اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

کاربرد دستگاه دیاگ چیست؟

کاربرد دستگاه دیاگ
Rate this post

کاربرد دستگاه دیاگ چیست؟

در موتور خودرو ها حافظه موقتی بنام ECU وجود دارد. با استفاده از دستگاه دیاگ این کد شناسایی میشود و خطای ایجاد شده اصلاح میگردد یا در صورت نیاز قطعه مورد نظر تعویض میشود. به این ترتیب وضعیت خودرو بحالت اولیه باز میگردد.

در صنعت خودرو بطور کلی منظور از دیاگ کردن یا دیاگ زدن تشخیص و رفع عیب خودرو است .

اما اصطلاح دیاگ خودرو به این معنی است که بتوان با استفاده از اطلاعاتی که کامپیوتر خودرو در اختیار ما قرار میدهد، خودرو خود را عیب یابی نموده و بتوانیم اشکالات بروز امده در آن را شناسایی نماییم.

کاربرد دستگاه دیاگ ، یکی دیگر از مهم ترین قسمت های دیاگ میباشد که برای هر مدل خودرو متفاوت میباشد. هر خودرو از یک سری دستورالعمل های کارکردی متفاوت استفاده میکند.

بهمین علت نمیتوان هر خودرویی با هر نرم افزاری دیاگ زد. برای هر خودرو باید از نرم افزار خاص خود آن خودرو استفاده نماییم تا دستگاه بتواند نحوه کارکرد فعلی خودرو را با استاندار های نوع خودرویی که انتخاب شده است تطبیق دهد و آنگاه اقدام به عیب یابی نماید.

دستگاه های دیاگ برای اینکه بتوانند اطلاعات کامپیوتر خود را به نمایش در آورند باید به پورت یا درگاهی در خودرو بنام او بی دی ( OBD ) متصل شوند که اینکار توسط یک کد خوان انجام م یپذیرد.

البته پورت های او بی دی در خودرو های مختلف در جایگاه های مختلفی قرار دارند، بعضی در زیر داشبورد، بعضی هم زیر کاپوت و بعضی ها هم در کنسول میانی خودرو.

برای اطلاع بشتر از کاربرد دستگاه دیاگ میتوانید با مشاوران تخصصی کارایدک در ارتباط باشید و برای خرید بهترین دستگاه دیاگ میتوانید از کارایدک به صورت اورجینال خریداری کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *