اخبار, کامپیوتر سمند

چرا ایسیو سمند میسوزد؟

چرا ایسیو سمند میسوزد؟
Rate this post

چرا ایسیو سمند میسوزد؟

سوختن ایسیو سمند دلایل متعددی دارد که عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ایسیو سمند نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.در خودروهای قدیمی که این قطعات وجود نداشتند .

تعمیرکاران از روش هائی سنتی جهت تست قطعات برقی استفاده میکردند که راهگشا نیز بود ولی این روشها در خودروهای امروزی با وجود قطعات حساس الکترونیکی نه تنها راهگشا نیست بلکه باعث صدمات جدی به این قطعات نیز می گردد.

تست قطعات برقی حساس خودروهای امروزی می بایست به وسیله دستگاه عیب یاب کامپیوتری انجام گیرد. ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای دستگاه دیاگ  و پایین بودن سطح معلومات بعضی از تعمیرکاران و عدم اطلاع و آموزش های کافی متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند که به دلیل عدم اطلاع راننده جهت جلوگیری از این روشها متاسفانه باعث خرابی این قطعات حساس میگردنند.

مطلب پیشنهادی : چگونگی تعمیر کامپیوتر سمند

قیمت ایسیو سمند - کارا یدک 02136617616

سوختن ایسیو سمند یعنی سوختن مغز خودرو 

سوختن ایسیو سمند یعنی سوختن کامپیوتر ماشین یعنی سوختن مغز ماشین سوختنش علت زیادی میتواند  داشته باشد یکی از علت هایی که من زیاد دیدم برق دادن به آن است که ۱۰۰% ایسیو سمند را خراب میکنه پس حواستان باشد که مکانیکی چه خودرو چه ایسیو سمند به هیچ وجه به آن برق ندهد.

ایسیو سمند یا واحد پردازش کننده اطلاعات در خودرو نقشی به مانند مغز در بدن انسان را دارد.

عواقب آب زدن به ایسیو سمند چیست ؟

اگر پشت جعبه ایسیو سمند را باز کنید خواهید دید برای جلوگیری از فنوذ آب قسمت فیبر مدارچاپی و حتی پین های داخلی با ماده ای موم مانند پوشیده شده اما در هر صورت پین های نری خارجی سوکت ایسیو سمند بدون محافظ هستند و خیس شدن آنها موجب اتصال کوتاه خارجی شده و ممکن است به احتمال زیاد به ایسیو خودرو آسیب بزند.

خرید ایسیو سمند - کارا یدک

دلیل منع دست زدن به پین های کامپیوتر سمند چیست ؟

یکی از مواردی که اغلب مشکل ساز می شود و اکثراً با آن نا آشنا بوده و یا مورد غفلت قرار می گیرد دست زدن و یا دست کاری پین های ایسیو سمند است که به دلیل ریسک الکتریکه ساکن بدن می تواند موجب آسیب زدن های جدی به آن شود.

الکتریسیته بدن گاهی اوقات تا هزارها ولت می تواند بالا رود ، در صورتی که می خواهید قدرت برق موجود در بدن خود را درک کنید آزمایش زیر را انجام دهید:

یک فازمتر برق شهر را برداشته و آن را به در آهنی که رنگ نخورده باشد بزنید، پای خود را به آرامی بر روی فرش بکشید. فازمتر به راحتی روشن شده و اگر این کار را ادامه دهید به طور دائم فازمتر روشن می ماند.(در این حالت باید جوراب به پا داشته باشید) حال همان فازمتر را به پریز برق شهری بزنید فازمتر دوباره روشن می شود.

در کدام حالت روشنایی فازمتر بیشتر است؟ آیا میدانید که جرقه ای که گاهی اوقات بین دست شما و اشیا فلزی مانند در فلزی زده می شود، می تواند بیش از چند هزار ولت پتانسیل داشته باشد؟

سازندگان معروف کامپیوتر خودرو 

-ایسیو SL96 که از کارخانه ساژم فرانسه می باشد و از سال ۸۲ تا ۸۳ بر روی ماشینهای ایران خودرو ، پیکان ، آردی ، ۴۰۵ ، سمند بجز ۲۰۶ نصب گردیده بود.

-نوع دیگر ایسیوهای استفاده شده در خودروها ایسیو زیمنس( SEMENS) میباشد که کشورهایی مثل آلمان ،کره و بالاخره چین تولید کننده آن می باشند.

ایسیو کروز هم نوعی مارک ایسیو است که در بسیاری از خودرو ها مورد استفاده قرار میگیرد.

-در نهایت از پرکاربرد ترین ایسیو در اکثر خودروهای دنیا ایسیو بوش (BOSCH) می باشد که خودروهایی همچون بنز ،بی ام دبلیو، آئودی و دیگر خودروها از آن استفاده می کنند.

تعمیر ایسیو سمند - کارا یدک

تعمیر ایسیو سمند را به ما بسپارید 

برای تعمیر تخصصی ایسیو سمند کاملا حرفه ای میتوانید با کارا یدک بهترین تعمیرگاه ایسیو انواع خودروهای ایرانی و خارجی در ارتباط باشید. برای خرید ایسیو در مارک های ایسیو کروز ، ایسیو زیمنس که جزء مارک های معروف ایسیو است به صورت اورجینال با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی کارا یدک تهیه کنید.

برای ارتباط با فروشگاه اینترنتی کارا یدک روی دکمه ی زیر کلیک کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *