اخبار, ایسیو پژو 405, کامپیوتر پژو 405

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405
Rate this post

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405 ، ایسیو پژو 405 دارای چشم و گوش و بینی نیست، بنابراین برای دستیابی به اطلاعات نیاز به وسایلی مانند سنسورها دارد. همانظور که درباره کامپیوتر ماشین در مقالات پیش توضیح دادیم، ایسیو کنترل کننده کلیه اجزای برقی در خودرو ها محسوب میشوند. در اصل از سنسورها به محض اینکه اطلاعات به ایسیو پژو 405 یا همان کامپیوتر خودروی شما می رسد پروسس می شود و دستور لازم را صادر می کند.

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405

سنسور گشتاور در ایسیو پژو 405 چه کاری انجام میدهد ؟

سنسور گشتاور میزان بار و نیروی N رو گیربکس اتومبیل را اندازه گیری می کند و این مقدار را در اختیار ایسیو پژو 405  قرار می دهد تا واحد کنترل الکترونیکی بهترین حالت برای تعویض دنده را تصمیم گیری کند. همچنین این حالت برای مسیر های لغزنده کاربرد دارد که به موجب عدم هرز گردی چرخ های خودرو واحد ایسیو تصمیم گیری می کند. کامپیوتر پژو 405 با مدیریت نیروی انتقالی به هر چرخ از هرز گردی آنها جلو گیری می کند. در خودرو های با سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD این سنسور نقش کلیدی بازی می کند و ارتباط موتور، کلاج، دفرانسیل و سیستم انتقال قدرت موتور توسط این سنسور بهینه می شود.

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405

سنسور دما در ایسیو پژو 405 چه کاری انجام میدهد ؟

دمای موتور به سانتی گراد را در اختیار ایسیو خودرو قرار می دهد این دما بسیار مهم است چراکه برای احتراق بهتر موتور همچنین گردش سیال روغن دما باید بین ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتی گراد باشد و از آنجا که آب در ۱۰۰ در جه به جوش می آید ایسیو ( ECU) تصمیم می گیرد که در چه بازه ای موتور را خنک کند، این تایم خنک سازی چقدر باشد که از مقدار تعیین شده پایین تر نباشد. ایسیو (ECU) به صورت الکترونیکی یک دریچه را برای ورود آب داغ درون موتور را به درون رادیاتور را باز می کند که پس از رسیدن به دمای پایین مورد نظر این درچه را می بندد. در اتومبیل های قدیمی این عمل توسط ترموستات انجام می گرفت که دقت کافی را نداشت.

سنسور فشار در ایسیو پژو 405 چه کاری انجام میدهد ؟

سنسور فشار اطلاعات فشار اتمسفری که موتور در آن کار می کند را در اختیار ایسیو پژو 405 قرار می دهد. هر چه قدر فشار اتمسفر در داخل مینفولد بیشتر باشد مقدار ترکیب هوا نیز بیشتر است.

با استفاده از اطلاعات فشار اتمسفری دریافتی توسط این سنسور ECU با استفاده از اطلاعات داخلی خود تصمیم می گیرد که میزان سوخت ورودی برای بهترین و بهینه ترین حالت چقدر باشد. فشار هوا عامل تاثیر گذار همچنین یک فاکتور اصلی برای احتراق سوخت می باشد. این سنسور همراه با سنسور اکسیژن در احتراق و سیستم سوخت رسانی همچنین مصرف سوخت موتور خودرو نقش کلیدی دارد.

سنسور اکسیژن در ایسیو پژو 405 چه کاری انجام میدهد ؟

سنسور اکسیژن نقش کلیدی در احتراق موتور بازی می کند. این سنسور با در اختیار گذاشتن اطلاعت میزان اکسیژن موجود در هوا همچنین غلظت آن باعث می شود که ایسیو پژو 405 تصمیم بگیرد که چه میزان سوخت برای ترکیب با این هوا برای بهترین و بهینه ترین حالت ممکن مورد نیاز است و بصورت الکترونیکی به انژکتور ها در میزان پاشش سوخت دستور می دهد.

یک فرمول ترکیب هوا و سوخت برای بهترین حالت احتراق درون ECU برنامه ریزی شده است که ECU بر اساس این فرمول و اطلاعات دریافتی از سنسور اکسیژن میزان پاشش سوخت را تنظیم می کند که بهترین حالت احتراق انجام شود.

معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405

نحوه خطا گیری سنسور اکسیژن ایسیو پژو 405 

خودروهایی که دارای سنسور اکسیژن هستند در حالت گاز کار می کنند با توجه به اینکه گازهای خروجی از اگزوز با حالت بنزین متفاوت است مپ سنسور خودرو در حالت گاز بهم میریزد و عملکرد آن مختل میشود.

برای برطرف کردن این مشکل از قطعه ای بنام امولاتور سنسور اکسیژن استفاده میکنیم .وقتی خودرو در حالت بنزین کار میکند امولاتور سیگنال دریافتی از سنسور اکسیژن را بدون هیچ دخالتی به ECU ارسال میکند. وقتی خودرو با سوخت گاز کار میکند امولاتور سیگنال سنسور اکسیژن را قطع کرده و سیگنالی شبیه به حالت بنزن تولید کرده و به ECU ارسال میکند.

سفارش ایسیو (ECU) پژو 405

برای سفارش ایسیو پژو 405 به صورت اورجینال از بهترین مرکز فروش ایسیو کارا یدک در ارتباط باشید در صورت ندانستن مدل ایسیو کاربردی برای پژو 405 خود با مشاوران کارا یدک تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *