اخبار, کامپیوتر سمند

کامپیوتر سمند در یک نگاه

کامپیوتر سمند در یک نگاه
Rate this post

کامپیوتر سمند در یک نگاه

سمند نام نخستین خودرویی است که با نماد یک شرکت ایرانی به بازار عرضه شد. سمند به معنای اسب زردرنگ در شرکت ایران خودرو متولد شد. و با توجه کارایی، نوآوری و قیمت متعادل نسبت به دیگر محصولات موجود مورد استقبال خوبی قرار گرفت. این خودرو در مدلها و تیپ های دیگر با نام سمند SE، LX، سمند EF7 تک سوز و پایه گازسوز، سمند توربو با آپشنهای مختلفی به بازار ارائه شد.

یکی از قطعه های هم سمند ، کامپیوتر سمند است که در اد امه به کارایی و وظایف آن میپردازیم:

واحد کنترل الکترونیک (Electronic Control Unit) یا همان ECU، شامل سنسورهایی است که با استفاده از این حسگرها به موتور متصل میشود و وضعیت و عملکرد لحظه ایی خودرو بررسی میکند و بروی خروجی های قرار گرفته شده درون کابین اتومبیل گزارش های لحظه ایی را به راننده میدهد تا از وجود عیب و نقص ها و خرابی های احتمالی، توسط جلوگیری شود.

مطالب مرتبط:

خرید اینترنتی کامپیوتر 206
کامپیوتر 206 چیست؟[

تعداد زیادی پردازش در ECU سمند و هر خودروی دیگر در هر ثانیه انجام میشود. برای اینکه خودرو مصرف سوخت خوبی داشته باشد، کامپیوتر خودرو باید بر زمان باز بودن انژکتور و جرقه زنی شمع ها تصمیم گیری کند. پردازنده های کامپیوتر خودرو ممکن است قابل مقایسه با پردازنده های کامپیوتر شخصی نباشند ولی کدهای بسیار کارآمدی را اجرا میکنند.

قطعه ecu براساس سنسورهایی که بدان متصل است شرایط کار موتور را بررسی کرده و فرامین مناسب را برای انژکتورها وشمع ها ارسال میکند. چون دینامیک خودرو بسیار پیچیده وغیرخطی میباشد، طراحان قطعه ecu ، جداولی را به نامmap داخل حافظه قطعه ecu میریزند که درآن مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس درهردور و بارموتورمشخص شده است. هرچه دقت این جداول بیشتر باشد، دقت عملکردقطعه ecu بیشترخواهد بود.

برای ثبت درخواست تعمیر ECU سمند و یا خرید انواع آن کافیست با شماره ۰۲۱۳۶۶۱۷۶۲۵ تماس حاصل نمایید !

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *