اخبار, لوازم یدکی mvm, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی لیفان

با لوازم یدکی مهم خودرو آشنا شوید!

Rate this post

با لوازم یدکی مهم خودرو آشنا شوید!

با لوازم یدکی مهم خودرو آشنا شوید! ،  کارا یدک برخی از مهمترین قطعات اتومبیل را که در مکانیکی با آنها سر و کار خواهید داشت را به همراه تصویرشان به شما معرفی خواهد کرد. خواندن این مطلب به علاقه مندان خودرو و مکانیکی توصیه می‌کنیم پس همراه ما باشید.

انواع لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی برلیانس در مطلب زیر ذکر شده است.

مطالب بیشتر :

خرید لوازم یدکی برلیانس

لوازم یدکی لیفان – میل سوپاپ

لوازم یدکی لیفان – میل سوپاپ با نام میل بادامک نیز شناخته می‌شود. کار میل سوپاپ باز و بسته کردن سوپاپ‌های ورودی و خروجی است. پیشرانه‌ی یک خودرو می تواند یک، دو، یا حتی چهار میل سوپاپ داشته باشد.

میل سوپاپ‌ ها قطعاتی هستند که عمر بالایی دارند و معمولا خراب نمی‌شوند اما افت فشار روغن و یا کمبود روغن در پیشرانه‌ی خودرو می تواند باعث آسیب به میل سوپاپ شود. اگر مکانیک به شما گفت که نیاز به تعویض میل سوپاپ وجود دارد مطمئن باشید که خودروی شما با مشکلی جدی مواجه شده است.

مطالب پر بازدید : 

لوازم یدکی را گران بخرید 

مهمترین لوازم یدکی ام وی ام (MVM) 

واحد کنترل موتور ام وی ام  ار مهمترین لوازم یدکی های ام وی ام هست و نام‌های دیگری چون ECU و DME نیز دارد. خود ECU به ندرت خراب می‌شود و معمولا تنها خطاهای نرم افزاری در آن پدیدار می‌شوند که با یک دستگاه دیاگ قابل رفع هستند. در صورت خراب شدن خود ایسیو خودرو نیز قیمت آن کاملا وابسته به برند خودروی شما است و می‌تواند ارزان و یا بسیار گران باشد.

لوازم یدکی لیفان – ترموستات

ترموستات لیفان وظیفه‌ی برقرار کردن جریان مایع خنک کننده بین پیشرانه و رادیاتور را بر عهده دارد. در هنگام سرد بودن پیشرانه ترموستات کمک می کند که پیشرانه زودتر گرم شود و در هنگام گرم بودن نیز از گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند.

البته ترموستات‌ها علاقه ی زیادی به گیر کردن دارند و اگر دمای موتور خودرویتان بیش از حد بالا رفت می‌توانید به ترموستات مشکوک باشید. تعویض ترموستات لیفان معیوب با ترموستات نو ساده و کم هزینه است. البته در برخی خودروها که ترموستات برقی دارند هزینه‌ها کمی بیشتر است.

در بین لوازم یدکی های برلیانس واترپمپ چگونه کار میکند؟

واترپمپ برلیانس مایع خنک کننده‌ی پیشرانه را به جریان می‌اندازد. امروزه واترپمپ‌ ها در انواع برقی و مکانیکی موجود هستند. بدترین حالت در واترپمپ های برقی، از کار افتادن آنها است که در اینصورت باید واتر پمپ برلیانس را تعویض کنید.

واترپمپ‌های مکانیکی اما با مشکلات مختلفی از نشتی آب رادیاتور گرفته تا خرابی بلبرینگ‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. در هنگام تعویض واترپمپ بهتر است مایع خنک کننده را نیز کاملا تعویض کنید.

مطالب بیشتر : 

فروشگاه لوازم یدکی پژو 206

سرسیلندر لیفان چگونه کار میکند؟

سرسیلندر لیفان در حقیقت نیمه‌ی بالایی پیشرانه را تشکیل می‌دهد و بخش‌هایی چون میل سوپاپ، سوپاپ‌ها اتاقک احتراق، درب سوپاپ را در خود جای داده است.

جنس این بخش در پیشرانه‌های جدید اکثرا از جنس آلومینیوم است. قیمت این قطعه وابسته به نوع خودرو است اما در هر صورت قطعه‌ی ارزانی نیست.

باک بنزین در بین لوازم یدکی ام وی ام چه وظیفه ای دارد؟

باک بنزین ام وی ام محفظه ای است که برای ذخیره‌ی سوخت از آن استفاده می‌شود. باک معمولا در بخش زیرین و عقبی خودرو قرار دارد. باک‌ها در گذشته دارای جنس فلزی بودند اما امروزه برای ایمنی بیشتر در تصادفات، باک‌ها را از جنس مواد کامپوزیتی می‌سازند.

تشخیص اصل و تقلبی لوازم یدکی چگونه است؟

با موبایل روی بارکد جعبه قطعات یدکی گرفته ،  اگر عکس بارکد در سایت گوگل وارد شود، تمام مشخصات قطعه را میتوان دید و اصل یا فرعی بودن قطعه مشخص می‌شود ولی اگر بارکد کپی شده باشد، دیگر در اینترنت اطلاعاتی در موردش وجود نخواهد داشت.

اگر قطعه اصلی باشد، تمام مشخصات آن مانند نام شرکت سازنده و تاریخ ساختش در اینترنت اعلام خواهد شد.

خرید لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی برلیانس از کارا یدک

برای خرید لوازم یدکی خودروهای ذکر شده میتوانید با قیمت مناسب آنها را به صورت اورجینال خریداری کنید ، کارا یدک میداند که همه ی مشتریانش دنبال قطعات لوازم یدکی به صورت اورجینال میگردند.

پس برای خرید لوازم یدکی خودروهای مختلف میتوانید با مشاوران تخصصی کارا یدک در تماس باشید و مشاوره ی رایگان دریافت کنید.

لوازم یدکی انواع خودرو ها یک گوشه از خدمات کارا یدک است ، خدمات دیگر کارا یدک شامل موارد زیر می شود :

تعمیر ایسیو

فروش کامپیوتر خودرو

قطعات الکترونیکی 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *