اخبار, ایسیو پژو 405, کامپیوتر پژو 405

ایسیو پژو 405 چگونه کار میکند؟

ایسیو پژو 405 چگونه کار می‌کند؟
Rate this post

یکی از اصلی ترین بخش های خودرو های پژو 405 کامپیوتر خودرو است که درست به مانند مغز انسان وظیفه کنترل و تصمیم گیری را بر عهده دارد و هماهنگی بین اجزای خودرو را مشخص می کند. ایسیو پژو 405 به عنوان یک کامپیوتر کوچک با پیدایش خودرو های انژکتوری درون خودروها کار گذاشته شد.

این قطعه که به کامیپوتر پژو 405 معروف است با استفاده از سنسور هایی که در نقاط مختلف خودرو کار گذاشته شده اند گزارش کاملی از عملکرد خودرو را بدست می آورد و وضعیت فنی خودرو را می سنجد. اهمیت کامیپوتر پژو 405 آنقدر مهم است که اگر در آن اختلالی رخ دهد خودرو از کار می افتد و قادر به حرکت نخواهد بود.

نحوه عملکرد ایسیو پژو 405

آشنایی با ایسیو

ایسیو، کامپیوتری است که برای کنترل جرقه زنی و تزریق در موتور طراحی شده است. این نقش اصلی را در سیستم EFI ایفا می کند، دقیقاً مانند کاربراتور و توزیع کننده در یک سیستم مکانیکی قدیمی.

مانند هر کامپیوتر دیگری، ECU دارای تعداد زیادی ورودی و خروجی است. ورودی ها به مجموعه وسیعی از سنسور های روی موتور متصل می شوند که اطلاعات ضروری موتور را در اختیار ECU قرار می دهند.

مطالب پیشنهادی کارایدک: خرید اینترنتی کامپیوتر پژو 405

ایسیو پژو 405 چگونه عمل می‌کند؟

ابتدایی ترین سنسور های مورد نیاز

1.دمای هوا

2.دمای مایع خنک کننده

3.موقعیت دریچه گاز

4.فشار منیفولد

5.سرعت موتور

هنگامی که اطلاعات حسگر با استفاده از جدول سوخت و جرقه زنی دریافت و پردازش شد، سیگنال ها از طریق خروجی های ایسیو خودرو به سیستم سوخت و احتراق ارسال می شود.

خروجی های ECU

خروجی های ECU موارد زیر را کنترل می کنند:

1.انژکتور های سوخت

2.کویل های جرقه زنی

سیگنال خروجی به انژکتور ها می گوید که برای دستیابی به نسبت هوا به سوخت مورد نظر، چه مقدار سوخت را تامین کنند. همچنین به سیم پیچ های احتراق می گوید که چه زمانی شلیک کنند تا جرقه در زمان مناسب رخ دهد.

اگر ECU پژو 405 معیوب باشد، چه اتفاقی می افتد؟
نحوه عملکرد ایسیو پژو 405

نحوه کار کامپیوتر خودرو، در واقع آن طور که ممکن است تصور شود، پیچیده نیست. اما بهتر است قبل از خرید کامپیوتر خودرو، با نحوه عملکرد آن آشنا شوید.

این یک دستگاه الکترونیکی است که اعداد پایه و پارامتر های آن در حافظه آن پر شده است. با چندین سنسور در اطراف وسیله نقلیه که داده ‌های ECU را تغذیه می‌ کنند، می‌ تواند سیستم‌ های الکترونیکی را با دستوراتی برای بهبود خروجی، مدیریت و کنترل کند.

آشنایی با نحوه عملکرد ایسیو موجب می شود تا در صورت بروز هرگونه خرابی، متوجه آن شده و نسبت به تعمیر ایسیو اقدام کنید. کارایدک با سال ها تجربه در زمینه تعمیر کامپیوتر خودرو، یاری رسان شما خواهد بود.

وظایف اصلی ECU پژو 405 چیست؟
مثالی از نحوه عملکرد ایسیو پژو 405

بیایید با بررسی نحوه بازکردن کیسه های هوا در هنگام تصادف، مثالی از نحوه کنترل ECU بزنیم. خودرو دارای حسگر هایی در اطراف خود به نام سنسور تصادف است که در صورت وقوع تصادف به ECU اطلاع می دهد.

سپس ECU سرعت خودرو را در هنگام تصادف اندازه گیری می کند و سپس با استفاده از حافظه داخلی آن داده های مربوط به راه اندازی کیسه هوا را با هم مقایسه می کند.

اگر داده ها دلیل کافی را ارائه دهند، ایسیو کیسه های هوا را باز می کند. توجه داشته باشید که همه این ها تنها در چند میلی ثانیه اتفاق می افتد.

آشنایی با ایسیو پژو 405 یسیو

ایسیو پژو 405 چگونه عمل می‌کند؟

در ابتدا لازم است گفته شود که طریقه‌ی کار ایسیو‌ها تقریباً یکسان است و از یک قاعده و قانون کلی تبعیت می‌کند. در ابتدا با استفاده از ابزار ورودی مانند سنسور های فشار و … به جمع ‌آوری اطلاعات پرداخته می ‌شود.

سپس پردازش اتفاق می ‌افتد و خروجی مد نظر تحت حالت های مختلفی تولید می ‌شود که می‌ تواند مسئول تنظیم سوخت احتراقی تا نمایش بسیاری از موضوعات به راننده نظیر چراغ چک ‌های متعدد خودرو باشد.

توجه داشته باشید که قیمت ایسیو پژو در انواع مختلف آن، متغیر است. جهت اطلاع از قیمت کامپیوتر خودرو و قیمت انواع دستگاه دیاگ با کارشناسان فروش کارایدک تماس حاصل فرمایید.

خرید ایسیو پژو 405

اگر ECU پژو 405 معیوب باشد، چه اتفاقی می افتد؟

ایسیوی معیوب، احتمالاً بدترین چیز برای یک ماشین است. کار خواهد کرد اما عملکرد آن به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شما متوجه کاهش ناگهانی مصرف سوخت و مواردی از این دست خواهید شد.

روشن ماندن چراغ چک موتور ممکن است به معنای خطاهای احتمالی زیادی باشد، اما خطای ECU یکی از اصلی ترین آن هاست که در این شرایط نیاز به تعمیر ایسیو دارید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل بازکردن ایسیو را نیز مطالعه کنید.

اگر ECU پژو 405 سوخته باشد، چه اتفاقی می‌ افتد؟

به احتمال زیاد، ویژگی ها به خوبی کار نخواهند کرد، اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، اگر موتور از بین رفته باشد، سایر ویژگی ها واقعاً اهمیتی ندارند.

لذا در صورت خرابی ایسیو پژو 405 یا انواع دیگر خودروها بهتر است هرچه زودتر نسبت به تعمیر ECU خودرو اقدام کنید تا از بروز خرابی های بیشتر جلوگیری شود. جهت مشاوره و اطلاع از خدمات تعمیر ایسیو پژو 405 با کارشناسان کارایدک تماس بگیرید.

تعمیر ایسیو پژو 405

وظایف اصلی ECU چیست؟

واحد کنترل موتور (ECU) یک واحد کنترل الکترونیکی است که کار بهینه یک موتور احتراق داخلی را تضمین می کند. عرضه و پاشش سوخت، نسبت سوخت به هوا، احتراق، سرعت دور آرام و زمان باز و بسته شدن سوپاپ را کنترل می کند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *