مقالات تخصصی

چگونه خودرویی که ترمزش کار نمی کند را نگه داریم؟

Rate this post

پنج سال پیش، یک زن راننده کیا سورنتو متوجه شد که پدال گاز او گیر کرده و همین موضوع باعث شد تا سرعت آن در اتوبان “میزوری” به مرز 193 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که حتی ماشین‌های پلیس هم توانایی متوقف کردن آن را نداشتند. این اتفاق از تلویزیون محلی میزوری پخش شد که خوشبختانه پس از مدتی زن توانست پدال گاز را آزاد کند و سرعت خود را کاهش دهد، اما یکسال پس از این قضیه، “نشنال جئوگرافی” یک ویدیو آماده کرد که در آن شرح کامل حادثه را توضیح می‌داد و از بینندگان درخواست کرد که خود را در شرایطی مشابه قرار دهند که پس از آن راهکارهای مناسب ارائه شد.

همانطور که در ویدیو گفته می‌شود، راهکاری‌های پلکانی در زمان گیرکردن گاز ارائه شده است که به ترتیب شامل:

الف) استفاده از ترمز دستی یا به اصطلا ترمز اورژانسی

ب) قرار دادن جعبه دنده در حالت خلاص

پ) خاموش کردن پیشرانه اتومبیل می‌تواند باشد.

در گزینه اول شما اگر یک خودروی دستی داشته باشید، به راحتی می‌توانید با فشردن پدال کلاچ از انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها جلوگیری کنید و سپس با ترمزگیری اتومبیل خود را متوقف کنید، اما اگر ماشین شما اتوماتیک است، شما باید اول از همه اتومبیل خود را در حالت N و یا خلاص قرار دهید تا نیروی پیشرانه که با گیر کردن پدال گاز دور بالایی گرفته است، به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل ارسال نشود. اما با این حال 5 سال پیش این زن ادعا کرده است که جعبه دنده از حالت D خارج نشده است تا آن را خلاص کند.

بنابراین اگر جعبه دنده اتومبیل کار نکند و خلاص نشود، بهترین راه ممکن می‌تواند استفاده از ترمز دستی و سپس خاموش کردن اتومبیل باشد که شاید به قطعات اتومبیل آسیب وارد کند، اما بهتر از آن است که ماشین از کنترل خارج شده و زندگی سرنشینان داخل اتومبیل را به خطر بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *