اخبار, ایسیو خودرو, کامپیوتر خودرو

آیا خرابی ایسیو خودرو باعث گاز خوردن خودرو می شود؟

نشانه های خرابی ایسیو خودرو-گاز خوردن خودرو
Rate this post

آیا خرابی ایسیو خودرو باعث گاز خوردن خودرو می شود؟

از نشانه های خرابی ایسیو خودرو میتوان به بی دلیل گاز خوردن خودرو اشاره کرد ، گاز خوردن بی دلیل خودرو مشکلی آشنا بخصوص در خودرو های ایرانی می باشد که در بیشتر موارد رانندگان سعی در رفع این مشکل به دست خودشان دارند؛ اینان گاهی در رفع این مشکل موفق میشوند اما در بسیاری از موارد این توفیق حاصل نشده و برای رفع مشکل گاز خوردن بی‌دلیل خودرو نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و کمک گرفتن از افراد متخصص لازم خواهد بود.

گاز خوردن بی‌ دلیل و به دنبال آن بالا رفتن دور موتور خودرو میتواند ناشی از چند مورد نقص فنی در کامپیوتر خودرو باشد. در این مطلب هدف ما توضیح این نقص ها برای هریک از آن‌ها میباشد.

مطلب بیشتر : نقش ایسیو خودرو در کاهش آلودگی 

سنسور گاز ایسیو عامل گاز خوردن بی دلیل خودرو 

سنسور گاز وظیفه مطلع ساختن ایسیو خودرو از موقعیت دریچه گاز است ، اگر سنسور گاز کامپیوتر خودرو مشکلی پیدا کند و درست کار نکند باعث گاز خوردن بی دلیل خودرو میشود.  برای تست سلامت این قطعه میتوانید در حالتی که خودرو در حال گاز خوردن میباشد سوکت آن را بکشید درصورتیکه گاز خوردن خودرو متوقف شد، قطعه معیوب و اگر خودرو به گاز خوردن ادامه داد سنسور دریچه گاز موتور خودرو سالم میباشد.

مطلب پیشنهادی : ریمپ ایسیو پژو 206

گاز خوردن بی دلیل خودرو و نشانه های خرابی ایسیو خودرو

سنسور مپ کامپیوتر خودرو عامل گاز خوردن بی دلیل خودرو 

در واقع مپ سنسور میزان فشار زیادی یا کمبود آن در منیفولد را اندازه‌گیری میکند. این سنسور از طریق شیلنگی که به ابتدای دریچه ورودی هوا متصل است در ارتباط مستقیم با هوای ورودی به دریچه میباشد.

از بعضی جهات نقش و وجود این سنسور در کامپیوتر خودرو بسیار مهم است، زیرا با توجه به اینکه خودرو در شرایط جغرافیایی مختلف از جمله نزدیک سطح دریا و یا کوهستان قرار میگیرد، فشار هوا در هر یک از این شرایط بسیار متفاوت از دیگری است. در صورت معیوب بودن این سنسوز از کامپیوتر خودرو ، توان تعیین درست میزان هوای ورودی را نخواهد داشت.

تست سالم یا معیوب بودن این سنسور ایسیو چگونه است ؟

روش‌ های مختلفی برای تست سالم بودن یا معیوب بودن مپ سنسور کامپیوتر خودرو وجود دارد. این روش‌ها بیشتر تخصصی بوده و نیاز به امکانات و تجهیزات دارد و از عهده یک فرد معمولی بر نمی‌ آید. یکی از این روش‌ ها روش تست مپ سنسور با دستگاه دیاگ میباشد. دستگاه دیاگ به خودرو متصل شده و خودرو را روشن مینماییم. با ورود به منوی پارامترها، در قسمت هوای واردشده مقدار فشار هوای درون منیفولد گزارش‌ شده را مشاهده میکنیم. این عدد بسته به نوع خودرو و مکان جغرافیایی قرارگیری آن در خودروها و مکان‌های مختلف متفاوت میباشد و تشخیص درستی یا نادرستی مقدار فشار نشان داده‌ شده به تجربه تعمیرکار بستگی دارد.

مطلب بیشتر : قسمت ها مختلف کامپیوتر خودرو 

نشانه های خرابی ایسیو خودرو ، کارا یدک

خرابی سنسور ایسیو (دور موتور ) عامل گاز خوردن بی دلیل خودرو 

این سنسور با دو پایه ارتباطی به کامپیوتر خودرو متصل و امواج شبه سینوسی مربوط به اطلاعات دور موتور لحظه‌ ای خودرو را به آن منتقل می‌ کند و از این طریق گاز خوردن بی‌دلیل خودرو را کنترل می‌ نماید. در صورت خرابی سنسور دور موتور ایسیو خودرو  استارت می‌خورد اما روشن نمی‌ شود. در حالت تشخیص معیوب بودن سنسور دور موتور خودرو آن را خارج کرده و نوک سنسور را از روغن و کربن و ذرات آهن و سایر کثیفی و ناخالصی‌ ها پاک‌ کنید و اگر با این کار مشکل سنسور دور موتور خودروی شما درست نشد می‌توانید آن را با یک سنسور نو کامپیوتر خودرو جایگزین نمایید.

مطلب پیشنهادی : راه های جلوگیری از خرابی کامیپوتر خودرو 

خرابی ایسیو خودرو دلیل گاز خوردن ماشین 

اگر تمام تست‌ های بالا را انجام دادید و نتیجه‌ای حاصل نشد و خودرو همچنان به گاز خوردن خود ادامه داد، می‌توانید با مراجعه به تعمیرگاه برنامه کامپیوتر خودرو موتور خودرو را ریست نمایید. قطعه بسیار مهم و حیاتی ایسیو خودرو می‌باشد فقط در خودروهای انژکتوری موجود است و باعث تفاوت این خودروها با خودرو های کاربراتی شده است. وجود و سالم بودن قطعه کامپیوتر خودرو برای سایر قسمت‌ های خودرو ضروری بوده و از این‌ رو مراقبت و نگهداری از آن امری لازم و پراهمیت می‌باشد.

نشانه های خرابی ایسیو خودرو

اگر ایسیو خودرو خیس شود باعث گاز خوردن خودرو می شود؟

همچنین علاوه بر تمام نواقص فنی که در بالا برای گاز خوردن بی‌دلیل خودرو آوردیم توجه داشته باشید که ممکن است گاها گاز خوردن بی‌دلیل خودرو در اثر شستشوی موتور و یا به هنگام بارندگی صورت پذیرد که در این حالت به بعضی از سنسورها ازجمله سنسور کیلومتر (کیلومتر شمار خودرو)، آب‌رسیده باشد و سبب کارکرد نامنظم و به‌ هم‌ ریخته قطعه‌ ی کامپیوتر خودرو (ECU) شود، این مشکل معمولاً با فلش برطرف می‌ گردد.

برای تعمیر و خرید کامپیوتر خودرو با ما تماس بگیرید ! 

نشانه های خرابی ایسیو خودرو  در بالا به آن اشاره شد که اگر با بررسی آن ها مشکل برطرف نشد، یعنی نیاز به یک خرید ایسیو جدید داشتید میتوانید برای خرید ایسیو خودرو با بهترین فروشگاه آنلاین ، کارا یدک تماس بگیرید.

اگر دنبال یک فروشگاه آنلاین برای خرید کامپیوتر خودرو هستید میتوانید با کارا یدک تماس بگیرید تا بهترین ایسیو خودرو را به شما عزیزان ارائه دهند.

کارا یدک بهترین کامپیوتر خودرو ، کامپیوتر پژو 206 ، کامپیوتر پژو 405 ، کامپیوتر سمند با کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمت شما عزیزان عرضه می کند که میتوانید با آن ها در زمینه ی مشاوره ی خرید کامپیوتر خودرو در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *