اخبار, کامپیوتر خودرو

چگونگی فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو

چگونگی فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو
4.4/5 - (47 امتیاز)

چگونگی فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو

راه فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو ،  این است که به کویل خودروی خود که کویل خودرو وظیفه کنترل کننده ی سیستم برق خودرو را بر عهده دارد را نگاه کنید که البته برای انواع خودرو ها تشخیص مارک کامیپوتر خودرو متفاوت است پس با ما همراه باشید تا از راه های تشخیص مارک کامپیوتر خودرو اطلاع پیدا کنید.

مطلب بیشتر : نشانه های خرابی ایسیو خودرو 

تشخیص مدل کامپیوتر پژو 206 ، پراید ، رانا 

بهترین راه فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو از خط های روی وایر ها می باشد که اگر وایر ها خطی چیده شده باشد کامپیوتر خودرو زیمنس و یا ssat است اگر وایر ها بصورت مربعی چیده شده باشد ایسیو ساژم یا بوش است.

در سمند موتور ملی و ۲۰۶ تیپ ۵ اگر دریچه گاز برقی بود کامپیوتر بوش است و اگر دریچه گاز دارای استپر بود ایسیو زیمنس است.

در ۲۰۶ تیپ دو و تیپ سه اگر دریچه گاز برقی بود کامپیوتر 206 از نوع والئو j34 است ولی اگر دستی بود و استپر داشت ایسیو خودرو از مدل ساژم s2000 است. در خودروی ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ تولید بعد از سال ۱۳۹۳ از کامپیوترهای شرکت کروز استفاده شده است و دریچه گاز آن سیمی است.

در خودروهای ساینا، رانا، تیبا از ایسیو زیمنس با برند های کانتیننتال استفاده شده است.

در خودروی پراید با موتور HP+ از ایسیو بوش استفاده شده که اکثرا بین مدل های ۹۰ تا ۹۲ است.

در خودروی پراید مدل ۸۲ با سیستم انژکتوری کیا یا همان نیم انژکتور از ایسیو زیمنس استفاده شده است. این ایسیو با سایر ایسیو ها متفاوت است. کابل آن OBD2 نیست و از داخل کاپوت بغل سر کمک سمت راننده با سوکت مخصوص دستگاه وصل میشود. برای دستگاه زدن این خودرو نیاز به تبدیل کیا است که با خودروی ریو یکی است.

مطلب پر بازدید : مدل های کامپیوتر پژو 206

راه فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو

سازندگان معتبر کامپیوتر خودرو چیست؟

شرکت Bosch آلمان

شرکت Bosch بهترین و معروف ترین سازنده ایسیو خودرو و کیت انژکتوری در دنیا می باشد. محصولات این خودرو در اغلب خودروهای پیشرفته جهان پیدا می شود. چند مدل از زانتیا موجود در ایران نیز دارای کیت انژکتوری Bosch می باشد.

شرکت Siemens آلمان

این شرکت آلمانی مسلما مانند Bosch معروف و معتبر نیست اما کامپیوترهای مناسبی می سازد. پراید ایرانی از کامپیوتر خودرو محصول این شرکت استفاده می کند.

شرکت Sagem فرانسه

ایسیو خودرو های شرکت Sagem بیشتر روی ماشین های فرانسوی مشاهده می شود مخصوصا پژو ۲۰۶، مدل هایی از زانتیا و همچنین خودروهای ایرانی مانند سمند و پیکان انژکتوری.

شرکت Nippon Denso ژاپن

این شرکت توسط شرکت تویوتا تاسیس شده و بخش عمده سهام آن را دارا می باشد البته ۶ درصد سهام آن متعلق به شرکت Bosch است. ایسیو خودرو اغلب خودروهای تویوتا (مانند تویوتا لندکروز) و برخی خودروهای ژاپنی مانند نیسان، هوندا، سوزوکی و … متعلق به این شرکت می باشد.

مطلب پیشنهادی : ریمپ ایسیو پژو 206 

راه فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو - کارا یدک 02136617616

کارایی مختلف ایسیو خودرو را میدانید ؟

کنترل نسبت هوا و سوخت : بیشتر موتور های مدرن از سیستم تزریق سوخت به سیلندر استفاده می کنند. ایسیو خودرو با کمک اطلاعات سنسور ها، میزان این سوخت را تعیین می کند. بدیهی است که با تنظیم درست این نسبت، خودرو بیشترین قدرت، کمترین مصرف و بهینه بودن را نسبت به موتور خود را دارد.

کنترل دور موتور ماشین : دور موتور ماشین (RPM) توسط سنسور موقعیت میل لنگ کنترل می شود. سرعت بیکاری موتور توسط ایسیو خودرو تعیین می شود تا بار موتور در حالت موثر و اقتصادی کنترل شود.

همچنین ایسیو خودرو خطا های موجود در ماشین را هم شناسایی می کند و آن را در حافظه خود قرار می دهد. در صورت بروز مشکل، چراغ چک پشت آمپر را هم روشن می کند تا راننده اطلاع یابد. در این صورت با اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو می توان خطاهای رخ داده شده را مشاهده کرد.

انواع ایسیو خودرو در خودروهای داخلی 

انواع ایسیو پژو 206 با موتور TU3:

S2000: سه سوکت دریچه گاز سیمی در دو نوع ۳F و ۳E

Valeo: سه سوکت دریچه گاز برقی

انواع ایسیو پژو 206 با موتور TU5:

Bosch 7.4.4: در تولیدات قبل از سال ۸۵ از این نوع ایسیو  استفاده می شده و دریچه گاز آنها از نوع برقی و درپوش آن خار نگهدارنده دارد.

Bosch 7.4.5: خودروهای ۲۰۶ که از ابتدای سال ۸۵ به بعد تولید شده اند دارای ایسیو بوش ۷.۴.۵ بوده و در دریچه گاز برخی انها نیز تفاوت ظاهری ایجاد شده (از نوع پرسی می باشد).

Valeo – j35 : در تولیدات پژو ۲۰۶ SD دوگانه سوز (V2 و V10) با موتور TU5 استفاده شده است.

انواع ایسیو پژو 405 و پژو پارس و سمند با موتور TU5:

Bosch 7.4.4: سه سوکت دارد و در تولیدات پژو ۴۰۵ و پژو پارس و سمند با موتور TU5 از ایسیو بوش ۷.۴.۴ استفاده شده که با ایسیو بوش ۷.۴.۴ پژو ۲۰۶ تفاوت دارد و قابلیت نصب به جای یکدیگر را ندارند ولی دریچه گازهای برقی آنها با پژو ۲۰۶ مشترک و مشابه می باشد.

Bosch 7.4.5 : سه سوکت دارد و در پژو پارس اتومات با موتور TU۵ از این نوع ایسیو استفاده شده است.

Siemens : تک سوکت، ریل سوخت به صورت مجزا و فلزی، پمپ بنزین و فشار شکن داخل باک، یونیت فن ندارد و پاشش انژکتورها بصورت تک به تک می باشد.

مطلب ویژه : نقش ایسیو خودرو در کاهش آلودگی 

راه فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو - کارا یدک

سفارش ایسیو خودرو از ما ! 

بعد از اینکه راه فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو را متوجه شدید،  اگر ایسیو خودرو شما مثلا ایسیو پژو 206 دچار مشکل شده است بهتر است اول از همه به تعمیرگاه مراجعه کنید تا تعمیرکاران حرفه ای با دستگاه دیاگ مشکل را مورد بررسی قرار دهند و اگر مشکل قابل برطرف شدن نبود به شما اطلاع میدهند که باید به فکر تعویض کامپیوتر خودرو بیفتید.

بعد از این مرحله شما برای یافتن بهترین ایسیو خودرو در انواع فروشگاه های لوازم خودرو میگردید بعد از کلی گشتن سردرگم می شوید که کدام یک از آن ایسیو ها برای خودروی شما مناسب است و سالیان سال کار میکند برای اینکه بهترین کامپیوتر خودرو را انتخاب کنید میتوانید از فروشگاه کارا یدک بهترین کامپیوتر خودرو را خریداری نمایید.

کارا یدک با ارائه بهترین قطعات خودرو در نظر دارد که رضایت شما عزیزان را جلب نماید برای در ارتباط بودن با مشاوران کارا یدک روی دکمه ی زیر کلیک نمایید.

Related Posts

4 thoughts on “چگونگی فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو

  1. امیر علی گفت:

    سلام. من کامپیوتر پژو 206 م رو از اینجا خریدم قیمتش نسبت به دو- سه جا که از بیرون پرسیده بودم خیلی خوب بود. مرسی ازتون

  2. وحید جلالی گفت:

    سلام
    206 تیپ 6 دارم که کروز کنترل هم دارد و مدل 86 میباشد
    کامپیوتر را دزد برده است ( خدا لعنتش کنه )
    میخواستم بدونم مدل ایسیوش چیه و قیمتش چنده ؟
    ممنونم

  3. حسام گفت:

    سلام دستگاه دیاگ دارم برای پراید صبامدل۸۹کدام برنامه روبریزم که مصرف سوختم کم شه ممنون

  4. حسین گفت:

    سلام یه سوال داشتم سنسور دریچه گاز 206 تیپ 5 مدل 93 باید با ecu هم خوانی داشته باشد یا هر سنسور درچه گازی به هر مدل , برند ecu میخورد ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *