اخبار, ایسیو خودرو, کامپیوتر خودرو

قسمت های مختلف کامپیوتر خودرو

قسمت های مختلف کامپیوتر خودرو
Rate this post

قسمت های مختلف کامپیوتر خودرو

قسمت های مختلف کامپیوتر خودرو ، هر کامپیوتر خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را در کنترل خودرو بر عهده دارند.

به طور معمول هر کامپیوتر خودرو از قسمت های مبدل های آنالوگ به دیجیتال، خروجی های دیجیتال سطح بالا، مبدل های دیجیتال به آنالوگ ، کاندیشنر سیگنال و میکرو چیپ ارتباطی می باشد. این بخش های مختلف کامپیوتر خودرو با هماهنگی یکدیگر وظیفه کنترل و چک کردن سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشند.

کامپیوتر خودرو شامل سنسور هایی می باشد که این سنسورها به موتور متصل می باشند، وضعیت و عملکرد خودرو را هر لحظه مورد بررسی قرار میدهد و با توجه به شرایط کنونی خروجی ها و دستور هایی را برای انژکتور، شمع و … اعمال می کند.

با توجه به نوع ایسیو خودرو ، تعداد سنسور ها متفاوت می باشد، هرچه تعداد سنسور ها بیشتر باشد کامپیوتر ماشین شرایط موتور را بهتر درک می کند و در نتیجه پاسخ های بهتری نیز برای عملکرد خوب خودرو به قسمت های لازم ارائه می کند.

مطلب بیشتر : نقش ایسیو خودرو در کاهش آلودگی 

خرید ایسیو خودرو - کارا یدک

اجزای دیگر ایسیو خودرو 

همانطور که اشاره شد هر ایسیو خودرو وظیفه کنترل سنسورهای مختلف خودرو را دارا می باشد. معمولا هر خودرو از تعدادی سنسور اصلی تشکیل شده است که در ذیل این سنسور ها را معرفی می نماییم.

👈سنسور اکسیژن
👈سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP
👈سنسور TPS یا موقعیت دریچه گاز
👈سنسور دمای آب
👈سنسور دمای هوا
👈سنسور ضربه
👈سنسور دور موتور

این سنسور ها هر کدام اطلاعاتی را به کامپیوتر خودرو میرسانند ، کامپیوتر با استفاده از آنها شرایط کنونی خودرو را درک کرده و سپس با استفاده از این اطلاعات بخش های مختلف خودرو را کنترل خواهد نمود.

مطلب پیشنهادی : نشانه خرابی ایسیو و تعمیر کامپیوتر خودرو

خرید کامپیوتر خودرو - کارا یدک

شرکت های سازنده ی معتبر ایسیو خودرو 

شرکت Bosch آلمان

شرکت Bosch بهترین و معروف‌ترین سازنده کامپیوتر خودرو و کیت انژکتوری در دنیا می‌باشد. محصولات این خودرو در اغلب خودروهای پیشرفته جهان پیدا می شود. چند مدل از زانتیا موجود در ایران نیز دارای کیت انژکتوری Bosch می‌باشد.

شرکت Delco آمریکا

شرکت Delco یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده کامپیوتر خودرو میباشد و ECU آن در اغلب خودروهای آمریکایی بخصوص خودروهای شرکت GM یا جنرال موتورز مشاهده می شود مانند کادیلاک، پونتیاک و… همچنین در خودروهای دوو کره مانند ESPERO.

شرکت Ford آمریکا

شرکت فورد که خود سازنده خودرو هست، کامپیوتر خودرو مخصوصی برای خودروهای خود می سازد. اولین بار نیز شرکت فورد ایده کنترل تطبیقی را در کامپیوترهای خود بکار برد.

شرکت Siemens آلمان

این شرکت آلمانی مسلما مانند Bosch معروف و معتبر نیست اما کامپیوترهای مناسبی می سازد. پراید ایرانی از کامپیوتر خودرو محصول این شرکت استفاده می کند.

شرکت Magneti Marekki ایتالیا

شرکت مگنتی مارکی در اروپا محبوبیت زیادی داشته و اغلب روی خودروهای اروپایی کیت آن مشاهده می شود خودروهای فیات مدل PUNTO و فولکس واگن مدل GOLF IV، مزدا ۳۲۳.

شرکت Sagem فرانسه

کامپیوتر خودرو های شرکت Sagem بیشتر روی ماشین‌های فرانسوی مشاهده می شود مخصوصا پژو ۲۰۶، مدل‌هایی از زانتیا و همچنین خودروهای ایرانی مانند سمند و پیکان انژکتوری.

شرکت Nippon Denso ژاپن

این شرکت توسط شرکت تویوتا تاسیس شده و بخش عمده سهام آن را دارا می‌باشد البته ۶ درصد سهام آن متعلق به شرکت Bosch است. کامپیوتر خودرو اغلب خودروهای تویوتا (مانند تویوتا لندکروز) و برخی خودروهای ژاپنی مانند نیسان، هوندا، سوزوکی و … متعلق به این شرکت میباشد.

مطلب پیشنهادی : مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو

ایسیو خودرو چه کارهایی میتواند انجام دهد ؟

ایسیو خودرو نظارت بر کارکردهای خودرو و نمایش آن برای راننده، مانند نمایش میزان مصرف سوخت متوسط، نمایش میزان مصرف سوخت لحظه ای، سامانه، نمایش میزان باد لاستیک، نمایش موقعیت باز و بسته بودن درب ها و تمامی هشدار ها یی که توسط راننده در خودرو قابل مشاهده میباشد.
تنظیم کارکردهای خودرو به وسیله بهینه سازی مداوم آنها، تنظیم مصرف سوخت خودرو و بهینه سازی جهت کاهش میزان تولید آلاینده ها توسط خودرو.
کنترل کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، (مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل ترمز) در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل همزمان وجود دارند.

تعمیر ایسیو خودرو - کارا یدک

برای خرید ایسیو خودرو با ما مشورت کنید ! 

اگر ایسیو خودرو دچار مشکل شود ، باید خودرو را کامل در پارکینگ بگذارید تا خاک بخورد چون ایسیو خودرو مثل مغز خودرو عمل میکند پس اگر خراب شد حتما برای تعمیر ایسیو خودرو همان لحظه اقدام کنید اگر هم نمیدانید به کجا مراجعه کنید برای تعمیر ایسیو خودرو ، سفارش کامپیوتر خودرو در انواع مدل ها میتوانید با فروشگاه آنلاین کارا یدک در ارتباط باشید ، با فشردن لینک زیر مستقیم به کارا یدک متصل شوید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *