ایسیو پژو 405 - کامپیوتر پژو 405 - کارایدک

ایسیو یا کامپیوتر پژو 405 قطعه ای الکترونیکی است به معنای واحد کنترل الکترونیکی که وظیفه اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری می باشد.

هر کامپیوتر پژو 405 دارای تعدادی سنسور می باشد که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با نحوه کارکرد خودرو به ایسیو مخابره می نماید. همچنین برخی سنسورها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از شرایط موتور پیدا کرده و می تواند شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد.

بنظر ميرسد كه هر سال تغييرات متعدد و پيچيده ای در خودرو های توليدی روی ميدهد. بگونه ای كه روی خودرو های امروزی 50 ريزپردازنده متعدد قرار دارد كه ممكن است برخی از آن ها كار را براي شما مشكل تر، و برخی از آنها عملكرد خودرو را بهتر و آسان تر کنند.

برخی از دلايل افزايش اين تعداد ريزپردازنده در زیر آمده است :

👈 نياز به سیستم کامپیوتری کنترل موتور بمنظور تطابق با استاندارد های مصرف سوخت و ميزان آلايندگی

👈 برنامه خطاياب پيشرفته

👈 ساده سازی طراحی و توليد خودرو

👈 كاهش ميزان سيم كشی در خودرو

👈 افزایش ايمنی

👈 فراهم کردن راحتی و آسودگی بيشتر

تعمیر تخصصی ایسیو پژو 405

برای تعمیر ایسیو پژو 405 به صورت تخصصی میتوانید با کارا یدک در ارتباط باشید ، به دلیل پیچیدگی زیادی که در تعمیر ایسیو وجود دارد تعمیر ایسیو را نمیتوانید به هر کسی بسپارید پس بهتر است به تعمیرگاهی مراجعه کنید که تعمیرات را به صورت تخصصی و حرفه ای انجام دهد در این صورت میتوانید با تعمیرگاه کارا یدک تماس بگیرید.

کامپیوتر (ECU) پژو 405

برخی از دیگر اجزای کامپیوتر خودرو که از این ریزپردازنده ها حمایت می‌کنند، بشرح زیر است :

 مبدل های آنالوگ به دیجیتال:

این دستگاه خروجی های برخی از سنسور ها در خودرو همانند سنسور اکسیژن را می خواند. خروجی سنسور اکسیژن یک ولتاژ آنالوگ، معمولا بین 0 و 1.1 ولت است، به این دلیل که این ریزپردازنده تنها اعداد دیجیتال را می شناسد، این مبدل ها این ولتاژ را به یک عدد 10 بیتی دیجیتالی تبدیل می کنند.

مبدل دیجیتال به آنالوگ

برخی مواقع کامپیوتر (ECU) پژو 405 باید خروجی ولتاژ آنالوگ را برای اجزای موتور فراهم کند. از آنجا که ریزپردازنده روی ایسیو یک دستگاه دیجیتالی است، به اجزائی برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ نیاز دارد.

در زیر محصولات مرتبط با کامپیوتر (ECU) پژو 405 را مشاهده خواهید کرد که میتوانید در صورت سفارش میتوانید با واحد فروش کارایدک در ارتباط باشید.