تعمیر کامپیوتر خودرو

انتخاب شما اعتبار ماست..

ما در کارایدک افتخار این را داریم که میزبان شما مشتریان گرامی باشیم.

دلیل اهمیت تعمیر کامپیوتر خودرو

برخی از مشکلات رایج در خودرو وجود دارد که ممکن است مربوط به معیوب بودن ایسیو باشد که در این صورت نیاز به تعمیر ایسیو است. شما با هر کدام از این مشکلات برخورد کنید، باید بهترین راه حل ممکن را به کار ببرید.

اگر تمام علل احتمالی را از نظر گذراندید و به نتیجه نرسیدید به احتمال زیاد کامپیوتر خودرو معیوب است. سعی کنید ایسیو خودرو را در آخرین مرحله بررسی کنید زیرا اغلب گران ترین راه حل تعمیر کامپیوتر خودرو است.

کامپیوتر خودروی شما نیاز به تعمیر دارد ؟

تعمیر کامپیوتر خودرو

تعمیر کامپیوتر خودرو از چه جهت مهم است؟

همانطور که میدانید ایسیو  تمام کارکرد موتور ، نمایش اطلاعات عملکرد موتور ، مقدار سوخت مصرف شده ، نمایش باز و بسته بودن درب خودرو ، تنظیم مقدار مصرف سوخت ، شناسایی وضعیت بحرانی از وظایف ایسیو محسوب می شود.

بنابراین کامپیوتر خودرو از لوازم حیاتی هر خودرو محسوب می شود بنابراین نباید بگذارید خراب بماند. اگر ایسیو خراب شود اختلال در پاشش سوخت و عملیات احتراق را ایجاد می کند و باعث می شود موتور خودرو به درستی کار نکند اگر هم موتور درست کار نکند خطرات جانی و مالی زیادی به بار می آید.

بنابراین سعی کنید حتما تعمیر ایسیو را همان لحظه که ایراد پیدا می کند انجام دهید.

چه نکاتی را قبل از تعمیر ایسیو خودرو بررسی کنیم؟

📌 بررسی کنید آیا چراغهای موتور روشن میشود؟

اگر چراغ موتور روشن باشد و خاموش نشود ، احتیاج به تعمیر کامپیوتر خودرو پیدا میکنید. به یاد داشته باشید دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد که نور خاموش نشود. اگر شما تمامی راه ها را طی کردید و چراغ هنوز روشن بود، احتمالا کامپیوتر خودرو (ECU) مشکل دارد.

📌 آیا استارت ماشین درست کار میکند؟

اگر خودرو شما استارت نخورد، ابتدا با چک کردن باتری شروع میکنیم. اگر باتری مشکلی نداشته باشد، Starter و Alternator را بررسی می کنیم.

هنگامی که متوجه شدیم تمام اجزای مرتبط درست کار می کنند، کامپیوتر خودرو (ECU) را چک میکنیم. یک واحد کنترل معیوب می تواند ولتاژ مناسب را از موتور به مقصد نرساند. بدون قدرت کافی، موتور نمی تواند شروع به کار کند. ایسیو همچنین میتواند مانع ارتباط با سنسورهای خودرو شود.

📌 کنترل موتور شما ضعیف است؟

ماژول کنترل موتور خودرو شما نقش مهمی در بازده سوخت موتور شما دارد. مصرف هوا و سوخت دو جزء اصلی است که توسط ECU Cummins تنظیم می شوند . در صورت بروز این مشکل تعمیرکاران ماهر با استفاده از دیاگ منبع مشکل را شناسایی کرده و آن را رفع می کنند. 

📌 آیا مصرف سوخت شما کاهش یافته است؟

هنگامی که یک کامپیوتر خودرو (ECU) معیوب است، نسبت اشتباهی از هوا به سوخت وارد موتور می شود. با استفاده از مخلوط اشتباه، اقتصاد سوخت کاهش می یابد.

📌 چرخ دنده خودرو مشکل دارد؟

اگر متوجه شوید که چرخ دنده ها مشکل دارند، یکی دیگر از نشانه های معیوب بودن کامپیوتر خودرو است. یک سنسور وجود دارد که موقعیت میل لنگ را تنظیم می کند. این می تواند با کامپیوتر خودرو (ECU) در ارتباط باشد.

📌 آیا ایسیو مشکل الکتریکی دارد؟

اگر مشکوک هستید که یک مشکل الکتریکی در ایسیو خودرو وجود دارد، باید فوراً آن را تست کنید. این موردی نیست که خودتان بتوانید آن را انجام دهید.

برای اینکار باید به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید . کارایدک با بهره گیری از آخرین نرم افزار خودرو و تجهیزات تشخیصی کار را برای شما آسان کرده است.

تولیدکنندگان ایسیو برای دسترسی به تجهیزات و نرم افزار هزینه پرداخت می کنند. رفتن به یک تعمیرگاه مجاز و تشخیص صحیح، مشکل کامپیوتر خودرو را حل می کند.

📌 خرابی کامپیوتر خودرو چه علائمی دارد؟

برخی از علائم مشترک نشان می دهد که ایسیو در خودرو شما معیوب است. رایج ترین آن، این است که چراغ خودرو روشن باشد.

📌 چک کنید پایه های مثبت و منفی را جابجا نزده باشید

اگر به تازگی خودرویتان به مشکل خورده بوده و قطب ها را جابجا بهم زده باشید، می تواند مشکل ایجاد کند.

📌 آیا موتور به صورت ناگهانی خاموش میشود؟

تصور کنید در حال رانندگی هستید، همه چیز خوب است و موتور به طور ناگهانی خاموش می شود. موتور شما ممکن است به دلیل ارسال دستورات نادرست به کامپیوتر خودرو (ECU) خاموش شود.

کامپیوتر خودرو ممکن است فکر کند که موتور بیش از حد گرم شده است، و شما باید تشخیص دهید تا مشخص شود چرا ایسیو موتور را خاموش می کند؟

📌 جرقه وجود ندارد؟

جرقه برای احتراق در مخلوط هوا و سوخت ارائه میشود. اگر هیچ جرقه ای وجود نداشته باشد، انرژی حاصل از عمل فشرده سازی موتور ایجاد نمی شود.

کامپیوتر خودرو می تواند از جرقه زدن جلوگیری کند. همچنین ممکن است ترکیب اشتباه هوا و سوخت را ایجاد کند، مخلوط اشتباه از جرقه زدن جلوگیری می کند.

📌 پالس انژکتور یا پمپ سوخت ایراد دارد؟

اگر مشکل این باشد، موتور مقدار درست سوخت را دریافت نمی کند. کامپیوتر خودرو را چک کنید، سیم پیچ را بررسی کنید و آن را جایگزین کنید، مطمئن شوید که ماژول جرقه زنی کار نمی کند.

📌 خودرو به طور متناوب شروع به کار میکند؟

ایسیو زیمنس و ایسیو ها در مدل های دیگر ممکن است با ارسال اطلاعات غلط گاهی اوقات به صورت متناوب روشن شود. بهترین روش برای تشخیص این مشکل استفاده از دستگاه دیاگ میباشد به این ترتیب که کد مشکل را یافته و آنرا دنبال کنید تا مشکل را بیابید.

📌 بررسی کنید ایسیو با اسکنر ارتباط داشته باشد

اگر ایسیو کروز با اسکنر نتواند ارتباط برقرار کند احتمالا خراب است. اما قبل از اینکه به این نتیجه برسید، سیم و فیوز را بررسی کنید. اگر مشکلی نداشت پس ECU باید جایگزین شود.

📌 خطای Checksum Memory بررسی کنید

یک خطایی است که معمولا در ارتباطات رخ می دهد و کامپیوتر خودرو نمی تواند با یک یا چند سنسور ارتباط برقرار کند. شما باید سنسور را مشخص کنید همچنین باید ارتباطات را تجزیه و تحلیل کنید.

با بررسی ولتاژهای پایین آغاز کنید. سپس سیم های آسیب دیده را نگاه کنید. آخرین مرحله اگر در بقیه موارد مشکلی نبود کامپیوتر خودرو معیوب است و نیاز به جایگزینی دارد.

تعمیر کامپیوتر خودرو - ایسیو
عملکرد سنسورها را حتما قبل از تعمیر کامپیوتر خودرو بررسی کنید!

سنسورهایی که اطلاعات کامپیوتر خودرو را به وسیله نقلیه ارسال می کنند ممکن است ایسیو تشخیص ندهد در همچین مواقعی سنسور باید جایگزین شود.

👈 سنسور جریان توده هوا بررسی کنید

سنسور جریان توده هوا وظیفه اندازه گیری را دارد و مقدار هوایی که باید وارد موتور شما شود را کنترل می کند. زیرا این هوا با سوخت مخلوط می شود.

👈 سنسور اکسیژن را چک کرده اید ؟

سنسور اکسیژن، میزان اکسیژنی که باید از سیستم خارج شود را اندازه گیری می کند. این اندازه گیری فرمان  می دهد که هوا سوخت را به موتور بدهد.

👈 سنسور موقعیت دریچه گاز را حتما بررسی کنید

مقدار هوای ورودی به موتور با موقعیت دریچه سوپاپ تنظیم می شود. هنگامی که ایسیو از داده های سنسور اکسیژن استفاده می کند، سنسور دریچه گاز را تنظیم می کند.

👈 سنسور دمای خنک کننده موتور را بررسی کنید

موتورها باید در یک درجه حرارت خاص عملکرد بهتری داشته باشند. سنسور خنک کننده این دما را فراهم می کند.

تعمیر کامپیوتر خودرو - ایسیو - تعمیر ایسیو خودرو

👈 سنسور ولتاژ بررسی شده؟

اگر سنسور ولتاژ خراب شود، مقدار ولتاژ ممکن کاهش می یابد  و این مسئله باعث افزایش بار الکتریکی در سیستم موتور شما می شود.

اگر متوجه شدید که دور موتور شما آرام است باید ولتاژ را بررسی کنید. اگر سرعت دور موتور کم باشد، ممکن است با مشکل ولتاژ پایین مواجه شده باشید.

👈 سنسور فشار مطلق منیفولد حتما بررسی کنید

هوای ورودی به موتور نشان دهنده فشار هوای موجود در منیفولد ورودی است. وقتی هوای بیشتری وارد موتور می شود به معنای کاهش فشار می باشد.

این فشار هوا نشان دهنده مقدار قدرت موتوری است که تولید می شود. اگر این سنسور مشکل داشته باشد، موتور شما ممکن است به میزان لازم توانایی تولید نداشته باشد.

👈 سنسور سرعت موتور حتما مورد بررسی قرار دهید

اگر در حین سرعت گرفتن متوجه شدید که خوردروی شما درست سرعت نمی گیرد، این مشکل می تواند سنسور سرعت موتور باشد. سنسور سرعت موتور پهنای پالس را نظارت و محاسبه می کند.

تعمیر کامپیوتر خودرو - تعمیر ایسیو خودرو
بعد از آسیب فیزیکی به ECU چه اتفاقی می افتد؟

از آنجا که ایسیو خودرو زیر کاپوت وسیله نقلیه شما قرار دارد، ولی میتواند آسیب فیزیکی رخ بدهد. اگر آب به جعبه سیاه اطراف مدار چاپی وارد شود، باعث آسیب خواهد شد.

اتصال کوتاه برق می تواند باعث آتش سوزی شود که به برد آسیب می رساند. بلافاصله می توانید متوجه این موضوع شوید اگر جعبه را باز کنید بوی سوختگی را می فهمید. در صورت مشاهده این موارد باید هر چه سریع تر اقدام به تعمیر ایسیو کنید تا مشکل برطرف گردد.

زنگ زدگی نیز می تواند در صفحات مدار اتفاق بیفتد. اگر کامپیوتر خودرو دچار آب خوردگی، آتش یا زنگ زدگی شود باید تعویض شود. ممکن است شما در مدار متوجه ترک خوردگی یا شکستگی شوید. این قبیل مشکلات قابل تعمیر نیستند و باید جایگزین شوند.

تعمیر کامپیوتر خودرو - تعمیر ایسیو خودرو - کارا یدک

شکستگی پین باعث چه اتفاقی می شود؟

به پین های اتصال کامپیوتر خودرو نگاه کنید. هرگونه خم شدگی پین یا نبود پین هنگام ارسال یا دریافت اطلاعات ممکن است منجر به یک اشتباه شوند.

هر پینی که خم شده است را با یک جفت انبردست یا موچین بردارید. این کار یک کار ظریف است زیرا به راحتی پین شکسته می شود. حال پین شکسته را به محل برگردانید. قبل از اینکه اینکار را کنید باید لوازم لحیم کاری داشته باشید. 

تعمیر ایسیو نیاز به متخصص دارد پس بهتر برای تعمیر ایسیو از هر کسی برای این کار کمک نگیرید و با کارا یدک در ارتباط باشید.

علت عدم تعمیر کامپیوتر خودرو بعد از جایگذاری چیست؟

👈خطای عمده

اگر مشکل ایسیو خودرو جزئی باشد می توان آن را اصلاح کرد، ولی اگر خطا عمده باشد به راحتی نمی توان آن را اصلاح کرد. اگر با درزها و لولا های لحیم کاری برخورد کردید تعمیر کامپیوتر خودرو بهترین گزینه است.

با نرم افراز دیاگ میتوانید به راحتی تمام خطاهای ایسیو را شناسایی کرده و آن را نشان تعمیرکار مورد نظرتان بدهید تا مشکلاتش را به راحتی حل کند. 

هزینه تعمیر ایسیو چقدر است؟

برای اینکه قطعه خراب تشخیص داده شود باید هزینه کنید. بعد از تشخیص، هزینه تعمیر و برنامه ریزی مجدد نیز خواهد بود. 

آیا می توان اطلاعات ECU وسیله نقلیه را به هر تعمیرکاری که نمی شناسیم بدهیم و اعتماد کنیم؟  آیا تضمینی وجود دارد اگر قطعه ارسالی خراب باشد می توانید پول خود را پس بگیرید؟

کارایدک با تضمین کیفیت و گارانتی محصولات و خدمات تعمیر کامپیوتر خودرو در خدمت شماست . این اطمینان را به شما میدهیم تا کسب رضایت شما همراهتان باشیم.

 فروش کامپیوتر انواع خودروهای ایرانی و خارجی ،ایسیو پژو 405، ایسیو سمند، ایسیو پراید، ایسیو پژو 206و .. در فروشگاه کارایدک
برای مشاهده انواع ایسیو کلیک کنید. 

سوالات متداول
هر سوالی که در زمینه ی تعمیر ایسیو دارید از ما بپرسید! اگر سوال مدنظر شما در زیر پاسخ نداده شده سوال خود را از ما بپرسید خیلی زود به آن پاسخ خواهیم داد.

از نامش مشخص است حافظه موقت رم! حافظه موقت اطلاعات ورودی سنسورها را به منظور بهره برداری توسط پردازنده و پردازش در کمترین زمان درون خود ذخیره می کند. اطلاعاتی که توسط سنسورها دریافت شده است برای پردازش به صورت موقت و لحظه ای ذخیره و بعد از پردازش پاک می شود.

سنسورها در واقع اطلاعات مهم و ضروری برای تصمیم گیری و تحلیل را در اختیار ایسیو قرار می دهند به همین دلیل در زمان تعمیر ایسیو به سنسورها باید توجه ویژه ای بشود.

وظیفه ی اصلی ایسیو کنترل الکترونیکی خودرو می باشد. ایسیو در واقع مجهز به میکروکنتلر است که و توسط یک برنامه پشتیبابی می شود. این برنامه بر روی کنترل دما ، کنترل انتقال قدرت ، مقدار ترکیب شدن اکسیژن و سوخت و… کنترل دارد.

✔️ هیتر و هویه

✔️ دستگاه پروگرامر

✔️ تستر ایسیو

✔️ دستگاه دیاگ

✔️ دستگاه انژکتور شور

✔️ تستر سیم کشی خودرو

✔️ دستگاه مولتی متر

✔️ ابزارهای جانبی برای تعمیر ایسیو

12 thoughts on “تعمیر کامپیوتر خودرو

  1. سینا گفت:

    سلام . ای سی یو ماشین من خراب شده میخواستم بدونم چه مدت زمانی طول میکشه تا درست شود و هزینه اش چقدر میشود؟

  2. مجید گفت:

    روزبخیر. برای تعمیر کامپیوتر خودرو شما با استفاده از دستگاه دیاگ عیب یابی می کنید دیگه درسته؟ چون یه جا بردم و کلی م هزینه کردم ولی با اینکه خودم بالاسرش بودم از دیاگ استفاده نکردن و فک کنم واسه همین موتور ماشین هنوز صدا میده. ممنون

    1. admin2 گفت:

      سلم و عرض ادب-بله دوست عزیز از دیاگ و دستگاه استفاده میشه

  3. کیان گفت:

    سلام هزینه تعمیر کامپیوتر خودرو حدودا چقدر میشه؟!

    1. فرحزادی گفت:

      سلام
      برای استعلام قیمت با کارا یدک در ارتباط باشید.

    2. admin2 گفت:

      سلام دوست من باید باید اول مشخص شه ایسیو چی هست؟بعد اینکه مشکلش چیه

  4. محسن گفت:

    روزبخیر. شما تعمیر ایسیو رو خودتون هم انجام میدید یا فقط قطعه ش رو میفروشید؟

    1. admin2 گفت:

      وقت شماهم بخیر.بله تعمیرات ایسیو هم انجام میشه

  5. سامان گفت:

    سلام وقتون بخیر
    من الان کامپیوتر ماشینم مشکل پیدا کرده چیکار کنم ؟
    شما چجوری میتونین کمک کنین؟

    1. admin2 گفت:

      باشماره های ثابت تماس بگیرید همکارادقیق تر میتونن راهنماییتون کنن

  6. پارسا گفت:

    سلام خسته نباشید من الان ایسیو ماشینم مشکل پیدا کرده باید چیکار کنم ؟

  7. شجاعی گفت:

    سلام چراغ موتور ماشینه من دیروز زوشن شد و دیگه خاموش نشد نمیدونم مشکل از کجاست باید چیکار کنم؟!شما میدونین مشکل چیه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *