اخبار, کامپیوتر سمند

کامپیوتر سمند اصل

کامپیوتر سمند اصل
Rate this post

فروشگاه کامپیوتر سمند اصل

پیش از تنظیم قوانین مختلف آلایندگی، تولید خودروها بدون ریزپردازنده‌ ها و کاملاً با ارتباط مکانیکی بین قطعات انجام می‌ شد؛ اما با ایجاد قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت، وجود برنامه‌ های کنترلی پیچیده برای تنظیم دقیق ترکیب سوخت و هوا و کارایی‌ تر بهتر مبدل کاتالیست برای کاهش دادن آلایندگی خروجی اگزوز لازم شد. کنترل اعمال پیشرانه، مسئولیت اصلی ریزپردازنده‌ های خودرو است؛ واحد کنترل الکترونیک (Electronic Control Unit) یا ECU به‌ عنوان قدرتمند ترین کامپیوتر خودرو ها، مکانی برای گردهم آمدن ریزپردازنده‌ ها در یک مجموعه است.

ECU ها از سیستم کنترل حلقه بسته استفاده می‌ کنند؛ درواقع یک طرح کنترلی، که خروجی‌ ها سیستم را برای کنترل ورودی‌ های سیستم؛ وضعیت مصرف سوخت، آلایندگی پیشرانه و چند عامل دیگر، بررسی و نظارت می‌ کند. جمع‌ آوری داده‌ از سنسور های موجود در سمند که تعداد آن‌ ها هم کم نیست، انجام می‌ شود تا ECU اطلاعات کاملی از وضعیت کلی خودرو از حرارت آب رادیاتور تا میزان اکسیژن موجود در سیستم اگزوز، در اختیار داشته باشد.

در هر ثانیه، میلیون‌ ها محسابه و پردازش در ECU انجام می‌ شود؛ تصمیم‌ گیری بر بهترین زمان چرقه‌ زنی شمع‌ ها یا مدت زمان باز بودن انژکتور بر عهده‌ ی کامپیوتر سمند است تا آلایندگی و مصرف سوخت در بهترین شرایط باشد. یک ECU مدرن می‌ تواند پردازنده‌ ی ۴۰ مگاهرتزی ۳۲ بیتی داشته باشد؛ شاید این مشخصات در برابر پردازنده‌ های پی‌ سی، قابل توجه نباشد اما پردازنده‌ ی ECU سمند کد بسیاری کارآمد تری از پی‌ سی‌ ها اجرا می‌ کند.یک کد در ECU خودرو کمتر از یک مگابایت حافظه اشغال می‌ کند که در برابر برنامه‌ های نصب شده روی پی‌سی قابل مقایسه نیست. لازم به ذکر است که خودرو های مدرن چند ECU دارند و مجموع آن‌ ها را کامپیوتر مرکزی خودرو شناسایی می‌ کنند.

خرید کامپیوتر سمند اصل

کارایدک فروشگاه اینترنتی انواع ایسو سمند و انواع اقسام لوازم یدکی ها مطرح آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.
برای خرید کامپیوتر سمند کافیست با ما تماس بگیرید تا قطعات اصل و ضمانتی را دریافت کنید.  برای ثبت درخواست خرید و یا  تعمیر ECU و اطلاعات بیشتر با 02136617616 با تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:
خرید اینترنتی کامپیوتر 206
جلوگیری از سرقت کامپیوتر خودرو از زبان یک دزد نابغه!

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *