اخبار, لوازم یدکی mvm, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی لیفان

برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟

برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟
Rate this post

برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟

با وجود اهمیت کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو، وجود لوازم یدکی تقلبی و غیراستاندارد در بازار قطعه کشور سبب شده بعضی مصرفکنندگان به علل مختلف و بدون توجه به عواقب عمل خود به سراغ خرید این گونه قطعات بروند. در واقع وجود رقابت ناسالم از طریق عرضه کالای با کیفیت پایین، قیمتهای بدون تناسب و استفاده غیرقانونی از برند های خوش نام، موجب مخدوش شدن ذهنیت مصرفکنندگان شده است. بدلیل ویژگی های فنی خاص این محصولات، مصرفکننده یا به توصیه فروشنده ، مارکی را انتخاب میکند یا از برند های معروف و به اصطلاح ارجینال خریداری مینماید ولی متاسفانه بسیاری از افراد ، بعلت قیمت پایین‌ تر و تبلیغات غیرواقعی از فروشندگان غیر مجاز خرید میکنند. با کارایدک همراه باشید تا ببینیم برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟

روش های شناخت لوازم یدکی اصل از تقلبی

برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟

غلط املایی در چاپ بسته بندی لوازم یدکی

این  از رایجترین اشتباه تولید کنندگان قطعات یدکی تقلبی میباشد که به آن توجهی نمیکنند. تولیدکنندگان لوازمهای تقلبی معمولا از امکانات کم تری نسبت به شرکت اصلی برخوردار هستند از این رو با کوتاهی در تولید محتوای متنی بر روی بسته بندی هویت خود را آشکار میسازند. بطور عمده نوع سایز و یا حک شدن حروف بر روی قطعات ارجینال با تقلبی متفاوت است. برای مثال آن چه در بسته بندی لوازم یدکی ام وی ام درج شده است ، با بسته بندی اصلی علاوه بر این که فرق دارد غلط های تایپچی و املایی هم دارد.

استفاده از اصطلاحات اشتباه در چاپ لوازم یدکی 

شرکتهای خارجی که به تولید لوازم یدکی برلیانس و … به صورت تقلبی مشغول هستند تسلط و یا توجه کمی به لغات و اصطلاحات گرامری بر روی بسته بندی دارند.از این رو با توجه به نوشته روی جلد میتوانید از ارجینال نبودن قطعه مورد نظر آگاه شوید.سازندگان لوازم یدکی بنز یا لوازم یدکی بی ام و از اصطلاحات خاصی برای معرفی قطعه بر روی بسته بندیهای خود استفاده میکنند.

توجه به لیست کشور سازنده لوازم یدکی 

کمپانیهای سازنده خودرو لیستی از کشور هایی که در آن اقدام به ساخت لوازم یدکی بی ام و یا بنز میکنند را در سایت رسمی خود منتشر میکنند. از این رو با توجه به این که در بسته بندی نام کشور سازنده قید میشود،توجه کنید که نام آن کشور حتما در آن لیست باشد. مثلا هنگام خرید لوازم یدکی mvm حتما چک کنید که در بسته بندی نام چه کشوری درج شده و آن را در سایت رسمی تطبیق دهید.

برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟

عدم تقارن در اجزای لوازم یدکی

لوازم یدکی نقلبی معمولا در مدت زمانی کمتر نسبت به لوازم یدکی اصلی و با عجله ساخته میشوند. سازندگان لوازم یدکی جعلی به ریزه کاریهایی مثل تقارن نقاط متقارن توجه نمیکنند. پس در هنگام خرید لوازم یدکی لیفان و یا هر خودروی دیگری توجه کنید مبادا در قطعات عدم تقارن وجود داشته باشد.

طرح و رنگ قطعه لوازم یدکی

شرکت های تولیدکننده لوازم یدکی لیفان ، بی ام و و …  ،برای لوازم تولیدی خود از طرح و رنگهایی خاص استفاده میکنند. اگر چه شرکت های تقلبی سعی بر این دارند که رنگ و طرح را بخوبی کپی برداری کنند ولی در اجرا با ضعف هایی روبرو میشوند. از این رو همیشه در هنگام خرید لوازم یدکی به رنگ و طرح قطعه مورد نظر خوب توجه کنید.

نبود کد شناسایی و مارک شرکت سازنده روی بسته بندی لوازم یدکی

به این نکته توجه ویژه داشته باشید که لوازم یدکی بنز و بی ام و با کدهای مربوط به شماره شاسی خودرو شناسایی میشوند.بطور مثال برای تهیه لوازم یدکی بی ام و و هم چنین لوازم بدنه بی ام و ابتدا شما باید یه فروشنده شماره شاسی خودرو را بدهید زیرا بعلت گوناگونی مدل و سال ساخت، قطعه مورد نظر تغییر میکند.

برای خرید لوازم یدکی چه کار کنیم سرمان کلاه نرود ؟

قیمت بیش از حد ارزان لوازم یدکی

اگر قیمت قطعه مورد نظر شما از خرید دفعه های قبلیتان خیلی پایینتر است به آن قطعه شک کنید. بطور مثال شما قبلا نوع خاصی از لوازم یدکی بی ام و یا لوازم یدکی بنز خریداری نموده اید و حالا دوباره قصد خرید آنرا دارید اگر اینبار قیمت قطعه بسیار ارزانتر از قبل بود به قطعه یدکی مورد نظر شک کنید.

توجه به تاریخ ساخت لوازم یدکی

شرکت های تولیدکننده آمریکایی بر روی کلیه لوازم یدکی ساخت کشور خود، تاریخ ساخت درج میکنند. از این رو اگر قطعه ای تولید آمریکا باشد باید حتما تاریخ ساخت داشته باشد.

بسته بندی های غیرمعمول لوازم یدکی

شرکت های بزرگ تولیدکننده لوازم یدکی برلیانس ،  بنز و بی ام و از الگوهای خاص خود برای بسته بندی محصولات پیروی میکنند. از این رو اگر شما بطور معمول از آن برند لوازم یدکی خودروی خود را تهیه میکنید با بسته بندی های آن آشنا هستید. بطور مثال اگر در بسته بندی قطعه داخل کارتن از پلاستیک بجای مقوا استفاده نمود مطمئن باشید که آن قطعه تقلبی است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *