اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

کارایی دستگاه دیاگ چیست؟

کارایی دستگاه دیاگ چیست؟-کارایدک
Rate this post

کارایی دستگاه دیاگ چیست؟

کارایی دستگاه دیاگ ، خطايابی توسط دستگاهی است اطلاعات را از كامپيوتر استخراج كرده و براساس آناليز میتوان اشكالات كلی و جزئی خودرو را تشخيص داد. خودروهای مختلف کدهای عیب‌ یابی متفاوتی دارند و ممکن است براساس طراحی از کدهای مختلفی برای تبادل اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه دیاگ استفاده کنند و كدهای هر خودرو نسبت به بقيه خودروها متفاوت است.

میتوان گفت كه دستگاه های دياگ، كدخوان بوده و به دو دسته اصلي تقسيم بندي میشوند. اسكنرها جزء دسته اول بوده و كارآمد و حرفه ای هستند. اين نوع دستگاه ها در نمايندگی های خودروهای مدل بالا و لوكس، نمايشگاه ها ماشين های مدرن و شركت های كارشناسی خودرو است.  دستگاه دیاگ از طریق یک کابل به کانکتور مخصوص عیب یابی خودرو متصل میشود و اطلاعات خودرو استخراج شده و در اختيار مكانيک قرار میگيرد.

نحوه ارسال اطلاعات در اين دستگاه دياگ های ارزان بوسيله بلوتوث، واي فای كامپيوتر يا موبايل است و اسكنری وجود ندارد. بعد از نصب اپليكيشن روي موبايل يا كامپيوتر، اطلاعات خودرو به كامپيوتر يا موبايل ارسال خواهد شد.

مطلب بیشتر : تفاوت دستگاه دیاگ مولتی برند و شرکتی

کارایی دستگاه دیاگ

چه مواردی در دستگاه دیاگ قابل تشخیص است ؟

در اين مرحله اسكنرهای حرفه ای تفاوت ها را نشان میدهند. مكانيک میتواند با وجود حجم عظيمی از اطلاعات در هارد ديسک اسكنر ، خطاهای موجود در خودرو را شناسايی كند و حتی میتواند برخی خطاها را نيز پاک كند. مكانيک در اين مرحله قطعه مورد نظر را شناسايی كرده و آن را تعمير يا تعويض میكند.

کابل دستگاه عیب یاب را به کانکتور عیب یابی متصل کرد تا مكانيک و كارشناس حرفه ای بتواند اشكالات خودرو را شناسايی كرده و در نهايت آنها را برطرف كند.

امروزه دستگاه دياگ میتوانند سنسور ABS، سنسور کاتالیزور، سنسور اكسيژن، سنسورهای حياتی، مشكلات برقی خودرو را شناسايی كرده و حتی مشكلات مربوط به گيربكس مانند فشار روغن گيربكس را نيز شناسايی كنند كه در عملكرد گيربكس نقش به سزايی دارد. متناسب با نوع خورو، ساده يا لوكس، اطلاعات استخراجی و حجم اطلاعات نيز متفاوت خواهد بود.

تشخيص دستكاری كيلومتر شمار خودرو يكی از كاربردیترين موارد قابل تشخيص در دستگاه دياگ است. دیاگ مولتی برند، اورجینال کارخانه تولیدی نبوده و از این رو قابلیت های کمتری نسبت به دیاگ های شرکتی دارند و بايد به كمک يک كارشناس حرفه ای خطاها و عيب های خودرو را شناسايی كرد.

مطلب ویژه : در دستگاه دیاگ چه مواردی قابل رویت است؟

کارایی دستگاه دیاگ-کارا یدک

نکاتی که در خرید دستگاه دیاگ باید در نظر بگیریم

👈بعضی از دستگاه دیاگ  ها پس از سپری شدن مدت آپدیت رایگان، عملا از کار می افتند و تا زمانیکه بروزرسانی دستگاه خریداری نشود استفاده از دستگاه غیر ممکن میشود.

👈 مراقب دستگاه های چینی و ارزان قیمت ناشناخته باشید، این دستگاه ها براحتی میتوانند به خودرو اسیب برسانند.

👈 دستگاه دیاگ مولتی که دارای قابلیت برنامه ریزی و انجام برخی قابلیت های تخصصی روی خودرو میباشند به هیچ عنوان دستگاه های معتبری نیستند، دلیل این موضوع هم این است که بسیاری از کمپانی های خودرو سازی به هیچ عنوان نقشه و برنامه های پروگرامینگ خودرو را در اختیار کمپانی های دیگر قرار نمیدهند و این برنامه ها فقط توسط دستگاه دیاگ خود آن شرکت ارائه میشود.

👈 میزان انتظاری که از دستگاه دیاگ دارید تا حدود زیادی به قیمت آن نیز بر میگردد، ضرب المثل معروف هرچه پول بدهید همان قدر آش میخوريد.

👈 گران ترین دستگاه لزوما بر آورده کننده نیاز شما نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی : قسمت مختلف دستگاه دیاگ چیست؟

[ts_products title=”دستگاه دیاگ موجود در کارا یدک ” columns=”3″ per_page=”3″ ids=”5614, 5617, 5605″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

دلیل دیاگ زدن خودرو چیست ؟

با وجود اینکه دستگاه دیاگ بسیاری از اطلاعات و وضعیت ها خودرو را به نمایش در می آورد ولی تحلیل این اطلاعات آنقدر ها هم ساده نیست. بعضی وقت ها کدها یکسان است ولی دلایل می تواند متفاوت باشد و در اغلب مواقع تحلیل داده هاست که کار را مشکل می کند و نیازمند یک کارشناس حرفه ای است تا بتواند بعد از خواندن آن کد، تحلیل و گراف های آماری دقیقا وضعیت خودرو را تشخیص دهد.

بنابراین به این سادگی ها هم فکر می کنید نیست که مثلا دستگاهی بخرمو، وصلش کنم به او بی دی و بعد از آن هم اطلاعات را بخوانم و همه ایرادات ماشین را خودم به تنهایی بتوانم دربیاورم.در ضمن در زمانی که خودرو به قولی دیاگ خور نباشد که دیگر هیچ، تنها کسی که می تواند به شما کمک کند فقط یک کارشناس خبره و حرفه ای خودرو است تا بتواند خودرو مورد نظر را برایتان کارشناسی فنی کند.

کارایی دستگاه دیاگ چیست؟-کارا یدک 02136617616

دستگاه دیاگ اورجینال را از ما بخواهید  !

برای خرید دستگاه دیاگ اورجینال با قیمت مناسب میتوانید با فروشگاه آنلاین کارا یدک در ارتباط باشید ، فروشگاه کارا یدک در نظر دارد که بهترین دستگاه های دیاگ با کاربرد و قیمت مناسب خدمت شما تعمیرکاران عزیز عرضه کند که بتوانید کدهای خطای خودروی مورد نظر را بدون کم و کاستی دریافت کنید و مشکل را به راحتی حل کنید.

هیچوقت دنبال یک دستگاه دیاگ ارزان قیمت نباشید چون همیشه از قدیم گفتند که هیچ ارزانی بی دلیل نیست ، پس دنبال یک دستگاه دیاگ با قیمت مناسب بگردید تا سالهای سال برایتان کار کند و خطاهای ایسیو خودرو را به درستی به شما ارائه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ی خرید دستگاه دیاگ مناسب میتوانید روی دکمه ی زیر کلیک کنید تا بدون اتلاف وقت با مشاوران کارا یدک تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *