اخبار خودرویی, تعمیر ایسیو, کامپیوتر خودرو

ریمپ ایسیو چیست؟

ریمپ ایسیو چیست؟
Rate this post

ریمپ ایسیو چیست؟

در این مقاله به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که ریمپ ایسیو چیست؟

بیشتر وسائل نقیله امروزی یک دستگاه رایانه کوچک دارند که به نام ایسیو شناخته میشود. این کامپیوتر وظیفه نظارت بر عملکرد موتور خودرو را بر عهده دارد. تمام شرکت های خودروسازی پس از تولید خودرو تمام عملکرد آنرا به وسیله ایسیو تنظیم میکنند.

در تنظیمات نرم افزاری ایسیو لازم است تا شرایط آب و هوایی، قوانین و محدودیت ها و همچنین کیفیت سوخت مورد استفاده برای اتومبیل در نظر گرفته شود. با در نظر گرفتن تمامی این نکات و پارامترها اقدام به تنظیم ایسیو میگردد.

ریمپ ایسیو به معنی جایگزین کردن نرم افزار اصلی ایسیو است. به طور کلی برای بالا بردن عملکرد خودرو و برای رفع نیاز مشتری میتوان راندمان کار این کامپیوتر را به وسیله ریمپ تغییر داد. وقتی که ریمپ ایسیو انجام شد، پارامترهای اصلاح شده مورد بازبینی قرار میگیرند و نرم افزار تنظیم شده به پورت سریال خود وصل میشود.

سپس مپ خودرو با نسخه جدید مطابقت داده میشود و عملکرد موتور خودرو افزایش خواهد یافت. ریمپ کردن و تعمیر ایسیو را باید از تعمیرکار متخصص و در تعمیرگاه معتبر بخواهید. این کار میتواند عملکرد موتور خودرو را بهینه تر کند.

ریمپ ایسیو میتواند عملکرد موتور را تغییر دهد. با این کار میتوان هم خروجی بیشتری از موتور گرفت و هم مصرف سوخت را در خودرو کاهش داد. تمامی پارامترهای عملکردی ایسیو به طور جداگانه در جدول های مختلف ارزیابی میشوند و و تغییر داده خواهند شد.

به طور مثال اگر نیاز به شتاب بیشتری در خودرو داشته باشید میتوان دریچه گاز را به طور کامل باز کرد و دور موتور را بالا برد. پس با ریمپ کردن ایسیو میتوان سوخت و جرقه را تنها ار دور بالا و زمان شتابگیری تغییر داد.

ریمپ ایسیو چیست؟ - تعمیر کامپیوتر خودرو

مزایا و معایب ریمپ ایسیو چیست؟

همانطور که گفته شد ریمپ ایسیو با توجه به شرایط آب و هوا و کیفیت سوخت مورد استفاده برای خودرو ها انجام میشود. اما مهم است که این خدمات را از چه کسی و در چه محلی دریافت میکنید. اگر ریمپ یا تعمیر ایسیو توسط افراد ماهر انجام نگیرد، میتواند به زودی آسیب جدی به موتور خودرو وارد کند. به ویژه برای خودروهای استاندارد که فاقد هدرز و کیت مکش و ورود هوا هستند باید کیفیت بنزین در نظر گرفته شود.

در غیر این صورت ریمپ ایسیو منجر به افزایش زیاد اوانس جرقه شده و در نهایت دمای احتراق بالا میرود. در این صورت نرخ انتقال حرارات نزدیک به 1.7 برابر است و در برخی موارد میتواند موجب ذوب شدن پیستون نیز بود. در نهایت افزایش دما تخریب کاتالیزور و آب شدن سوپاپ ها را به همراه دارد.

اگر در جریان انجام تعمیر ایسیو و ریمپ، استفاده از سوخت به طور غیر تخصصی دستکاری شود، آسیب های جدب متوجه کاتالیست خودرو نیز خواهد شد. افراد غیر حرفه ای با تغییر در برنامه ایسیو اقدام به حذف سنسور میکنند تا خطای آنرا موقع میل سوپاپ حذف نمایند. در حقیقت به جای حل مسئله اقدام به پاک کردن صورت مسئله میکنند.

انجام ریمپ و تعمیر ایسیو باید توسط افراد متخصص انجام شود تا موجب استهلاک موتور خودرو نشود. انجام درست این کار میتواند عملکرد بهینه سوخت و موتور را به همراه داشته باشد و از هزینه های شما کم کند. پس بهتر است کار را از افراد متخصص و حرفه ای بخواهید.

 

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر:

کامپیوتر خودرو چیست؟
وظایف کامپیوتر خودرو
انواع کامپیوتر خودروهای انژکتوری ایران خودرو

ریمپ ایسیو چیست؟ - تعمیر ایسیو - کارایدک
تفاوت ریمپ و چیپ تیونینگ خودرو چیست؟

تا اینجا دانستیم که ریمپ ایسیو چیست؟ اما چیپ کردن هم مانند ریمپ کردن خودرو میتواند موجب افزایش بهره وری خودرو بشود. هردوی این کارها برای ارتقای عملکرد ماشین میشود با این تفاوت که ریمپ تنها به تغییرات نرم افزای محدود است. اما در چیپ تیونینگ یک یا چند قطعه فیزیکی روی برد اصلی کامپیوتر خودرو نصب میشود و یا اجزای و سنسور ها به آن افزوده خواهند شد.

در چیپ تیونینگ نیازی به یاز کردن کامپیوتر یا ECU نیست. به طور کلی قطعه ای که قرار است تغییرات را روی ان اعمال کنیم مشخص است. اما ریمپ کردن خودرو از طریق پورت OBD انجام میشود و نیاز به باز کردن قطعه نیست. ریمپ یک تغییر نرم افزاری است، در حالیکه چیپ تیونینگ یک تغییر فیزیکی و مادی است.

در چیپ تیونینگ اشتباهات تعمیرکار میتواند ککار را خراب کند. به طور مثال ممکن است یک قطعه خوب جوش نخورد یا لحیم نشود. یا در اثر شوک کارایی خود را از دست بدهد. اما در ریمپ ایسیو خطای انسانی مانند برنامه نویسی ناموفق دخیل است و نرم افزارها و کامپیوترها در این زمینه هشدار لازم را میدهند.

در صورت اشتباه در ریمپ ایسیو میتوان اشتباه را اصلاح کرد و به تنظیمات کارخانه برگشت. اما در چیپ تیونینگ این امکان وجود ندارد و نمیتوان قطعه خراب را مثل اول درست کرد. در برخی موارد پیدا کردن قطعه اصلی دشوار یا غیر ممکن است.

به طور کلی افزایش توان کامپیوتر خودرو و پردازنده ها راحت تر و سریع تر است و بدو نیاز به دخالت فیزیکی نتیجه مناسبی را در افزایش بهره وری خودرو خواهد داشت. در یان حالت ریمپ کردن برتری بیشتری نسبت به چیپ کردن دارد.

ریمپ ایسیو چیست؟ - تعمیر ecu
تعمیر ایسیو را به ما بسپارید!

برای تعمیر ایسیو و یا دریافت خدمات مربوط به ریمپ ایسیو میتوانید با تعمیرکاران و همکاران ما در ارتباط باشید. اگر کامپیوتر خودرو شما دچار مشکل شده است و یا نیاز به بهبود عملکرد ان دارید، میتوانید از طریق لینک های موجود با همکاران ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. تعمیرات مورد نیاز برای خودروی شما به موقع و در محل تعمیرگاه انجام خواهد شد. تکنسین ها ما در تعمیرگاه کارایدک آماده پاسخگویی به تماس های شما و انجام تعمیرات مربوط به خودروی شما می باشند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *