اخبار, کامپیوتر 206, کامپیوتر پژو 206

چگونه از کامپیوتر پژو 206 مراقبت کنیم؟

Rate this post

چگونه از کامپیوتر پژو 206 مراقبت کنیم؟

محافظت از کامپیوتر پژو 206 ، در این مبحث میخواهیم به شما نحوه ی محافظت از کامپیوتر پژو 206 را بگوییم تا از آن اطلاع پیدا کنید.

اول از همه با ایسیو خودرو یا کامیپوتر خودرو آشنا شویم :

ایسیو چیست ؟

ECU یا کامپیوتر خودرو قطعه ای الکترونیکی است به معنای واحد کنترل الکترونیکی (Electronic Control Unit) که وظیفه اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری می باشد. هر ECU دارای تعدادی سنسور می باشد که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با نحوه کارکرد خودرو به ECU مخابره می نماید.

همچنین برخی سنسورها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از شرایط موتور پیدا کرده و می تواند شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد.

مطالب بیشتر : 

از کجا بفهمیم ایسیو خودروی ما مارکش چیست؟

در خرید ایسیو دقت کنید !

ایسیو پژو 206 یک قطعه ای از خودرو است که اگر محافظت از کامپیوتر پژو 206 نکنیم باعث خرابی می شود و به دلیل گرانی این قطعه بیشتر مردم به دنبال یک ایسیو ارزان قیمت میگردند که ممکن است آن ایسیو تقلبی باشد ، چینی باشد و باعث خرابی قطعات دیگر ماشین خواهد شد همچنین میتواند خودرو را از کار بیندازد.

پس بهتر است در انتخاب کامپیوتر خودرو دقت لازم را داشته باشید تا دیگر احتیاج به تعمیر قطعات دیگر خودرو نداشته باشید.

محافظت از کامپیوتر پژو 206 هم مانند سایر خودرو ها اهمیت زیادی دارد برای خرید یک کامپیوتر اورجینال با مارک های معروف با قسمت واحد فروش کارا یدک در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین کامپیوتر را برای پژو 206 یا هر ماشین دیگری در نظر بگیرید.

مطالب بیشتر :

تعمیر انواع کامپیوتر خودرو 

برای مراقبت از کامپیوتر پژو 206 موارد زیر را هرگز انجام ندهید: 

🚫 جدا کردن کابل باطری هنگامی که خودرو روشن است

همانطور که میدانید ولتاژ تولیدی دینام حدود ۱۴ ولت است اما باید دانست که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام است.

پیک تولید ولتاژ دینام بر حسب دور موتور و بار گرفته شده از دینام، متغیر بوده و گاهی اوقات به ۱۶ ولت نیز میرسد. در حالت عادی که کابل‌های باطری متصل است این نوسان به خاطر خاصیت خازنی باطری تعدیل می‌شود اما اگر کابل باطری در هنگام روشن بودن خودرو باز شود، این نوسانات میت واند بر روی قسمت‌های حساس خودرو (کلیه کنترل یونیت‌های الکترونیکی) تاثیر نامطلوب داشته باشد.

حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژی این قطعه به طور استاندارد ۱۶ ولت است. اگر هنگامی که خودرو روشن است کابل باطری را جدا کنیم به طور حتم ریسک سوختن ایسیو وجود دارد! طبیعی است که با توجه به قیمت زیاد آن، این کار عاقلانه به نظر نمیرسد.

🚫 امتحان جرقه از روی وایر شمع با اتصال آن به بدنه

وقتی سر شمع‌ها را میکشید و برای امتحان برق ارسالی به سر شمع ها توسط وایر مربوطه به بدنه جرقه ایجاد می‌کنید، ممکن است که مقدار جریان نابهنگام غیر قابل کنترلی را در ثانویه کویل ایجاد کنید.

برق ثانویه کویل با برق سیم پیچ اولیه آن دارای تاثیر متقابل هستند. سیم پیچ اولیه کویل نیز برق خود را مستقیمآ از ایسیو پژو 206 می‌گیرد.

این کار ممکن است موجب ایجاد نوسانات برق در شبکه برق خودرو و اسیب رسیدن به قسمتهای حساس به‌ خصوص ایسیو (ECU) شود. در صورت تمایل به چک کردن برق سر شمع‌ها از یک شمع فیلرگیری شده یدک استفاده کنید تا میزان جریان دهی ثانویه کویل تحت کنترل باشد.

🚫 آب زدن به کامپیوتر خودرو

اگر پشت جعبه این قطعه را باز کنید خواهید دید که برای جلوگیری از نفوذ آب؛ قسمت فیبر مدار چاپی و حتی پینهای داخلی با ماده‌ ای موم مانند پوشیده شده اما در هر صورت پین‌های نری خارجی سوکت ایسیو بدون محافظ هستند و خیس شدن آن ها موجب اتصال کوتاه خارجی شده و ممکن است به احتمال بالا به ایسیو آسیب برسد.

🚫دست زدن به پین های ایسیو

یکی از مواردی که اغلب با آن نا آشنا بوده و یا مورد غفلت قرار میگیرد دست زدن به پین‌ های ایسیو است که به دلیل ریسک الکتریسیته ساکن بدن میتواند موجب آسیب زدن‌ های جدی به آن شود. الکتریسیته بدن گاهی اوقات تا هزارها ولت میتواند بالا برود.

دلایل سوختن ایسیو خودرو چیست ؟

سوختن ایسیو و دردسر هایی که بعد از آن دارد خرید یک ایسیو کامپیوتر اورجینال است پس بیایید باهم دلایل سوختن ایسیو را بررسی کنیم و از آن جلوگیری کنیم.

دلایل سوختن کامپیوتر خودرو :

تست قطعات برقی حساس خودروهای امروزی می بایست به وسیله دستگاههای عیب یاب کامپیوتری انجام گیرد. ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای این دستگاهها وپایین بودن سطح معلومات بعضی از تعمیرکاران و عدم اطلاع و آموزش های کافی متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند

سوختن ECU یعنی سوختن کامپیوتر ماشین یعنی سوختن مغز ماشین سوختنش علت زیاد میتونه داشته باشه یکی از علت هایی که من زیاد دیدم برق دادن بهشه که ۱۰۰% ecu رو خراب میکنه پس حواستون باشه که مکانیکی چه خودرو چه ECU بهش برق ندهید.

توجه توجه : 

نکته ای که باید مورد توجه قرار دارد این است که تکنولوژی ساخت ecu انژکتور تلفیقی از هر نوع cmos و ttl بوده و ایجاد هر یک از شرایط بالا در وهله اقدام، ظاهراً بر روی ecu بی اثر به نظر می رسد، اما این مهم در داخل آن موجب سوختن ecu پس از چند هفته خواهد شد.

تجدید حافظه ی ایسیو خودرو مفید است . 

مطالب بیشتر :

ایسیو خودرو چگونه کار می کند؟

از کجا کامپیوتر پژو 206 بخریم؟

برای خرید کامپیوتر پژو 206 به صورت اورجینال با قیمت مناسب میتوانید از بهترین فروشگاه اینترنتی کارا یدک خرید نمایید ، اگر در خرید ایسیو با یک قیمت کم روبرو شدید باید کاملا تعجب کنید که این ایسیو ممکن است چینی و یا فیک باشد ، پس به قیمت خرید ایسیو خودرو با هر مدلی دقت کنید که با عقل هم جور دربیاید خیلی هم گران نباشد.

محافظت از کامپیوتر پژو 206 میتواند یک راه برای جلوگیری از هزینه های بالا برای خرید ایسیو باشد.

در زیر نمونه هایی از کامیپوتر پژو 206 در مدل های مختلف را مشاهده میکنید که میتوانید برای انتخاب بهتر با مشاوران کارا یدک در ارتباط باشید.

[ts_products title=”کامیپوتر پژو 206″ columns=”4″ per_page=”4″ ids=”170, 9717, 238, 226″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *