود و در نهایت به طور کامل از حرکت باز ایستند. اگر دیسک ترمز به درستی عمل نکند و کارایی مناسبی نداشته باشد، در نتیجه در هنگام ترمز گیری، خودرو عملکرد مناسبی نخواهد داشت و در نتیجه دچار مشکل خواهد شد.

مطلب بیشتر : مدل های کامپیوتر پژو 206

[ts_products title=”دیسک ترمز پژو 206″ columns=”4″ per_page=”4″ ids=”5209, 5207, 2850, 2852″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

لوازم یدکی پراید ، انواع دیسک ترمز 

لوازم یدکی پراید ، دیسک ترمز انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع آن قیمت های متفاوتی را دارد می باشد. از لحاظ کارایی، به طور کلی دیسک های ترمز به دو دسته دیسک ترمز معمولی و دیسک ترمز خنک شونده تقسیم می شوند.

لوازم یدکی پراید ، دیسک ترمز های معمولی  اکثرا به شکلی کاملا ساده طراحی شده و سطح بیرونی آن ها صاف و صیقلی می باشد. اما دیسک های خنک شونده یا هوا خنک معمولا در شکل های متفاوتی طراحی می شوند ، دیسک های خنک شونده غالبا با طراحی هایی از قبیل دیسک سوراخ دار، دیسک شیار دار، دیسک سوراخ دار و شیار دار و دیسک ساده با تهویه داخلی به بازار عرضه می شوند که باز با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آن ها، از رده های قیمتی متفاوتی برخوردار هستند.

[ts_products title=”دیسک ترمز پراید” columns=”2″ per_page=”2″ ids=”2869, 2854″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

لوازم یدکی پژو 405 ، عوامل خرابی دیسک ترمز چیست ؟

معمولا چند عامل مشخص، باعث خرابی در لوازم یدکی پژو 405 ، دیسک ترمز می گردد. داغ شدن بیش از حد، استفاده از لنت ترمز نا مرغوب و عدم تعویض به موقع لنت ترمز، از جمله مهمترین دلایلی هستند که موجب می شوند تا دیسک ترمز دچار فرسودگی شده و در نهایت کارایی خود را از دست بدهند. استفاده از دیسک های معمولی و رانندگی در شرایطی که نیاز زیادی به ترمزگیری وجود دارد، یکی از عمده دلایلی است که باعث داغ شدن بیش از حد دیسک ها و در نتیجه فرسوده شده آن ها می شود.

هنگامی که دیسک داغ می شود، رفته رفته از کارایی لنت ها کاسته شده و علاوه بر این، این داغ شدن بیش از حد سبب تغییر شکل دیسک ها نیز می گردد. علاوه بر این عدم تعویض به موقع لنت ها باعث می شود تا در هنگام ترمزگیری لنت تمام شده با دیسک ها درگیر شود و اصطکاک میان آهن لنت و خود دیسک، سبب خط افتادن روی آن و در نتیجه خراشیدگی دیسک گردد. در برخی موارد نیز در دیسک ترمز لبه های تیزی ایجاد می شود که موجب کاهش عمر مفید لنت ها نیز می شود.

هنگامی که لوازم یدکی پژو 405 ، دیسک ترمز به هر دلیلی دچار مشکل و خرابی می شود، یک سری علائم ناهنجار در عملکرد خودرو قابل مشاهده خواهد بود که با توجه به آن ها می توان از وارد آمدن خسارات بیشتر به خودرو جلوگیری نمود. شما می توانید علائم خرابی دیسک ترمز را در لینک داده شده مطالعه کرده تا از این نشانه ها آگاه شوید و در صورت بروز هر یک از آنها، دیسک های ترمز خودروی خود را بازدید کنید.

خرید دیسک ترمز خودرو پراید ، پژو 405 ، 206- کارا یدک

سفارش لوازم یدکی پراید ، پژو 405 ، 206 با کیفیت 

برای سفارش بهترین لوازم یدکی پراید ، لوازم یدکی پژو 405 ، لوازم یدکی 206 از دیسک ترمز گرفته تا جعبه فرمان ، رادیاتور کولر و .. را میتوانید با قیمت مناسب و اورجینال از بهترین فروشگاه آنلاین کارایدک خریداری کنید.

فروشگاه کارا یدک بهترین اجناس را به شما عرضه میکند تا از همه نظر رضایت کامل داشته باشید و دیسک ترمز پراید ، پژو 405 ، 206 در مدت کوتاهی خراب نشود و نیاز به تعویض نداشته باشد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *