اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم!

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم!
Rate this post

انواع دستگاه دیاگ چیست؟

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم! ، دستگاه دیاگ با دیاگ اصولا برای شناسایی خطاهایی که در ایسیو به ثبت می رسد کاربرد دارد حالا چگونه در ادامه با خلاصه ای از تعریف دستگاه دیاگ آشنا می شویم.

مطلب پر بازدید : 

4 نکته ی کلیدی در خرید دستگاه دیاگ 

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم!

توضیحی کوتاه راجع به دستگاه دیاگ 

دستگاه دیاگ به تعمیرکار كمک میكنند تا عيوب پديد آمده در دستگاه الكترونيكی را شناسایی و نسبت به تعمیر آن اقدام کند. در پی به كارگيری مدارات الكترونيک در خودروها و كاربردی شدن آن در صنعت خودروسازی مدارات الکترونیکی مخصوص و پیچیده ای در خودروها قرار داده شده که از جمله آنها میتوان به كروز كنترل، كنترل سيستم تعليق ، كنترل ايربگ، کنترل سیستم تهویه، سيستم های ضد سرقت و غيره اشاره داشت. وجود این امر باعث ایجاد تحولی جدی در زمینه تعمیر و خدمات پس از فروش خودرو گردیده است.

جهت عیب یابی این سیستم ها به دلیل پیچیدگیهایی که دارند از دستگاه دیاگ استفاده میگردد. دستگاه عيب ياب با ارسال كدهای مشخصی از ایسیو درخواست اطلاعات ميکند كه اين كدها برای هر درخواست متفاوت است. سپس ایسیو با بررسی كدهای دريافت شده نوع درخواست دستگاه دیاگ را تشخيص می دهد و اطلاعات مورد نظر را ارسال ميكند و بدین صورت تعميرکار را برای عيب يابی خودرو کمک میكند.

باهم بخوانیم : 

دستگاه دیاگ مرسدس بنز 

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم!

انواع مختلف دستگاه دیاگ 

به طور کلی میتوان دستگاه دیاگ را به دو دسته تقسیم نمود :

1-دستگاه دیاگ شرکتی

2-دستگاه دیاگ مولتی برند

دستگاه دیاگ شرکتی:

دستگاه دیاگ شرکتی دیاگ هایی میباشند که شرکت سازنده ی خودرو آنها را میسازند و به تعمیرکاران میدهند. از عیب های این دستگاه میتوان به این مورد اشاره کرد که فقط بر روی یک مدل خودرو قابل استفاده است.

دستگاه دیاگ مولتی برند :

این نوع دستگاه دیاگ ها توسط شرکت های متفرقه ساخته شده و بر روی انواع خودرو های میتوان استفاده کرد.

تمام نوع های مختلف دستگاه دیاگ به نوعی کد خوان هستند و با خواندن کدها خطای متداول را تشخیص میدهند.

بهتر است بدانیم : 

کاربرد دستگاه دیاگ چیست ؟

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم!

نحوه ی کار با دستگاه دیاگ چگونه است؟

برای کار با دستگاه دیاگ کافی است ابتدا از طریق پورت های OBD دستگاه دیاگ را به خودرو متصل کنید. بعد سوئیچ خودرو را باز کرده و سپس از طریق دستگاه نرم افزار مربوطه را اجرا کنید.

با توجه به نوع و مدل خودرو گزینه مناسب را اتنخاب کنید، سپس با توجه به پارامترهای نرم افزار به بررسی و شناسایی خطاهای میپردازیم. پس از چند دقیقه که شناسایی خطاها انجام شد مرحله بعد را شروع میکنیم علت خطا و اقدام برای برطرف کردن آن میکنیم.

دستگاه دیاگ فقط بازی با داده ها نیست باید یک متخصص این داده ها را تفسیر کند تا خطا ها را متوجه شود و برای رفع آن اقدام کند.

گزینه های رایجی که هنگام کار با دستگاه دیاگ خواهید دید شامل موارد زیر است :

Identification :

این گزینه به منظور شناسایی نوع ایسیو و اطلاعات آن میباشد این نوع اطلاعات شما را در زمینه ی مدل ایسیو بدست بیاوریم.

خطاهای دائمی :

به خطاهایی گفته می شود که همیشه بعد از دیاگ زدن باز هم هستند. علت این خطاها وجود نقص در قطعه یا سنسور ها میباشد برای برطرف کردن این خطا باید قطعه ی مورد نظر را تعویض کنید.

خطاهای موقت :

این خطاهای برعکس خطاهای دائمی هستند که در حافظه ی موقت ایسیو ذخیره شده اند در صورتی که بعد از روشن کردن موتو و خاموش کردن مجدد آن از طرف ایسیو گزارش نشود این خطار موقت است. در این مورد از خطاها دیگر نیازی نیست که شما قطعه ای را تعویض کنید با پاک کردن این خطا مشکل برطرف می شود.

انواع دستگاه دیاگ را بشناسیم!

معرفی بهترین دستگاه دیاگ 

یک سری برند دستگاه دیاگ وجود دارد که به عنوان بهترین برندها شناخته شده است بنابراین میتوانید در زیر چند نمونه از آن ها را مشاهده کنید :

*AVL
*Bosch
*Actia
*Carman
*Snapon

این مدل ها جزء بهترین های شناخته شده است البته دستگاه های دیاگ با مدل های متنوعی در بازار موجود است که میتوانید با دریافت مشاوره از کارا یدک بهترین دستگاه دیاگ را داشته باشید.

دستگاه دیاگ ها باید اورجینال با یک مارک خوب باشد که خطاهای مربوط به خودرو را دقیق نشان دهد که عیب و ایراد ها را اشتباه نبینیم و بهتر بفهمیم که چه مشکلی دارد.

پر فروش ترین برند دستگاه دیاگ در ایران 

از بهترین دیاگ در ایران که از برند های پرفروش می باشد دستگاه دیاگ MaxiDiag MD808 Pro می باشد این دستگاه از پرفروش ترین دیاگ وارداتی ایران در سالهای 1389 و 1391 و 1392 می باشد.

دیاگ MaxiDiag MD808 Pro قابلیت های فراوانی دارند یکی از آنها داشتن صفحه تاچ اسکرین (لمسی) رنگی و بدون نیاز به لپ تاپ می باشد.

این دستگاه دیاگ در بین تعمیرکاران جزء محبوب ترین هاست که میتوانید برای دریافت مشاوره و انتخاب بهترین دستگاه دیاگ با مشاوران کارا یدک در ارتباط باشید.

خرید دستگاه دیاگ 

کارا یدک در زمینه ی فروش لوازم و قطعات خودرو فعالیت درخشانی دارد که میتوانید برای خرید دستگاه دیاگ با کیفیت بالا و مارک مناسب با آن ها در تماس باشید  .

بهتر است دستگاه دیاگ که تهیه میکنید اورجینال باشد تا ایرادات خودروی مورد نظر را به صورت دقیق به شما نمایش دهد دیاگ زنی به صورت حرفه ای انجام شود.

[ts_products title=”دستگاه دیاگ موجود در کارا یدک” columns=”3″ per_page=”3″ ids=”5605, 5621, 5614″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *