اخبار, لوازم یدکی mvm, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی لیفان

همه چیز درباره ی فیلتر هوای خودرو

همه چیز درباره ی فیلتر هوای خودرو
Rate this post

فیلتر هوای خودرو چیست؟

فیلتر هوای خودرو وظیفه ی تصفیه هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد

موتور اتومبیل در محفظه احتراق هوا و بنزین را با هم ترکیب می‌کند تا با مشتعل ساختن آن نیرو ایجاد کند.

این هوا از طریق فیلتر هوا به موتور می‌رسد که برای بیرون نگه داشتن زباله‌های جاده‌ای، گرد و غبار، حشرات و دیگر آلاینده‌ها که می‌توانند به موتور آسیب برساند، به کار می رود. ​همچنین فیلتر هوا باید امکان رسیدن هوا به داخل موتور برای بالا بردن کاربری موتور را فراهم کند.

تاثیر فیلتر هوا در سوخت صحیح بنزین 

فیلتر هوا تاثیر موثر و قابل توجهی در سوخت صحیح بنزین در خودرو را دارا میباشد و در صورت بروز انسداد در آن، هوا به درستی به سوخت نمی رسد از این رو سوخت بنزین کامل نخواهد بود و باعث می شود تا مصرف سوخت در خودرو بالا برود.

با اینکه قیمت فیلتر هوا ( لوازم یدکی ام وی ام )  در مقایسه با سایر قطعات اتومبیل بسیار کم و ارزان میباشد اما عدم توجه به آن می تواند مشکلات بزرگ و هزینه های بالایی را به دنبال داشته باشد.

با توجه به نقش و تاثیر قابل توجه فیلتر هوا که جزء ضروری ترین لوازم یدکی برلیانس و اتومبیل های دیگر محسوب می شود  باید در نگهداری و تعویض به موقع آن دقت کنید.

مطلب بیشتر : عملکرد فیلتر بنزین خودرو 

انواع لوازم یدکی ام وی ام

انواع لوازم یدکی ام وی ام شامل موارد زیر می شود برای مشاهده ی بیشتر محصولات روی دکمه های زیر کلیک کنید

فیلتر هوای ام وی ام

فیلتر هوا ام وی ام 315 صندوقدار

فیلتر بنزین ام وی ام

فیلتر بنزین ام وی ام 315 صندوقدار

چراغ مه شکن ام وی ام

مه شکن عقب چری ام وی ام x33new

زمان تعویض فیلتر هوا و عمر مفید آن چقدر است ؟

عمر مفید این قطعه از لوازم یدکی برلیانس با توجه به جنس فیلتر هوای خودرو ،  و با توجه به میزان استفاده از خودرو و میزان رانندگی با آن تعیین می شود. طبق استانداردهای گفته شده عمر مفید یک فیلتر هوا بین ۳ تا ۵ هزار کیلومتر کارکرد می باشد. همچنین باید دقت داشت که بکار بردن فیلتر هوای نامرغوب باعث صدمه دیدن موتور و همچنین افزایش مصرف سوخت خواهد شد.

محل جایگیری فیلتر هوا مهم است ؟

همچنین محل جایگیری و استقرار فیلتر هوای ماشین، در خودروهای مختلف متفاوت می باشد و در صورتی که به درستی در جایگاهش قرار نگیرد، هوای لازم بجای عبور از فیلتر هوا، از میان درز ها عبور می کند و جایگذاری این قطعه از لوازم یدکی لیفان  به خوبی انجام نخواهد شد و می تواند صدماتی را به موتور وارد نماید.

هر فیلتر هوایی دارای ظرفیتی است و منظور از ظرفیت فیلتر هوا ، میزان گرد و غبار و آلاینده هایی است که می تواند جذب نماید و در خود نگه دارد. و مشخصا با پر شدن ظرفیت آن باید تعویض شود. برای فیلترهای کاغذی ظرفیت در نظر گرفته شده ۵۰۰۰ کیلومتر می باشد.

یکی دیگر از اصطلاحات مربوط به فیلتر هوا ، هوادهی فیلتر هوا می باشد و به معنای حجم هواییست که در واحد سطح در واحد زمان از فیلتر عبور می کند.

مثلا یک فیلتر هوای خوب دارای هوادهی ۳۱۹ فوت در دقیقه می باشد و نکته ای که در همین مورد باید ذکر نمود، هوادهی بالاست که در این صورت، مقاومت فیلتر در برابر عبور هوا پایین است و در صورت هوا دهی بالا، موتور نیروی کمتری را برای مکش هوا لازم دارد و باعث افزایش راندمان خودرو می شود.

توصیه می شود تا با تعویض به موقع فیلتر هوا راندمان موتور را بالا ببرید و حتی با تمیز کردن فیلتر هم تنها قادر به تمیز کردن آن نسبت به گرد و غباری که رویش نشسته هستید و نمی توانید ذراتی که با بافت فیلتر ترکیب شده اند را جداسازی نمایید.

مطلب پر بازدید : بررسی ویژگی های لیفان X60

انواع لوازم یدکی لیفان

اگر دنبال انواع لوازم یدکی لیفان هستید روی لینک های زیر کلیک کنید.

فیلتر هوای لیفان

فیلتر هوا لیفان 620 موتور 1/6

چراغ جلو لیفان

چراغ جلو لیفان 820

فیلتر بنزین لیفان

فیلتر بنزین لیفان 620 موتور 1/8

چه نشانه هایی خبر از تعویض فیلتر هوا را میدهد؟

👈 افزایش مصرف سوخت

موتور شما برای رسیدن به قدرت یکسان، مقدار کم اکسیژن را با مصرف سوخت بیشتر جبران می‌کند. ​در نتیجه اگر شما متوجه افزایش مصرف سوخت شدید، میتواند نشان دهنده زمان تعویض فیلتر هوا باشد.

​با این حال این مورد تنها در خودرو هایی با سیستم کاربراتوری صحیح است.

👈 ​عملکرد نامناسب محفظه احتراق

​کاهش ورود هوا به داخل موتور از فیلتر هوای کثیف، منجر به خروج بنزین نسوخته از موتور به شکل باقیمانده دوده میشود.​ این دوده بر روی شمع ها انباشته شده و از جرقه مناسب برای سوختن مخلوط بنزین و هوا جلوگیری میکند.​ در نتیجه آن شما متوجه می شود که موتور راحت استارت نمی خورد یا هنگام حرکت پس میزند و زمان تعویض این قطعه از لوازم یدکی ام وی ام یعنی فیلتر هوا رسیده است.

👈 صدای غیر معمول موتور

در شرایط عادی، زمانی که اتومبیل تان با موتور روشن ثابت است، باید چرخش آرام موتور را به شکل ارتعاشات آرام احساس کنید. اگر متوجه شوید که اتومبیل به شدت تکان می‌خورد یا صدای انفجار را می‌شنوید، اغلب به خاطر شمع آسیب‌ دیده ناشی از از فیلتر هوای مسدود شده با ذرات می باشد. ​

👈 چراغ چک موتور روشن

بسیاری از موتورهای جدید با نسبت ده هزار لیتر هوا برای هر لیتر سوخت فرآیند تولید قدرت را انجام می دهند. فراهم نشدن این مقدار هوا میتواند منجر به انباشت کربن در موتور شود که ممکن است منجر به روشن شدن چراغ چک موتور شود.

​در این صورت یکی از آیتم های بررسی موتور خودروی شما توسط مکانیک، بررسی فیلتر هوای خودرو شما خواهد بود.

انواع لوازم یدکی برلیانس

برای مشاهده ی انواع لوازم یدکی برلیانس روی محصولات زیر کلیک کنید تا موارد بیشتری را مشاهده نمایید.

شمع موتور برلیانس

شمع موتور برلیانس h 330

چراغ خطر برلیانس

چراغ خطر عقب چپ برلیانس h330

فیلتر هوا برلیانس

فیلتر هوا برلیانس h330

آیا قصد سفارش انواع لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی لیفان را دارید؟

اگر میخواهید انواع لوازم یدکی خودروهای ذکر شده را به صورت اورجینال با قیمت مناسب خریداری کنید ، کافیست با بهترین فروشگاه لوازم یدکی انواع خودروها ، کارا یدک در ارتباط باشید.

کارا یدک در نظر دارد که بهترین لوازم یدکی ها را خدمت شما مشتریان عزیز ارائه کند تا بتوانید سالهای سال بدون تعویض از لوازم یدکی مورد نظراتن استفاده کنید ، هزینه هایی که بابت لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی برلیانس میپردازید بسیار مناسب است.

برای سفارش انواع لوازم یدکی مناسب کافیست با مشاوران کارا یدک در ارتباط باشید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *