اخبار, اخبار خودرویی, تعمیر ایسیو, تعمیر کامپیوتر خودرو, دستگاه دیاگ, دیاگ, کامپیوتر خودرو

کامپیوتر خودرو چیست؟

کامپیوتر خودرو چیست؟
Rate this post

کامپیوتر خودرو چیست؟

کامپیوتر خودرو چیست؟ و چه کاربردی برای ماشین دارد؟ امروزه بیشتر ماشین هایی که در سطح شهر مشاهده می کنید از کامپیوتر خودرو یا ایسیو برخوردار می باشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای تعمیر ماشین خود پیش یک مکانیک کار رفته باشید و او با مشاهده ماشین به شما بگوید که مشکل از کامپیوتر خودرو است.

اما واقعا ایسیو چیست که تمام کنترل های ماشین را انجام می دهد و وظیفه ی به این بزرگی را در اختیار دارد؟ اگر از ماشین سردر نیاورید با شنیدن نام خودرو این تصور را پیش خود خواهید کرد که کامپیوتر خودرو چیزی شبیه به لب تاپ ها می باشند اما اینطور نیست!

در واقع کامپیوتر خودرو یک اصطلاح است که به آن گفته می شود. ایسیو خودرو یک قطعه ی الکترونیکی است که بر روی ماشین سوار می شود و وظیفه ی مهمی دارد این است که بخش های مختلف خودرو را کنترل در صورت نیاز به تعمیر مکانیک کار بتواند از طریق دستگاه دیاگ مشکل را پیدا کند و به تعمیر آن بپردازد.

در ادامه مقاله اطلاعات بیشتری درباره ی کامپیوتر خودرو به شما داده ایم که با خواندن این اطلاعات می توانید با این قطعه آشنا شده و در صورت نیاز به تعمیر کامپیوتر خودرو بپردازید.

کامپیوتر خودرو چیست؟ - ایسیو

کامپیوتر خودرو از چه زمانی وارد ماشین ها شد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که کامپیوتر خودرو از چه زمانی و از کجا وارد ماشین شد. کامپیوتر خودرو یا همان ایسیو مخفف عبارت Engine Unit Control می باشد. مهمترین وظیفه ای که برای ایسیو خودرو تعریف شده مربوط به کنترل موتور خودرو می باشد اما این دلیل نمی شود که دیگر بخش های ماشین را کنترل نکند!

پیشرفت تکنولوژی باعث به وجود آمدن قطعات الکترونیکی برای خودرو شد به همین علت برای کنترل این قطعات الکترونیکی نیاز به سیستم واحد وجود داشت به همین علت کامپیوتر خودرو تولید شد. البته از زمانی که خودروهای انژکتوری وارد بازار شدند خودروها نیاز شدیدی به ایسیو پیدا کردند به همین علت اگر زمانی ایسیو شما خراب شد و نیاز به تعمیر ایسیو پیدا کردید باید هر چه سریع تر اقدام کنید چرا که در صورت خراب بودن ایسیو در عملکرد خودرو دچار اختلال خواهد شد.

در سال های اولی که کامپیوتر خودرو روانه بازار شد خیلی نمی توانست محاسبت زیای را انجام بدهد البته مهمترین دلیل آن نبود تکنولوژی می باشد. با پیشرفت زیادی در تکنولوژی عملکرد خودرو نیز پیچیده تر شد امکانات زیادی هم به کامپیوتر خودرو اضافه شد و ایسیو های مختلفی از جمله ایسیو زیمنس ، ایسیو کروز روانه بازار شد که توانست جایگاه مناسبی نیز پیدا کند.

مطالب پیشنهادی:

چگونه تعمیر ایسیو خودرو را انجام بدهیم؟

تعمیر ایسیو چگونه است؟

کامپیوتر خودرو چیست؟ - تعمیر کامپیوتر خودرو

وظیفه های مختلف کامپیوتر خودرو چیست؟

در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم که کامپیوتر خودرو وظیفه های زیادی را برعهده دارد اما مهمترین وظیفه ی آن کنترل موتور خودرو می باشد. در زیر نیز به تعدادی از وظیفه های کامپیوتر خودرو اشاره کرده ایم با خواندن این موارد می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید:

نشان دادن مشکلات خودرو: یکی از وظایف ایسیو خودرو این است که می تواند به کمک دیاگ اوتل مشکلات خودرو را به مکانیک کار نمایش دهد. دیاگ از طریق یک رابط به ایسیو متصل می شود و اطلاعات دقیق را در اختیار مکانیک کار قرار می دهد. نرم افزار دیاگ اطلاعات کاملی را بر روی صفحه نمایش برای تعمیرکار به نمایش در می آورد و کار را برای او راحت تر می کند.

ثبت عملکرد خودرو به کمک سنسورها: کامپیوتر خودرو در واقع تنها یک قطعه ی الکترونیکی نیست بلکه آن را می توان به یک عنکبوت تشابه کرد که تارهای خود را در تمام بخش های خودرو بخش کرده است. ایسیو به وسیله ی سنسورهایی که دارد می تواند عملکرد خودرو را در خود ثبت کند.

جلوگیری از سرقت خودرو: یکی دیگر از وظایف ایسیو خودرو که می توان به آن اشاره کرد این است که می تواند از به سرقت رفتن ماشین شما جلوگیری کند. هر ماشینی دارای یک سوئیچ می باشد که دارای کد دیجیتال می باشد و هر سوئیچی هر چند مشابه هم باشد نمی تواند باعث روش شدن ماشین شما بشود.

در همین رابطه بخوانید:

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ چیست؟

کامپیوتر خودرو چیست؟ - کارا یدک
چرا تعمیر ایسیو را انجام بدهیم؟

اگر شما تعمیر ایسیو خودرو ی خود را انجام ندهید ماشین شما نمی تواند روشن بشود چه برسد که حرکت هم بکند! تعمیر ایسیو عموما به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری انام می شود. نرم افزار خودرو بیشتر از سخت افزار آن دچار خرابی و مشکل می شود. برای این که مشکلات نرم افزاری ایسیو را بتوانید حل کنید می توانید از نرم افزارهایی مانند نرم افزار تعمیرات ECU و نرم افزار ریمپ تیونینگ خودرو استفاده کنید و مشکل را برطرف کنید.

تعمیر کامپیوتر خودرو خود را از ما بخواهید!

تعمیر کامپیوتر خودرو را هر کسی نمی تواند برای شما انجام بدهد چرا که نیاز به تخصص کافی در این زمینه دارد. متخصصان ما در این زمینه می توانند کمک کنند تا شما بتوانید مشکل کامپیوتر خودرو را برطرف کنید.

در صورتی که مشکلات ایسیو خودروی خود را جدی نگیرید در عملکرد خودروی شما اختلال پیش می آید که نیاز به پرداخت هزینه های زیادی می کنید. برای سفارش تعمیر کامپیوتر خودرو با ما در تماس باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *