لوازم یدکی پراید - کارایدک

پراید خودرویی است که تولید آن در کره جنوبی آغاز شد. از سال ۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا آغاز شد؛ که در کره جنوبی در مدل‌های DM و FS و همچنین مدل سدان که به آن بتا نیز گفته می‌شد تولید می‌شده‌است. پراید نخست توسط کمپانی فورد و سپس توسط کمپانی کیا ساخته شده‌است. البته نام خودروی تولیدی پراید نبوده و تفاوت‌های اساسی ای نیز دارند.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌ است. پراید بعد از پیکان از قدیمی‌ترین خودروهای بازار ایران است که هنوز تولید می‌شود.

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.

شرکت سایپا با ایجاد زنجیره‌ای از قطعه سازان فنی در گروه سایپا و با حمایت از قطعه سازان بخش خصوصی سعی در ساخت داخل نمودن خودروی پراید نمود و آن را با نام‌های نسیم (پراید هاچ بک)، صبا (پراید سدان) و سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۴۱ و وانت پراید (سایپا ۱۵۱) در ایران عرضه کرد.

لوازم یدکی پراید با کیفیت عالی و مرغوب ، به صورت اورجینال توسط کارایدک به فروش میرسد و با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

 لوازم یدکی پراید را در زیر می توانید مشاهده کنید :