اخبار, کامپیوتر سمند

پس از ریمپ کردن ایسیو چه اتفاقی رخ میدهد؟

پس از ریمپ کردن ایسیو چه اتفاقی رخ میدهد؟
Rate this post

پس از ریمپ کردن ایسیو چه اتفاقی رخ می دهد؟

پس از ریمپ کردن ایسیو چه اتفاقی رخ میدهد؟ ، ممکن است راجع به ریمپ کردن خیلی شنیده باشید اما درباره ی آن اطلاعات درستی نداشته باشید پس بهتر است مطلب ریمپ ایسیو پژو 405 را مطالعه کنید تا بیشتر اجع به ریمپ کردن انواع ایسیو بدانید.

مطلب مرتبط :

فاش اسرار سرقت شبانه کامپیوتر پژو 206

ریمپ کردن ایسیو سمند 

خودروها معمولا به دلیل اینکه قرار است تحت شرایط آب و هوایی متفاوت کار کنند و همچنین قوانین و مقررات متفاوت کشورها با یکسری از محدودیت ها در ایسیو از درب کارخانه خارج می شوند .

با ریمپ ایسیو سمند این محدودیت ها رفع می شود و حتی در برخی از آیتم ها شاهد بهبود عملکرد خواهیم بود .

بیشتر بدانیم : 

معرفی سنسور های ایسیو پژو 405

اتفاقات ناشی از ریمپ کردن ایسیو سمند چیست؟

1 – حذف کاتاف از ایسیو  :

حتما فیلمهایی مانند سریع و خشن را مشاهده کرده اید . در این فیلمها هنگامی که راننده پشت فرمان خودرو در حالت درجا شروع به فشردن پدال گاز می کند ، آمپر مربوط به دور موتور تا انتها بالا میرود در صورتیکه در خودوری شما این چنین نیست . خبر خوب این که با ریمپ ایسیو سمند این محدودیت برداشته می شود .

2 – افزایش شتاب خودرو :

به طور معمول با ریمپ ایسیو بین 1 الی 2 ثانیه شتاب اولیه ( 0 تا 100 کیلومتر ) کاهش می یابد .

3 – رفع کپ دریچه گاز با ریمپ ایسیو :

شاید گاهی متوجه تاخیر پدال گاز خودروی خود در حرکت اولیه و به خصوص بین دنده 2 و 3 و یا معکوس کشی شده باشید . با ریمپ ایسیو این مود نیز قابل رفع می باشد . ( البته این آپشن در خودروهایی که دارای دریچه گاز برقی هستند قابل رفع می باشد که تقریبا اکثر خودروهای جدید دارای دریچه گاز برقی هستند مثل تیپ 2 و 3 و 5 خودرو 206 و … )

4 – حذف سنسور دوم اکسیژن با ریمپ ایسیو سمند :

سنسور دوم اکسیژن بعد از کاتالیست قرار دارد . کاتالیست وظیفه دارد گازهای خروجی از اگزوز را تصفیه نماید . و وظیفه سنسور دوم اکسیژن نظارت بر عملکرد کاتالیست است که کار تصفیه را درست انجام داده یا خیر .

به دلیل کیفیت پایین بنزین های عرضه شده در جایگاه های سوخت کاتالیست و سنسور دوم به کرار دچار مشکل و خرابی می شوند و هزینه های زیادی را برای صاحبان خودرو به همراه خواهند داشت .

در نتیجه با ریمپ این سنسور حذف می شود ( با حذف این سنسور به هیچ عنوان در عملکرد خودرو تداخل ایجاد نمی شود ) در واقع با حذف این سنسور ، خودرو یورو 4 به 2 تبدیل می شود .

5 – حذف سنسور میل سوپاپ با ریمپ :

سنسور میل سوپاپ یکی دیگر از مواردی است که خرابی های زیادی در پی دارد . وظیفه این سنسور محاسبه موقعیت مکانی پیستون و سرعت دورانی میل لنگ و ارسال آن به ایسیو سمند می باشد .

متاسفانه به دلیل طراحی نامناسب خودروهای داخلی و همچنین جنس این سنسورها که قالبا ساخت چین هستند ، این سنسور حداقل سالی دو تا سه بار خراب می شود و در نتیجه هزینه های زیادی را برای دارندگان خودرو محتمل می شود . با ریمپ این سنسور را نیز می توان حذف نمود .

6 – تغییر دمای کارکرد فن خودرو :

بوسیله ریمپ دمای کارکرد فن را می توان کاهش یا افزایش داد تا بهترین حالت ممکن برای کارکرد بهینه خودرو صورت پذیرد . این تغییرات با توجه به وضعیت جغرافیایی که خودرو قرار است کار کند تنظیم می گردد .

7 – با ریمپ کردن سنسور مصرف سوخت کاهش میابد:

همچنین می توان با ریمپ عمل بهینه سازی مصرف سوخت را برای دورهای زیر 2000 انجام داد .

8 – اعمال یا حذف محدودیت سرعت :

برخی از خودروها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که از یک سرعت به خصوصی بالاتر نروند ( مثلا 130 کیلومتر بر ساعت ) می توان با ریمپ این محدودیت را برداشت و یا اینکه برای ایمنی خودرویی که برای فرزندتان می خرید اعمال محدودیت سرعت کنید .

پس از ریمپ کردن ایسیو چه اتفاقی رخ میدهد؟

9 – تقویت موتور خودرو :

هماهنگ کردن سیستم کامپیوتر مدیریتی موتور با تغییرات ایجاد شده بر روی خودرو نظیر پرتوپولیش ، تغییر در سیستم سیلندر و غیره.

بیشتر بدانیم : 

طولانی کردن عمر ایسیو سمند

ریمپ کردن ایسیو برای خودرو ضرر دارد؟

هم بله هم خیر . در واقع عمل ریمپ کردن ایسیو سمند اگر توسط افراد غیر متخصص صورت پذیرد مطمئنا باعث آسیب به خودروی شما می شود .

در واقع تمامی موارد بالا برای خودرو قابل انجام است ولی نباید همه کارها را بر روی هر خودرو انجام داد و با توجه به اینکه ریمپ خودرو با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع خودرو صورت می پذیرد حتما باید توسط متخصصین این امر صورت پذیرد .

برای سفارش کامپیوتر سمند با کیفیت بالا و اورجینال میتوانید با کارا یدک در ارتباط باشید لینک زیر شما را به واحد فروش کارا یدک متصل میکند…

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *