اخبار, ایسیو خودرو, ایسیو زیمنس, ایسیو کروز, تعمیر ایسیو, تعمیر کامپیوتر خودرو, دستگاه دیاگ, دیاگ, کامپیوتر خودرو

علل خرابی ایسیو خودرو

Rate this post

علل خرابی ایسیو خودرو

از علل خرابی ایسیو خودرو با خبر هستید و می دانید که برای تعمیر ایسیو چه کاری انجام بدهید؟ ایسیو یکی از قطعات الکترونیکی خودرو به حساب می آید که این قطعه همراه با خودروهای انژکتوری وارد بازار شد. خیلی ها این تصور را دارند که خودروهای ایرانی انژکتوری نیستند اما باید بگوییم که این تصور کاملا غلط است و بیشتر خودروهای ایرانی که تولید می شوند انژکتوری هستند.

خودروهایی نظیر پراید ، پژو 206 ، پژو 405 ، سمند و… دارای ایسیو هستند پس امکان دارد ایسیو این دسته خودروها نیز دچار مشکل بشوند. اما واقعا برای ایسیو چه اتفاقی می افتد که باعث خرابی اش می شود. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت تا بتوانید شما هم بدون مشکلی مشکلات مربوط به کامپیوتر خودرو خود را برطرف کنید. قبل از آن که بخواهیم با علل خرابی ایسیو آشنا شوید باید بدانید که علائم خرابی ایسیو خودرو چه می باشد.

یکی از علائم خرابی ایسیو این است که خودرو روشن نمی شود با هر بار استارت زدن خودرو روشن نمی شود. در این صورت باید خیلی سریع اقدام به تعمیر کامپیوتر خودرو کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید البته شرط مهم در این مورد است که بتوانید بهترین تعمیرگاه را برای تعمیر ایسیو انتخاب کنید تا به اتفاقات غیر قابل پیشبینی رخ ندهد.

کارایی نامنظم ایسیو و تعمیر هر چه سریع تر آن

می توان گفت مهمترین قطعه هر خودرو انژکتوری را ایسیو خودرو تشکیل می دهد چرا که تنظیم بیشتر بخش های خودرو به دست کامپیوتر خودرو انجام می شود. زمانی که عملکرد ایسیو خودرو شما دچار مشکل شد چه راه حلی را برای آن باید در نظر بگیرید؟ مهمترین کاری که باید انجام بدهید خیلی سریع به فکر تعمیر کامپیوتر خودرو بپردازید تا این کار با هزینه ی کمتری برای شما انجام بشود. در زیر به چند مورد از علائم خرابی کامپیوتر خودرو اشاره کرده ایم حتما بخوانید:

چراغ چک خودرو روشن می شود : اگر زمانی چراغ چک خودرو شما روشن شد و این مورد به صورت مداوم بود باید هر چه سریع تر به فکر معاینه ی ایسیو خود باشید. روشن بودن چراغ چک خودرو به صورت مداوم نشان از اختلال درون ایسیو خودرو دارد. البته باید بگوییم که دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود که چراغ چک خودرو روشن شود اما متداول ترین دلیل این امر خرابی ایسیو می باشد. در این صورت باید هر چه سریع تر تعمیر ایسیو خودرو را انجام بدهید. تعمیرکار به راحتی به کمک دستگاه دیاگ می تواند متوجه مشکل ایسیو بشود.

خودرو روشن نمی شود : درباره ی این مورد در بالا توضیحاتی ارائه داده شد. در صورتی که خودرو شما روشن نمی شود اول باتری ، استارت ، اجزای برقی را مشاهده کنید تا مشکل را پیدا کنید اگر مشکل از آن ها نبود یقین بدانید که مشکل از ایسیو خودرو می باشد.

مطالب پیشنهادی: 

نحوه نصب و تعمیر ایسیو

اطلاعات کامل درباره تعمیر ایسیو

علل خرابی ایسیو چه می باشد؟

اگر فکر می کنید که ایسیو خودرو شما دچار مشکل شده است بهتر است که به فکر کمک گرفتن از یک تعمیرگاه معتبر باشید تا مشکل بیشتری برای خودروی شما پیش نیاید. در زیر علت خرابی ایسیو خودرو آورده شده است این موارد را بخوانید و با آن ها آشنا شوید:

باتری از کار افتاده : باتری خودرو یکی از قطعات مهم خودرو به شمار می روند. این باتری ها دارای صفحه ای سربی هستند که برای تولید برق باید حتما عملکرد درستی داشته باشند. اگر یکی از موارد باتری خراب باشد می تواند بر روی عملکرد ایسیو خودرو اختلال ایجاد کند. در این صورت باید به فکر تعمیر ایسیو باشید.

استارتر بد : بسیاری از وسایل نقلیه هستند که دارای استارت های خاصی هستند که هر کدام از این ها هم دارای سنسورهای خاصی هستند. برای مثال یکی از این سنسورها میزان ولتاژ ایسیو زیمنس را تنظیم می کند. اگر یک درصد این سنسور از کار بیافتد و متوجه این موضوع نشوید بر روی عملکرد ایسیو نیز تاثیر می گذارد و مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

عملکرد نامنظم ایسیو با وجود ولتاژ پایین : عموما ولتاژ مناسب برای نرم افزار خودرو 12 ولت می باشد اما می توان گفت که  کامپیوتر خودرو با ولتاژ 9 نیز کار خواهد کرد. اگر به هر دلیلی این ولتاز از 9 پایین تر برود باعث می شود مشکلات زیادی برای ایسیو خودرو شما پیش بیاید.

خودروگی چسب ها: برای این که از نفوذ رطوبت به داخل ایسیو جلوگیری شود در اطراف ایسیو کروز از چسب هایی مناسب استفاده می شود. با گذشت زمان امکان این وجود دارد که این چسب ها فرسوده شوند و رطوبت به داخل ایسیو نفوذ کند برای حل این مشکل می توانید تعمیر ایسیو را انجام بدهید.

در همین رابطه بخوانید: 

کامپیوتر خودرو و سنسورهای آن

تاثیر ایسیو بر دیگر اجزای خودرو

برای تعمیر ایسیو اقدام کنید

برای تعمیر ایسیو خودرو می توانید با کارا یدک در ارتباط باشید. کارا یدک با دارا بودن تعمیرکاران حرفه ای می تواند در کمترین زمان تعمیر خودروهای شما را انجام بدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید و با ما در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *