اخبار, ایسیو پژو 405, کامپیوتر پژو 405

روش تجدید حافظه ایسیو پژو 405

روش تجدید حافظه ایسیو پژو 405
Rate this post

روش تجدید حافظه ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود ؟

روش تجدید حافظه ایسیو پژو 405 شامل سنسور هایی می باشد که این سنسورها به موتور متصل می باشند، وضعیت و عملکرد خودرو را هر لحظه مورد بررسی قرار میدهد و با توجه به شرایط کنونی خروجی ها و دستور هایی را برای انژکتور، شمع و … اعمال میکند. با توجه به نوع ایسیو  تعداد سنسور ها متفاوت می باشد، هرچه تعداد سنسور ها بیشتر باشد کامپیوتر ماشین شرایط موتور را بهتر درک می کند و در نتیجه پاسخ های بهتری نیز برای عملکرد خوب خودرو به قسمت های لازم ارائه می کند.

مطالب پیشنهادی : تعمیر و عیب یابی ایسیو پژو 405

ایسیو پژو 405 - کارا یدک

سنسور های ایسیو پژو 405

سنسورهایی که در اکثر ایسیو ها موجود است و شامل سنسورهای اصلی است عبارتند از:

👈سنسور دور یا RPM
👈سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP
👈سنسور موقعیت دریچه گاز یا TPS
👈سنسور دمای آب یا CTS
👈سنسور دمای هوا IAT
👈سنسور اکسیژن یا لامبدا
👈سنسور ضربه

مطلب پیشنهادی : ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود ؟

انواع حافظه ایسیو پژو 405

حافظه های ایسیو یا همان کامپیوتر پژو 405 شامل دو نوع حافظه میباشد: حافظه موقت و حافظه دائم.

👈 حافظه موقت
همانطور که از نام این حافظه پیداست، این نوع حافظه موقتی میباشد و پس از قطع جریان الکتریکی که به وسیله قطع سرباطری از باطری و یا جدا سازی ایسیو پژو 405 از خودرو صورت می گیرد، اطلاعات موجود در حافظه موقت پاک می شود. ولی بعد از اتصال جریان مجدد برق به ای سی یو این حافظه بازگردانی یا Initialize می شود.

حافظه موقت شناسایی استپر موتور، دنده‌ها و حالات عملی موتور و محاسبات لحظه‌ای برای تنظیمات لحظه‌ای را به عهده دارد و محلی برای نگهداشت معایب موقت و دائم سیستم انژکتور است.

👈 حافظه دائم
این نوع حافظه مانند سیستم‌ عامل و Setup کامپیوترهای خانگی می باشد و با قطع برق از بین پاک نمی شود؛ اما این حافظه در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نبوده و می‌توان گفت ایسیو پژو 405 سوخته است. حافظه دائم از جدول بزرگی به نام Look Up Table (جدول جستجو) ساخته شده است که داخل این جدول به مانند جدول ضرب ردیف‌ها و ستون‌ها و خانه‌هایی موجود است. با این تفاوت که تعداد ردیف‌ها و ستون‌های این جدول برابر تعداد سنسورهای موجود در سیستم موتور میباشد.

مطلب بیشتر : معرفی سنسورهای ایسیو پژو 405

کارهایی که عامل پاک شدن حافظه موقت ایسیو پژو 405 میشود 

کارهایی که باعث میشود حافظه موقت موجود در ایسیو پژو 405 پاک شده و خودرو تا مدتی به دلیل از دست دادن برخی از پارامترهای لحظه‌ای موتور بد کار می‌کند:

👈جدا کردن کابل باطری بیش از ۱۵ دقیقه.
👈جدا کردن سوکت های ECU بیش از ۱۵ دقیقه.
👈جدا کردن سوکت رله دوبل در خودروهای غیر مالتی‌ پلکس و سوکت‌ های BSM در خوردوهای مالتی ‌پلکس بیش از ۱۵ دقیقه.

مطلب بیشتر : ریمپ ایسیو زیمنس

بعد از پاک شدن حافظه موقت کامپیوتر پژو 405 چه اتفاقی می افتد ؟

در این حالت خودرو شروع به ریپ زدن (سکته نا به هنگام) بی دلیل میکند، و هنگام تعویض دنده مخصوصا در دنده های معکوس راننده شاهد این است که عملکرد خودرو پایین آمده و خودرو لحظه ای دچار مکث می شود. در چنین حالتی می بایست که حافظه موقت بازیابی و تجدید گردد. البته این حالت هایی که گفته شد در خودرو های جدید زیاد محسوس نیست، ولی در موارد پاک شدن حافظه، تجدید حافظه ایسیو پژو 405 امری کاملا مفید خواهد بود.

ایسیو پژو 405 اورجینال - کارا یدک

راه های تجدید حافظه ایسیو پژو 405 چیست؟

با توجه به اینکه در شرکت های مختلف روشها و متدهای مختلفی برای تولید کامپیوتر پژو 405 وجود دارد و نیز نظر به استفاده خودرو در کشورها و مناطق مختلف با شرایط اقلیمی متفاوت، در ایسیو پژو 405 نوعی قابلیت سازگاری و یکسان‌ سازی وجود دارد که این توانایی بر مبنای چهار عنصر پایه‌گذاری می‌شود: سنسور اکسیژن، سنسور موقعیت دریچه گاز، سنسور ضربه (ناک) و سنسور استپر موتور.

برای مثال شرکت پژو برای تجدید و بازیابی حافظه موقت ایسیو پژو 405 پیشنهاد میکند که: “خودرو را روشن کنید، سوئیچ را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه ببندید. سوئیچ را به مدت حداقل ۱۰ ثانیه باز کنید. خودرو را روشن کنید و به مدت حداقل ۱۰ ثانیه گاز ندهید. دنده ها را یک به یک معرفی کنید.”

تعمیر و خرید ایسیو پژو 405 را به چه کسی بسپاریم؟

برای تعمیر و خرید ایسیو پژو 405 میتوانید با کارا یدک بهترین تعمیرگاه و فروشگاه ایسیو خودرو در ارتباط باشید تا بتوانید ایسیو اورجینال با قیمت مناسب خریداری کنید و در زمینه ی تعمیر با کارا یدک تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *