اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

طرز کار با دستگاه دیاگ

طرز کار با دستگاه دیاگ را میدانید ؟
Rate this post

طرز کار با دستگاه دیاگ چگونه است ؟

طرز کار با دستگاه دیاگ به گونه ای نیست که هر فردی بتواند به راحتی با آن کار کند ، فقط افرادی که در این زمینه تخصص دارند میتوانند به راحتی با دستگاه دیاگ کار کنند.

همانطور که میدانید دستگاه دیاگ در صورت پیدا کردن خطایی آن را به صورت کد به نظر تعمیرکار میرساند پس خواندن کدهای خطای ایسیو خودرو کار آسانی نیست در ادامه مطلب و آشنایی با طرز کار با دستگاه دیاگ با ما همراه باشید.

چه زمانی نیاز به دستگاه دیاگ داریم؟

همانطور که میدانید فقط در خودرو های دارای کامپیوتر مرکزی یا ایسیو خودرو ، دستگاه دیاگ کاربرد دارد. ایسیو خودرو در همه حال با استفاده از سنسورهای مخصوص خود که در قسمت های مختلف خودرو نصب میباشند، اقدام به ثبت وضعیت خودرو مینماید و این وضعیت های ثبت شده را با استانداردهای خود تطبیق میدهد.

اگر این اطلاعات با اطلاعات استاندارد یکسان نباشد، آنگاه میتوان دریافت که خودرو دارای اشکال شده است که برای یافتن آن اشکال باید از دیاگ استفاده نماییم.

مطالب پر بازدید : 

 سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو

کارایی دستگاه دیاگ چیست؟

 

طرز کار با دستگاه دیاگ

کار با دستگاه دیاگ چگونه است ؟

برای اینکه دیاگ روی خودرو شما کار کند حتماً باید نرم افزار مربوط به خودروی خود و همچنین کابل مربوطه و اینترفیس لازم را تهیه نمایید. سپس میتوان با اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو از طریق سوکت OBD خودرو اقدام به دیاگ خودرو نمایید. سوئیچ خودرو را باز کرده و سپس برنامه را از کامپیوتر اجرا نمایید. با توجه به نوع ECU بکار رفته در خودرو، گزینه مناسب را انتخاب نموده و سپس اقدام به دانلود فایل مربوطه نمایید.

پس از گذر از این مرحله نوع خودرو را انتخاب کرده و سپس تنظیمات مربوطه را ست کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید. پس ازطی این مراحل، سیستم شروع به عیب یابی دستگاه مینماید.

پس از اتمام مراحل عیب یابی لیستی از کد خطا برای شما به نمایش در خواهد آمد که هر کدام از این کد ها بیانگر یک وضعیت متفاوت میباشند. لازم به ذکر است که هر خودرو متناسب با نوع آن از یک سری کد خطای متفاوت برخوردار میباشد که از دیگر مدل ها متفاوتند.

چه کارهایی دستگاه دیاگ برای خودرو انجام میدهد ؟

👈 نمایش و خواندن کد خطا
👈 پاک کردن کد خطا
👈 راه اندازی عملگر ها
👈 برنامه ریزی و کانفیگ
👈 نمایش اطلاعات لحظه ای

دستگاه دیاگ فقط کد های خطای موجود در ایسیو خودرو را میخواند و کار اصلی را خود ایسیو خودرو انجام می دهد. شما با دیاگ تنها قادر هستید به کامپیوتر خودرو متصل شوید و اطلاعات آن را بدست آورید.

مطالب پیشنهادی : 

انواع کامپیوتر خودروهای انژکتوری ایران خودرو

بهترین دستگاه دیاگ را انتخاب کنید

چگونگی فهمیدن مارک کامپیوتر خودرو

طرز کار با دستگاه دیاگ چگونه است؟

مراحل کار دستگاه دیاگ چگونه است ؟

پس از شناسایی و اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو از طریق سوکت OBD و انتخاب نوع خودرو و نوع ایسیو منوی عیب یابی آن کامپیوتر خودرو ظاهر می شود که گزینه های پر کاربرد ایسیو خودرو  عبارتند از:

شناسایی (Identification) :

در این گزینه میتوانید مشخصات کامپیوتر خودرو از قبیل شرکت سازنده شماره فنی و ورژن نرم افزار کامپیوتر خودرو را بخوانید.

کاربردی ترین گزینه آن ورژن نرم افزار میباشد. با هر بار دانلود ورژن آن افزایش میابد و در مواردی که جهت رفع مشکل نیاز به دانلود میباشد. میتوان از این طریق ورژن نرم افزار را کنترل کرد.

 

طرز کار با دستگاه دیاگ- کارا یدک

 

خطاهای قابل تشخیص دستگاه دیاگ 

در صورت بروز مشکل در سیستم انژکتور میتوان مشکل را در این گزینه خواند. با وارد شدن در این منو قطعه معیوب مشخص شده است. خطا های مشخص شده در این قسمت به سه گروه تقسیم میشود. خطای دائم، موقت و ریموت.

خطای دائم:

در صورت ثبت خطا به صورت دائم جهت رفع مشکل نیاز به تعویض قطعه معیوب میباشد. و بعد از تعویض اقدام به پاک کردن خطا میکنیم در صورتی که قبل از تعویض خطا پاک شود بعد از مدتی کار کرد موتور، مجددا خطا در حافظه کامپیوتر خودرو ثبت میشود.

خطای موقت :

زمانی که در سیستم مشکلی ایجاد شود خطا به صورت دائم ثبت میشود و اگر بعد ازطی سه سیکل (هر سیکل شامل استارت – کار کردن موتور – موتور خاموش شود) آن خطا به وسیله کامپیوتر خودرو مجدداً آشکار نشود به خطای موقت تبدیل میشود در صورت مشاهده خطای موقت نیازی به تعویض قطعه نیست و فقط جهت رفع مشکل خطای ثبت شده را پاک میکنیم.

خطای ریموت:

در خودرو های مالتی پلکس که ارتباط کامپیوتر خودرو ها به وسیله شبکه میباشد. زمانی که مشکل به وجود آمده وابسته به بخش دیگری باشد و بر کامپیوتر خودرو دیگری تاثیر میگذارد خطا به صورت ریموت ثبت میشود.

راه حل پاک کردن خطای ایسیو توسط دستگاه دیاگ

جهت پاک کردن خطا از این منو وارد میشویم parameter measurements . برخی از پارامتر های مرتبط با پاشش سوخت و جرقه زنی و اطلاعات بعضی از سنسور ها را در این قسمت میتوان دید این پارامتر ها تحلیل عملکرد موتور میسر میسازد و اطلاعات بیشتری را هنگام جستجوی عیب برای تعمیرکار فراهم میکند.

تست عملگرها (Actuators test) :

در این گزینه میتوان جهت صحت عملکرد عملگرهای زیر به وسیله دستگاه آن ها را فعال کرد در صورت فعال شدن عملگر مورد نظر سیم کشی آن تا  ایسیو خودرو و بخش فرمان دهنده ایسیو خودرو سالم است.

خرید دستگاه دیاگ با کیفیت از ما 

اگر دنبال یک دستگاه دیاگ با کیفیت و قیمت مناسب میگردید میتوانید با کارا یدک بهترین فروشگاه آنلاین لوازم خودرو در ارتباط باشید.

کارا یدک در زمینه ی فروش ایسیو خودرو ، ایسیو پژو 206 ، ایسیو پژو 405 ، ایسیو سمند در مدل های متنوع فعالیت میکند کافیست با ما در ارتباط باشید تا بهترین ها را به خدمت شما مشتریان عزیز ارائه دهیم . با کلیک بر روی دکمه ی زیر 👇 میتوانید به طور مستقیم با کارا یدک تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *