اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

معنای دیاگ زدن خودرو چیست؟

معنای دیاگ زدن خودرو چیست؟
Rate this post

معنای دیاگ زدن خودرو چیست؟

شما همراهان را اول تعمیر را با معنای دیاگ زدن خودرو که این روزها یک واژه کاربردی در اولین مراجعه به مغازه مکانیکی ها شده آشنا کنیم قبل از هر چیز باید شمارا از تعریف دیاگ آگاه کنیم.

با ظهور صنعت الکترونیک دستگاه دیاگ به بازار مکانیک ها روانه شد که باعث شد به جای آنکه هر مکانیک برای عیب یابی خودرو تمام قسمت های مختلف موتور ماشین را تک تک باز کرده و عیب را پیدا کند با متصل کردن این دستگاه الکترونیکی به وسیله یکسری کد های تعریف شده بدون باز کردن موتور متوجه مشکل خودرو شوند.

مفهوم دیاگ چیست ؟

دستگاه دیاگ است الکترونیکی که با کامپیوتر خودرو ارتباط دیجیتالی برقرار کرده و با دریافت برخی اطلاعات از آن تعمیرکار را برای عیب یابی خودرو کمک می‌کند.

دستگاه های دیاگ همگی به نوعی کد خوان هستند و بطور کلی به دو دسته تقسیم میشوند:

*دسته اول به نام اسکنر ها معروفند که فوق العاده حرفه ای و کارآمد هستند.بیشتر این نوع دستگاه ها را در نمایندگی خودروها لوکس، نمایشگاه های مدرن و شرکت های مرتبط با کارشناسی فنی خودرو که به صورت حرفه ای فعالیت میکنند، میتوانید مشاهده کنید. نمونه این نوع از اسکنرها را میتوان دستگاه فوق پیشرفته جی اسکن  نام برد که قابلیت های بسیار فوق العاده ای دارد.

*دسته دوم این دستگاه ها که بسیار ارزانتر هستند. این دستگاه ها هم مانند اسکنر ها هستند با این تفاوت که بعد از اتصال به کامپیوتر خودرو به جای ارسال اطلاعات به اسکنر آن را توسط بلوتوث یا وای فای به کامپیوتر یا موبایل شما ارسال میکنند. شما می توانید با نصب اپلیکیشن مرتبط با دستگاه دیاگ مورد نظرتان روی کامپیوتر یا موبایل اندرویدی خود اطلاعات را بصورت زنده بروی کامپیوتر یا موبایل خود دریافت کنند.
دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص چه مشکلاتی از خودرو را دارد؟

مشکلات برقی خودرو

سنسور های حیاتی خودرو مانند (سنسور اکسیژن، سنسور کاتالیزور، سنسور ABS )
در خودروهای اتومات قابلیت خواندن پارمترهایی مرتبط به گیربکس خودرو مانند( فشار روغن گیربکس)
به طور کل دستگاه دیاگ فقط کدهای خطای موجود در ایسیو خودرو را می خواند و کار اصلی را خود ECU انجام میدهد. شما با دیاگ تنها قادرید به ECU متصل شوید و اطلاعات آن را بدست آورید.

حال با بدست آوردن این اطلاعات دستگاه دیاگ چه کمکی بما میکند و چه عملیاتی می توان انجام داد:

👈نمایش و خواندن کد خطا

👈پاک کردن کد خطا
👈راه اندازی عملگرها
👈برنامه ریزی و کانفیگ
👈نمایش اطلاعات لحظه ای

برای خرید دستگاه دیاگ ، میتوانید با کارا یدک در ارتباط باشید و به صورت اورجینال و بهترین مارک یک دیاگ عالی داشته باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *