اخبار, کامپیوتر سمند

طولانی کردن عمر ایسیو سمند

طولانی کردن عمر ایسیو سمند
Rate this post

طولانی کردن عمر ایسیو سمند با این نکات

بدون تردید ، هرکدام از وسایل الکترونیکی و مکانیکی نیاز به نگهداری دارند تا با گذشت زمان، از کیفیت و کارایی آنها کم نشود. خودرو هم از این قاعده مستثنی نیست و سهل انگاری در امر نگهداری اتومبیل حتی میتواند به قیمت جان صاحب خودرو و سرنشینان آن تمام بشود. خودرو های امروزی با به کار گیری تکنولوژی مدرن و طیف وسیعی از امکانات رفاهی، هرقدر که رانندگی را آسانتر و لذت بخشتر کرده اند، به همان اندازه احتیاج به مراقبت دقیق تر و صرف هزینه بیش تری برای نگهداری دارند.

ایسیو سمند ، پژو ، پراید و هر خودروی دیگری از اصلی ترین ، حیاتی ترین وئ گران ترین اجزای خودرو شناخته می شوند که در صورت آسیب دیدن میتواند ضرر های زیادی را به مالک خودرو وارد کند.

این قطعه مانند مغز انسان عمل کرده و کنترل خودرو را بر دست دارد.

ما در این قسمت تصمیم گرفتیم به شما رازهای نگهداری و طولانی کردن عمر ایسیو سمند و هر خودرو دیگری را بگوییم. با دقت مطلب را بخوانید و در صورت نیاز به خرید کامپیوتر سمند ، پراید ، پژو و … با ما تماس بگیرید.

طولانی کردن عمر ایسیو سمند

رازهای طولانی کردن عمر مفید ایسیو 

1 – جدا کردن کابل باطری وقتی خودرو روشن است:

همان‌ طور که می‌ دانید ولتاژ تولیدی دینام حدود 14 ولت است اما باید بدایند که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است. پیک تولید ولتاژ دینام بر حسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به 16 ولت نیز می‌ رسد. در حالت عادی که کابل‌ های باطری متصل است این نوسان به خاطر خاصیت خازنی باطری تعدیل می‌ شود اما اگر کابل باطری در هنگام روشن بودن خودرو باز شود، این نوسانات می‌ تواند بر روی قسمت‌ های حساس خودرو (کلیه کنترل یونیت‌ های الکترونیکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد.

بیشترین قدرت تحمل نوسان ولتاژی این قطعه بطور استاندارد 16 ولت است. اگر وقتی خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ECU وجود دارد! طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن، این کار عاقلانه بنظر نمی‌ رسد.

پس برای جلوگیری از اختلال در کامپیوتر سمند و … این کار را انجام ندهید.

2- امتحان جرقه از روی وایر شمع با اتصال آن به بدنه:

وقتی سر شمع‌ ها را می‌ کشید و برای امتحان برق ارسالی به سر شمع ها توسط وایر مربوطه به بدنه جرقه ایجاد می‌ کنید، ممکن است که مقدار جریان نابهنگام غیر قابل کنترلی را در ثانویه کویل ایجاد کنید. برق ثانویه کویل با برق سیم پیچ اولیه آن دارای تاثیر متقابل هستند. سیم پیچ اولیه کویل نیز برق خود را مستقیمآ از ECU می‌ گیرد.

این کار ممکن است موجب ایجاد نوسانات برق در شبکه برق خودرو و اسیب رسیدن به قسمت‌ های حساس به‌ خصوص ECU شود. در صورت تمایل به چک کردن برق سر شمع‌ ها از یک شمع فیلرگیری شده یدک استفاده کنید تا میزان جریان دهی ثانویه کویل تحت کنترل باشد.

طولانی کردن عمر ایسیو سمند

3 – آب زدن به ECU:

اگر پشت جعبه این قطعه را باز کنید می بینید که برای جلوگیری از نفوذ آب ؛ قسمت فیبر مدار چاپی و حتی پین‌ های داخلی با ماده‌ ای مثل موم پوشیده شده که در هر صورت پین‌ های نری خارجی سوکت ECU بدون محافظ می باشند و خیس شدن آن ها باعث اتصال کوتاه خارجی شده و ممکن است به احتمال بالا به ECU اختلال وارد شود .

4 – دست زدن به پین های ECU:

از نکات مهمی که متاسفانه بیشتر مردم از ان بی اطلاع هستند و یا آن را رعایت نمی کنند ، دست زدن به پین‌ های ECU است که به دلیل ریسک الکتریسیته ساکن بدن می‌ تواند موجب آسیب زدن‌ های جدی گردد. الکتریسیته بدن گاهی تا هزار ها ولت می‌ تواند بالا رفته و آسیب زا باشد.

 

کارایدک یکی از فروشگاه های آنلاین انواع کامپیوتر سمند در ایران می باشد . شما می توانید با تماس با ما از قیمت و دستکاه های موجود در این مجموعه با خبر شوید. فروش ایسیو در این مجموعه به صورت ارجینال و چینی انجام می گردد.

کارایدک فروشگاه انواع ایسیو سمند اینجاست تا به شما با کیفیت ترین و مرغوب ترین کالا های موجود در بازار را ارائه دهد و با صمانت و گارانتی شما را پشتیبانی کند.

همچنین بهتر است بدانید در هنگام آسبن دیدن انواع کامپیوتر خودرو ، ما به تعمیر ایسیو می پردازیم و برای این امر مدرن ترین تجهیزات و نیروهای کاربلدی را در دست داریم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *