اخبار, کامپیوتر 206, کامپیوتر پژو 206

کامپیوتر پژو 206 عامل کنترل سوخت

کامپیوتر پژو 206 عامل کنترل سوخت
Rate this post

کامپیوتر پژو 206 عامل کنترل سوخت

کامپیوتر پژو 206 عامل کنترل سوخت ، است که  ایسیو خودرو در موتور تزریق سوخت را کنترل میکند و در موتورهای بنزینی تنظیم زمان جرقه زدن برای شروع احتراق را برعهده دارد.

ایسیو پژو 206 این عمل را با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ انجام میدهد و زمان فعال شدن انژکتور و سیستم احتراق را تنظیم میکند. این عملی است که ایسیو بصورت مکانیکی انجام میدهد.

موتور احتراق خودرو داخلی همچون یک پمپ هوای بزرگ است که انرژی مورد نیاز خود را از سوخت خودرو میگیرد. هنگامیکه هوا به درون کشیده میشود، سوخت کافی برای ایجاد انرژی برای حفظ عملکرد موتور تامین میشود، داشتن مقدار مناسب سوخت برای استفاده از خودرو ضروری است. ترکیب هوا و سوخت ، مخلوط نامیده میشود. مخلوط بیش از حد ، باعث خفه شدن موتور میشود، مخلوط کم نیز موجب عدم انرژی رسانی به موتور میشود.

علاوه بر اهمیت مقدار مخلوط، نسبت مخلوط نیز حائز اهمیت است. اگر سوخت بیش از حد باشد ، اکسیژن کم میشود و احتراق بصورت صحیح انجام نمیشود و هدر میرود. اگر سوخت بسیار کم باشد ، اکسیژن زیاد موجب احتراق و ضعیف شدن موتور میشود.

موتور ها مقدار و نسبت مخلوط توسط یک دستگاه اندازه گیری مکانیکی به نام کاربوراتور کنترل میشود. با توجه به نیاز های اتومبیل و تمرکز بر افزایش بهره وری سوخت و کاهش انتشار گاز های گلخانه ای ، مخلوط باید بیشتر کنترل شود.

کامپیوتر پژو 206 کار کنترل تزریق سوخت، احتراق و کمکی موتور را با استفاده از معادلات دیجیتالی و جداول عددی، به جای روش آنالوگ انجام میدهد.

مطلب بیشتر : محافظت از کامپیوتر پژو 206

کامپیوتر پژو 206 عامل کنترل سوخت

چگونگی کنترل سوخت با ایسیو پژو 206

کامپیوتر پژو 206 در هنگام کنترل نسبت مخلوط متغیر های مختلفی را در نظر میگیرد:

👈نیاز موتور
👈دمای موتور / خنک کننده
👈دمای هوا
👈دمای سوخت
👈کیفیت سوخت
👈تفاوت محدودیت های فیلتر
👈فشار هوا
👈بازده مصرف انرژی موتور
به تعدادی سنسور برای اندازه گیری متغیر ها و استفاده از آن ها در برنامه نویسی ایسیو پژو 206 و 207 برای تعیین چگونگی جبران آن ها نیاز است.

بعلت ویژگی های احتراق سوخت در هنگام استفاده، به تغییر نسبت این مخلوط نیاز داریم. هنگام فشردن پدال گاز، دریچه ی کنترل سوخت باز میشود تا هوای بیشتری وارد موتور شود.

افزایش جریان هوا درموتور توسط سنسور جریان هوای جرم (MAF) اندازه گیری میشود، بنابراین ایسیو خودرو میتواند مقدار سوخت وارد شده را تغییر دهد، در حالی که نسبت مخلوط را در حد محدودی حفظ میکند.

مطلب بیشتر : دلیل سوختن و خرابی ایسیو خودرو 

این پایان کار نیست. برای بدست آمدن بهترین سطح قدرت و احتراق ایمن،کامپیوتر پژو 206 باید نسبت مخلوط را تغییر داده و سوخت بیشتری را وارد کند، این مخلوط را غنی مینامند. در مقابل، هنگام سوخت گیری اگر خطایی رخ دهد و از مقدار معمول سوخت کمتری وارد شود، مخلوط بدست آمده فقیر است.

علاوه بر محاسبات سوخت رسانی بر اساس نیاز رانندگان، درجه حرارت نقش قابل توجهی در بازیابی معادلات دارد. از آنجا که بنزین بعنوان یک مایع وارد میشود، تبخیر باید قبل از سوختن انجام شود.

اگر موتور داغ باشد، این کار آسان تر است، اما در صورت سرد بودن موتور، مایع تمایل کمتری به بخار شدن خواهد داشت ، بنابراین باید سوخت بیشتری برای نسبت مخلوط در میزان درست برای احتراق ، وارد شود.

کامپیوتر پژو 206 عامل کنترل سوخت

عملکرد پایه ی کامپیوتر پژو 206 چیست؟

کامپیوتر پژو 206 ، سیستم سوئیچینگ و سیستم مدیریت انرژی در یک نمونه بسیار کوچک است. برای عملکرد در سطح پایه، باید چهار گروه عملیاتی انجام شود.

ورودی سنسورهای دما و فشار :

سیگنال های روشن / خاموش و داده های مدول های دیگر در درون خودرو را شامل میشود و چگونگی جمع آوری اطلاعات ایسیو خودرو نیاز به تصمیم گیری دارد.

در حال پردازش داده ها :

هنگامیکه داده ها توسط کامپیوتر پژو 206 جمع آوری می شوند، پردازنده باید مشخصاتی مانند پهنای پالس انژکتور سوخت را تعیین کند، که توسط نرم افزار ذخیره شده درون واحد انجام میشود.

کنترل نیروی محرکه با کامپیوتر خودرو :

کامپیوتر پژو 206 میتواند عملی را بر روی موتور انجام دهد، و این عمل اجازه ورود مقدار صحیح نیرو برای کنترل محرک را میدهد.

این عمل شامل کنترل پهنای پالس انژکتور سوخت، تعیین زمان دقیق سیستم جرقه زنی، باز کردن یک دریچه الکترونیکی یا فعال کردن فن خنک کننده رادیاتور باشد.

مدیریت نیرو با کامپیوتر خودرو :

کامپیوتر پژو 206 دارای قسمت های مختلفی برای عملکرد بهتر بخش های داخلی موتور است، بعلاوه برای فعال کردن سنسور ها و محرک ها ایسیو خودرو باید ولتاژ صحیح برای اجزای داخل ماشین را تامین کند. این مقدار ممکن است از 5ولت تا 200 ولت برای مدار انژکتور متغیر باشد.

مطلب پیشنهادی : نشانه خرابی ایسیو و تعمیر کامپیوتر خودرو 

کامپیوتر پژو 206 را همین حالا سفارش دهید !

اگر کامیپوتر پژو 206 خراب شده است و باید یک ایسیو نو تهیه کنید کافیست با گروه تخصصی کارا یدک در ارتباط باشید تا به شما بهترین نوع ایسیو پژو 206 را معرفی کنند ، همچنین اگر یک مشکل کوچکی برای ایسیو خودروی شما پیش آمده است  و نیاز به تعمیر ایسیو دارید میتوانید با تعمیرکاران کارا یدک در ارتباط باشید تا به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای کامیپوتر پژو 206 شما را تعمیر می کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *