اخبار, لوازم یدکی mvm, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی لیفان

فیلتر روغن چیست؟

فیلتر روغن چیست؟
Rate this post

فیلتر روغن چیست؟

فیلتر روغن خودرو در موتور های احتراقی خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نقش اصلی و به سزای روغن خودرو در خنک کردن موتور و کاهش حرارت زیاد موتور می باشد. به طور کلی نقش اصلی فیلتر روغن در بین انواع لوازم یدکی ام وی ام تصفیه روغن موتور می باشد. و یکی از فاکتور های مهم عمر بیشتر روغن پاکیزگی آن است.

مطلب بیشتر : همه چیز درباره ی فیلتر هوای خودرو

نقش اصلی فیلتر روغن چیست ؟

اصولا نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن موتور می باشد و پاکیزگی روغن فاکتور بسیار مهمی است که باعث عمر بیشتر موتور می گردد. آلودگی هایی ناشی از عملکرد زیاد موتور مانند براده های فلزات ناشی از سایش قطعات روی یکدیگر، دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار و سایر آلاینده ها به تدریج می توانند مسیر حرکت روغن را مسدود نمایند و آسیب زیان آوری را به موتور وارد سازند. فیلتر روغن جزء ضروری ترین اجزا در بین انواع لوازم یدکی برلیانس بوده و ناجی موتور است و این مسئله اهمیت به کارگیری فیلتر روغن را مشخص میکند.

مطلب پر بازدید : سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو

انواع لوازم یدکی برلیانس

لنت برلیانس

لنت ترمز برلیانس h220

انواع دیسک برلیانس

دیسک چرخ جلو برلیانس h330

انواع فیلتر برلیانس

فیلتر بنزین برلیانس H 220

مشکلات عدم تعویض فیلتر روغن خودرو چیست؟

همچنین باید گفت فیلترها فقط تا مدت معینی می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن، منافذ کاغذ فیلتر مسدود می‌شود که در این حالت به دلیل بالا رفتن فشار در محفظه فیلتر روغن سوپاپ اطمینان تعبیه شده در آن باز شده و جهت جلوگیری از آسیب دیدگی کلی قطعات پیشرانه اجازه عبور روغن بدون پالایش را به سیکل روغنکاری می‌دهد که این موضوع موجب بروز مشکلات جدی در قطعات حساس پیشرانه می‌شود.

لذا از زمانی که روغن موتور از منبع وارد چرخه عملکردی موتور می شود و تا زمانی که به منبع باز می گردد نقش بسیار زیادی در عملکرد صحیح موتور خواهد داشت.

همچنین در فیلتر هایی که کیفیت استاندارد را ندارند به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب و یا وجود درز در محل اتصال کاغذ ،فیلتراسیون به درستی انجام نمی گیرد و به همین دلیل ذرات و آلودگی ها از فیلتر عبور نموده و به تدریج وارد موتور میشوند.

این آلاینده ها با خراش دادن سیلندر و پیستون موجب آسیب جدی به موتور ماشین خواهند شد .چکیدن قطرات روغن از محل اتصال فیلتر ، زنگ زدن پوشش محفظه ،تحمل نکردن فشار و در نتیجه شکاف برداشتن فیلتر باعث خروج تدریجی و یا سریع روغن از مسیر روغنکاری موتور می شود .بدیهی است که در اثر فشار و اصطحکاک زیاد ،قطعات خودرو مستهلک و کاملاً ساییده خواهد شد.

مطلب پر مخاطب : چگونگی فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو

انواع لوازم یدکی لیفان

فیلتر روغن لیفان

فیلتر روغن لیفان 620 موتور 1/8

فیلتر بنزین لیفان

فیلتر بنزین لیفان 620 موتور 1/6

چراغ لیفان

چراغ جلو راست لیفان 620 موتور 1/6

چه زمانی موعد تعویض فیلتر روغن است ؟

فیلتر روغن در كنار روغن نقش مهمی در سلامت موتور خودرو ایفا می كند بی تردید استفاده از انواع روغن مناسب و فیلتر روغن با استاندارد از بین انواع – لوازم یدکی ام وی ام – در كنار یكدیگر باعث افزایش بازدهی هر دو محصول كاهش استهلاک و افزایش بازدهی موتور خواهد شد. پس از تعویض فیلتر، روغن كاركرده آن باید تخلیه شود.

برای تهیه انواع لوازم یدکی ام وی ام با کارایدک در تماس باشید..

با نصب یک فیلتر روغن و استفاده از روغن ۵۰۰۰ کیلومتری در خودرو، می توانید بعد از دو مرتبه تعویض روغن فیلتر روغن خودرویتان را تعویض کنید. اما اگر روغن ۲۰۰۰۰ کیلومتری به کار برده باشید بهتر است بعد از تعویض روغن فیلتر روغن را نیز عوض نمایید. همچنین نکاتی را در هنگام تعویض فیلتر روغن باید رعایت کنید.

نکاتی که در هنگام تعویض فیلتر روغن خودرو باید جدی بگیرید! 

به منظور شل شدن فیلتر روغن در خودرو لیفان در صورت لزوم از آچار فیلتر استفاده كنید. فیلتر كاركرده را با دقت بردارید.

فیلتر را از روغن تخلیه كنید. با استفاده از یک وسیله تیز، یك حفره در انتهای داخلی فیلتر یا سوپاپ مانع برگشت روغن كه بر روی انتهای صاف آن قرار دارد ایجاد كنید.

موثرترین روش برای تخلیه مناسب فیلتر، سوراخ كردن سوپاپ مانع برگشت روغن یا داخل فیلتر و جریان یافتن به یک ظرف مناسب برای بازیافت آن است سوپاپ مانع برگشت روغن، شامل دریچه لاستیكی است كه برای جلوگیری از تخلیه روغن به موتور، در زمان خاموشی، خلاء ایجاد می كند. سوراخ كردن فیلتر موجب از بین رفتن خلاء شده و اجازه می دهد روغن حبس شده بازیابی شود.

انتهای صاف فیلتر سوراخ شده را به روی ظرف جمع آوری قرار دهید و روغن كاركرده را تا حد امكان از فیلتر تخلیه كنید. مهم است كه تخلیه فیلترهای كاركرده روغن در ۱۲ ساعت (حداقل زمان) و دمایی نزدیک به دمای عملكرد موتور و بیش از دمای محیط صورت گیرد.

فیلتر روغن جدید را را با توجه به توصیه های سازنده فیلتر نصب كنید. آب بند لاستیكی را با مقدار كمی روغن بر روی آن بپوشانید و سپس آن را جایگزین كنید. از آچار فیلتر برای محكم كردن فیلتر جدید استفاده نكنید چون ممكن است به فیلتر آسیب برساند. این را به راحتی با انگشتان محكم كنید و به توصیه های سازنده فیلتر توجه كنید.

 برای تهیه انواع لوازم یدکی لیفان با کارایدک در تماس باشید ..

مطلب پر مخاطب : بررسی ویژگی های لیفان X60

انواع لوازم یدکی ام وی ام

فیلتر روغن ام وی ام

فیلتر روغن چری ام وی ام x22

لنت ام وی ام

لنت ام وی ام x60 x33

مه شکن ام وی ام

مه شکن عقب ام وی ام 315 صندوقدار

علائم مشکل پیدا کردن فیلتر روغن خودرو چیست ؟

* چراغ چک موتور روشن میشود

‌برخی خودروها چراغ‌ های هشداری نظیر کمبود روغن موتور یا کمبود فشار روغن موتور دارند. در هر حال در صورت روشن شدن چراغ چک خودرو به بررسی سیستم روغن موتور بپردازید.

* نشت روغن از فیلتر

در صورت نشت روغن از فیلتر متوجه مقدار زیادی روغن در زیر خودروی خود می‌شوید. بررسی کنید که آیا محل این نشتی از فیلتر است یا خیر. محل این قطعه چسبیده به محفظه‌ی روغن موتور می‌باشد.

* کم شدن فشار روغن

در صورتی که متوجه کم شدن فشار روغن شدید، دلیل آن می‌تواند کثیف بودن فیلتر باشد.

اگر فشار روغن موتور از حدی کمتر شود، موتور قادر به فعالیت نبوده و حتی در هنگام رانندگی به یکباره خاموش می‌شود.

آیا قصد سفارش انواع لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی لیفان را دارید؟

اگر میخواهید انواع لوازم یدکی خودروهای ذکر شده را به صورت اورجینال با قیمت مناسب خریداری کنید ، کافیست با بهترین فروشگاه لوازم یدکی انواع خودروها ، کارا یدک در ارتباط باشید.

کارا یدک در نظر دارد که بهترین لوازم یدکی ها را خدمت شما مشتریان عزیز ارائه کند تا بتوانید سالهای سال بدون تعویض از لوازم یدکی مورد نظراتن استفاده کنید ، هزینه هایی که بابت لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی برلیانس میپردازید بسیار مناسب است.

برای سفارش انواع لوازم یدکی مناسب کافیست با مشاوران کارا یدک در ارتباط باشید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

Related Posts

One thought on “فیلتر روغن چیست؟

  1. سهند باقری گفت:

    عوض کردن فیلتر روغن واسه داغ نکردن واقعا خیلی مهمه! من اینو بعد اینکه ماشینمو بعد 6000 تا بردم فروشگاه لوازم یدکی ام وی ام فهمیدم. مرسی از مطلب عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *