اخبار, تعمیر ایسیو, تعمیر ایسیو خودرو, تعمیر کامپیوتر خودرو, دستگاه دیاگ, دیاگ

تعمیر ایسیو چگونه است ؟

تعمیر ایسیو چگونه است ؟
Rate this post

تعمیر ایسیو چگونه است ؟

در این مقاله به بررسی این مسئله میپردازیم که تعمیر ایسیو چگونه است ؟

ایسیو ماشین یکی از اصلی ترین قطعات این خودرو است که در حقیقت واحد کنترل کننده الکترونیکی موتور به شمار میرود. این قطعه به نوعی مغز ماشین شناخته میشود و موجب بهبود عملکرد خودرو است.

تشخیص خرابی ایسیو را از روی علائم کار تخصصی و دشواری است . برای اینکار باید مهارت و دانش کافی داشت تا موجب آسیب بیشتر به خودرو نشود. تعمیرات این قطعه کاملا تخصصی است اما نشانه هایی دارد که در این مقاله به آن اشاره میکنیم تا شما در شناسایی آن راحت تر باشید.

ایسییو همان کامپیوتر خودرو است که از مجموعه ای از سنسورها تشکیل شده است. این سنسور ها در هر لحظه وضعیت سلامت خودرو را بررسی میکنند و راهکارهایی را برای بهبود عملکرد خودرو به قسمت های مختلف آن میدهند.

مهترین وظیفه ECU نظارت بر کار خودرو است تا در زمان خرابی یکی از قسمت ها به عملکرد سایر قسمت ها در خودرو رسیدگی کند. به طور مثال ایسیو به راننده نشان میدهد که میزان مصرف سوخت در خودرو چقدر است و در هر لحظه چقدر سوخت استفاده میشود.

همچنین نشان میدهد که لاستیک ها چقدر باد دارند و آیا درب خودرو به درستی بسته شده است یا خیر. این علائم به وسیله هشدارهایی از طریق ECU اعلام میشوند تا راننده از وضعیت خودرو مطلع باشد.

ایسیو با بهینه سازی عملکرد خودرو میزان سوخت را تنظیم میکند و علاوه بر این میزان تولید آلاینده را توسط خودرو کاهش میدهد. همچنین قسمت های مختلف خودرو را بر اساس اطلاعاتی که وارد شده، کنترل میکند. به طور مثال با کنترل ترمز موجب فعال شدن سیستم ضد قفل ترمز در موارد خاص میشود.

تعمیر ایسیو چگونه است ؟ - کارایدک

دلایل خرابی و تعمیر ایسیو 

ایسیو پراید ساختار پیچیده ای دارد زیرا از سنسورها و پردازنده های زیادی تشکیل شده است. از این جهت تعمیر ایسیو نیاز به دانش فنی و تخصص زیادی خواهد داشت. برای عیب یابی این قطعه لازم است تا تجهیزات الکترونیکی مخصوص موجود باشد. پس باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

دلایل خراب شدن کامپیوتر خودرو میتواند بر اثر ضربه وارد شده، رطوبت، مشکلات الکترونیکی و اختلال در نوسانات خودرو باشد. اگر هریک از سنسورهای ایسیو دچار مشکل شوند نمیتوانند نظارت خوبی بر سایر قطعات ماشین داشته باشند. پس مشکل جدی برای خودرو پیش خواهد آمد.

دلیل سوختن ECU وارد شدن نوسانات در ولتاژ بالا و وارد شدن شوک به آن است. در حقیقت برای تعمیر آن باید از دستگاه دیاگ استفاده کرد. استفاده از دستگاه دیاگ نیز کاری تخصصی است و نیاز به مهارت دارد. علاوه بر اینکه قیمت دستگاه دیاگ بالاست و در دسترس همه قرار ندارد.

کار با این دستگاه نیاز به دانش فنی و تجربه دارد. به طور مثال نباید در زمان روشن بودن موتور باتری از ماشین جدا شود و یا وایر شمع ها را باز کنید. در صورت خراب شدن باتری نیز باید در اسرع وقت برای تعمیر آن اقدام کرد.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر :

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ
دستگاه دیاگ چیست؟
انواع کامپیوتر خودروهای انژکتوری ایران خودرو

تعمیر ایسیو چگونه است ؟ - تعمیر ECU

مشکلات و نشانه های خرابی ایسیو 

بیشتر مشکلات ایسیو که میتوان گفت تقریبا 80 درصد مشکلات آن را تشکیل میدهد، مربوط به اختلالات نرم افزاری است. این مشکلات البته به راحتی توسط دستگاه دیاگ قابل شناسایی است و این مسئله تعمیر ایسیو را آسان میکند.

مشکلات فنی و سخت افزای برای ایسیو کمتر اتفاق میافتد. این مشکلات بیشتر مربوط به زمانی است که یکی از سنسورها بسوزد یا ارتباط درون سیستم قطع شود. معمولا مشکلات سخت افزاری در صورت سوختن دیوایدرها رخ میدهد و باید اقدام به تعویض آنها کرد.

خرابی ایسیو را میتوانید از روی برخی علائم تشخیص دهید. به طور مثال چراغ چک موتور روشن میشود و روی نمایشگر خودرو قابل مشاهده است. گاهی این چراغ بی دلیل روشن است و باید به وسیله دستگاه دیاگ مشکلات بررسی شود.

خرابی ایسیو عملکرد سایر بخش های خودرو را تحت تاثیر قرار میدهد و در این صورت نیاز به تعمیر ایسیو خواهید داشت. یکی دیگر از علائم خرابی کامپیوتر خودرو کم شدن توانایی پیشرانه است. این مشکل با کم شدن شتاب خودرو آغاز میشود و در این صورت باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

پیشرانه خودرو نیروی مورد نیاز برای حرکت ماشین را فراهم میکند و مصرف سوخت را تنظیم مینماید. اگر پیشرانه روشن نشود میتواند نشانه خرابی در قسمت کامپیوتر ماشین شما باشد و در این صورت نیاز به تعمیر ایسیو خواهید داشت.

تعمیر ایسیو چگونه است ؟ - ecu تعمیر
تعمیر ایسیو را از کارایدک بخواهید !

از انجا که ایسیو روی عملکرد سایر قطعات تاثیر دارد، باید در صورت مشاهده علائم خرابی آن حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید و یا از تعمیرکار حرفه ای برای این کار کمک بخواهید.

برای دریافت بهتر خدمات میتوانید از طریق لینک های موجود با همکاران ما در کارایدک تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. سابقه ما در تعمیر کامپیوتر خودرو ضامن کیفیت خدمات ما خواهد بود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *