اخبار, ایسیو پژو 405, کامپیوتر پژو 405

ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود؟

ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود؟
Rate this post

ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود؟

ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود؟ ،  بر روی خودرو پژو 405 به طور کلی دو موتور XU7 و TU5 در نسخه های فیس لیفت یعنی SLX نصب شده اند.

ما به بررسی ریمپ ایسیو پژو 405 با دو نوع موتور که عمده ترین آنهاست میپردازیم پس با ما همراه باشید.

مطالب بیشتر :

همه چیز راجع به کامپیوتر پژو 405

پتانسیل پژو 405 با موتور XU7 برای ریمپ

در ابتدا به تشریح پژو 405 با موتور XU7 با انواع ایسیو ها میپردازیم این خودرو از شتاب اولیه پایین و در عوض شتاب ثانویه بالاتر و کشش مناسب در دنده های سبکتر بواسطه بهره مندی از گشتاور به نسبت بالا بهره میبرد.

ایسیو پژو 405 مدل ساژم SL96

در ابتدای عرضه پژو 405 ایسیو ساژم SL96 با 55 پایه و 1 کانکتور با سیستم پاشش سوخت چند نقطه ای و نیمه ترتیبی بر روی این خودرو نصب شد که شتاب مناسب اما مصرف سوخت بالاتری دارد.

این مدل ایسیو پژو 405 ساختار ساده ای دارد و نیازمند عمل J-Tag برای خواندن اطلاعات و ریمپ شدن است باید توجه داشت برخی از نمونه های اولیه فاقد Knock sensor هستند و عمل ریمپ ایسیو پژو 405 باید با دقت بیشتری روی آن ها صورت بپذیرد اما نتیجه ریمپ بدلیل جداول ساده این خودرو برای کنترل پارامتر های حیاتی مانند آوانس جرقه زنی، پاشش سوخت و سنسور اکسیژن و جداول گشتاور بسیار رضایت بخش است.

مطالب بیشتر :

ایسیو پژو 405 چگونه کار میکند؟

ایسیو پژو 405 مدل ساژم S2000

ایسیو بعدی نصب شده روی خودرو ایسیو انقلابی ساژم S2000 با 112 پایه و 3 کانکتور است که در دو نسخه یونیت فن دار با پسوند و بدون یونیت فن  عرضه شده است.هر دوی این ایسیوها قابلیت ریمپ با عملکرد مناسب را دارند .

دلیل اینکه میگوییم این نوع ایسیو پژو 405 قابلیت ریمپ دارند این است که به طور مثال ایسیوهای مگنتی مارلی MM8P نصب شده بر روی مدل های اولیه بر روی موتورهای XU7 به دلیل عدم دارا بودن سنسور اکسیژن امکان ریمپ شدن را ندارند و صرفا از طریق دیاگ امکان تغییر در جداول پاشش سوخت و آوانس جرقه زنی آنها وجود دارد.

توجه بفرمایید در ریمپ نسخه های یونیت فن دار از آنجا که فن ها از ایسیو برای روشن شدن دستور نمی گیرند باید در اصلاح دمای آب خودرو دقت زیادی مبذول داشت.

 

ایسیو پژو 405 زیمنس

ایسیو پژو 405 پرکاربرد زیمنس ایسیو دیگری است که عملکرد فوق العاده ای بعد از ریمپ از خود به نمایش میگذارد.وجود جداول متعدد، پر تعداد و دقیق برای کنترل موتور دست ما را برای تیونینگ با بهره وری بالا باز میگذرد.

توجه بفرمایید در خودروهای دوگانه سوز از ایسیو زیمنس به همراه ایسیو گاز و شبکه استفاده شده که ریمپ متفاوت تری نسبت به خودروهای تک سوز برای کارکرد بهینه در هر دو حالت بنزین و گازسوز دارند.

ایسیو پژو 405 مدل SSAT

از سال 92 تا 95 به طور عمده از دو ایسیو زیمنس و ایسیوهای چینی SSAT برای کنترل سامانه مدیریت پیشرانه استفاده شده.

به طور کلی ایسیوهای SSAT جداول ساده ای برای ریمپ دارند و از این لحاظ کارایی مناسبی برای کنترل موتور ندارند.

نکته بسیار مهم در خصوص این نوع ایسیو پژو 405 این است که رعایت برخی نکات جزئی در خصوص ریمپ اصولی آن ها لازم است به طور مثال این دسته از کامپیوترهای خودرو بعد از ریمپ نیاز دارند تا سوکت های انژکتور در حین عملیات پروگرمینگ ایسیو از راه پورت OBD از جای خود خارج شوند و سپس دوباره در جای خود نصب شوند.

نوع خاصی از ایسیوهای SSAT تحت عنوان فاقد فلش برای برنامه ریزی هستند و نیازمند کاشت آی سی برای ریمپ و چیپ تیونینگ هستند .

بیشتر بخوانیم : 

فروش ایسیو پژو 405

ایسیو پژو 405 مدل بوش

ایسیو دیگری که بیشترین فراوانی را روی پارس های مدل 86 تا 90 تشکیل داده ایسیو مهندسی شده بوش  است.توجه بفرمایید این مدل ایسیو پژو 405 با ایسیو ME 7.4.4 تفاوت های اساسی دارد و حرف M بیانگر دریچه گاز سیمی نصب شده بر روی آن هاست.

بطور کلی ایسیو پژو 405 مدل بوش ریمپ پیچیده تری نسبت به سایر کامپیوترهای خودرویی دارند و نیاز به زمان بیشتری برای تشخیص صحیح جداول برای گرفتن بازخورد مناسب از ایسیو خودرو دارند.ایسیوهای بوش به طور کلی پیچیده ترین مهندسی را در چینش جداول کنترل پارامترها دارند از این رو کارایی بسیار بالایی در مصرف سوخت بهینه و آلایندگی دارند.

ریمپ ایسیو پژو 405 چگونه انجام می شود؟

پتانسیل پژو 405 SLX با موتور TU5 برای ریمپ ایسیو 

ایسیوهای نصب شده بر روی پژو 405 با موتور TU5 شامل سه دسته ایسیو بوش ME 7.4.4 ، ایسیو زیمنس Sim2k-34 VR و ایسیو بسیار مدرن بوش ME 17.

405 SLX با موتور TU5 به طور خلاصه دارای شتابگیری اولیه بسیار مناسب و نرم، مصرف سوخت مناسب اما کشش بسیار پایین در دنده های سبک تر است.

در ایسیوهای بوش نیز شاهد تاخیر بسیار بالایی در دریچه گاز خودرو و همچنین دمای بالای برخاسته از موتور هستیم که باید با ریمپ اصولی پژو 405 پارامترهای مربوط به این عملگرها مشکلات برطرف کنیم.

برای تعمیر ایسیو پژو 405 ، تعمیر کامپیوتر پژو 405 در مدل های مختلف موتور میتوانید با کارا یدک در ارتباط باشید همچنین جهت خرید کامپیوتر پژو 405 اورجینال میتوانید از طریق دکمه ی زیر لینک زیر را دنبال کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *