اخبار, کامپیوتر پژو 206, لوازم يدكی 206, لوازم یدکی پراید

مهم ترین لوازم یدکی خودرو ( قسمت اول)

مهم ترین لوازم یدکی خودرو ( قسمت اول)
Rate this post

مهم ترین لوازم یدکی خودرو ( قسمت اول)

استارتر

وقتی کلید استارت را در خودرو فشار می‌ دهید موتور استارتر الکتروموتوریست فعال شده و پیشرانه‌ ی خودرو را می‌ چرخاند تا روشن شود. اگر استارت زدید و استارتر کار نکرد به احتمال زیاد موتور ان سوخته است و باید آن را تعویض کنید. تجربه نشان داده است که استارتر بدون اطلاع قبلی و ناگهانی از کار میفتد. استارتر خیلی گران قیمت نیست و تعویض آن در اکثر خودرو ها به سادگی امکان پذیر است. برای خرید لوازم یدکی 206 و پراید بصورت آنلاین با ما تماس بگیرید

حس گر زاویه‌ ی فرمان

حس گر زاویه‌ ی فرمان از اصلی ترین ارکان سیستم کنترل کشش (TCS) است. سیستم کنترل کشش از طریق دریافت زاویه‌ ی فرمان توسط این سنسور میتواند جهت حرکت خودرو را تشخیص دهد. اگر این حس گر خراب شود چراغ هشدار سیستم کنترل کشش در پشت آمپر خودرو روشن می‌ شود و ممکن است در بعضی مدل‌ ها چراغ ABS هم روشن گردد.

جعبه فرمان

جعبه فرمان وظیفه‌ ی انتقال فرمان راننده به چرخ‌ ها را برای تغییر جهت برعهده دارد. این قطعه جزو قطعات مهم خودروست و وجود ایراد در آن را نباید نادیده گرفت. گذشت زمان می‌ تواند مشکلاتی چون از بین رفتن دنده های داخلی جعبه فرمان، خرابی اتصالات آن و نشتی روغن از اورینگ‌ های آن را باعث شود. برای خرید قطعه لوازم یدکی جعبه فرمان 206 ، پراید و … با ما تماس بگیرید.

حس گر دمای آب

این حس گر دمای موتور را به ECU و راننده نشان می‌ دهد. خرابی این سنسور باعث می‌ شود که خودرو در حالی که گرم شده اما مانند حالت سرد سوخت پاشی داشته باشد و یا حتی میتواند باعث گردد که ECU موتور سرد را اشتباها گرم شناسایی نماید. این سنسور هم با گذشت زمان ممکن است خراب گردد. خوشبختانه تعویض آن هزینه‌ ی زیادی در پی ندارد و برای دریافت قطعه اصل لوازم یدکی پراید و 206 و … با ما تماس بگیرید.

ترموستات

ترموستات وظیفه‌ ی برقرار کردن جریان مایع خنک کننده بین پیشرانه و رادیاتور را برعهده دارد. در هنگام سرد بودن پیشرانه ترموستات کمک میکند که پیشرانه زودتر گرم شود و در هنگام گرم بودن هم از گرمای بیش از حد جلوگیری می‌ کند. ترموستات‌ ها علاقه ی زیادی به گیر کردن دارند و اگر دمای موتور خودرو بیش از حد بالا رفت می‌ توانید به ترموستات مشکوک باشید. تعویض ترموستات معیوب با ترموستات نو ساده و کم هزینه میباشد. در بعضی خودروها که ترموستات برقی دارند هزینه‌ ها کمی بیشتر است و برای دریافت قطعات اصل و ضمانتی میتوانید با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی 206 ، برلیانس و … کارایدک تماس بگیرید.

سوپاپ

سوپاپ قطعه‌ ای نسبتا کوچیست که دریچه ای برای ورود هوا و و خروج دود از محفظه‌ ی احتراق بحساب می‌ آید. سوپاپ‌ ها بطور مستقیما یا غیرمستقیم توسط میل سوپاپ باز و بسته می‌ شوند و بازگشت آن ها به موقعیت اولیه شان توسط فنری بنام فنر سوپاپ انجام میشود.  سوپاپ کج را نمی‌ توان تعمیر کرد و باید آن را تعویض کرد. سوپاپ ها توسط دو قطعه بنام‌ های سیت و گیت آب بندی می‌ شوند، گاهی ممکن است که سیت یا گیت آسیب ببیند که در آن صورت لازم است تا سرسیلندر باز بگردد.

حس گر سرعت چرخ

حس گر سرعت چرخ، اطلاعات مورد نیاز دو سیستم ABS و کنترل کشش را فراهم میکند. این حس گر درست در پشت چرخ قرار دارد، نکته ی منفی حس گر سرعت چرخ این است که در معرض عوامل محیطی زیادی قرار دارد و همین عامل میتواند باعث خرابی آن گردد اما در مقابل مزیت حس گر سرعت چرخ این است که تعویض ان راحت انجام می‌ شود. در صورت خرابی حس گر سرعت چرخ، چراغ هشدار مربوطه در نشان دنده ها روشن می‌ شود و با دستگاه دیاگ هم می‌ تواند آن را عیب یابی کرد.

پیستون

در اکثر خودرو ها سطح پیستون صاف میباشد اما بعضی اوقات سازنده تغییراتی روی سطح آن می‌ دهد. بعضی تیونر ها برای اینکه قدرت پیشرانه را افزایش دهند، پیستون‌ های استاندارد را با نمونه‌ های سبکتر جایگزین می‌ کنند. پیستون‌ ها قطعاتی هستند که به ندرت خراب می‌ شوند و دوام بالایی دارند اما استفاده ی نادرست از خودرو و فشار بیش از اندازه به پیشرانه می‌ تواند سبب آسیب دیدن پیستون‌ ها گردد. پستون‌ ها را باید بصورت دست تعویض کرد یعنی نمیتوان تنها یک یا چندتا آن ها را تعویض نمود بلکه لازم است تا همه آن ها با هم تعویض شوند. قیمت پیستون ارزان نیست و تعویض آن هم نیازمند باز شدن کامل پیشرانه و تخصص بالا است که خود هزینه ها را افزایش خواهد داد.

سرسیلندر

سرسیلندر نیمه‌ ی بالایی پیشرانه را تشکیل می‌ دهد و بخش‌ هایی چون میل سوپاپ، سوپاپ‌ ها اتاقک احتراق، درب سوپاپ را در خود جای داده است. جنس این بخش در پیشرانه‌ های جدید اکثرا از جنس آلومینیومی است. قیمت این قطعه وابسته به نوع خودرو میباشد اما در هر صورت قطعه‌ ی ارزانی نیست.

موتور برف پاک کن

برف پاک کن‌ ها دوست شما در آب و هوای نا مساعد هستند. مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری، موتور برف پاک کن هم بصورت ناگهانی خراب می‌ شود. هیچ چیزی بد تر از این نیست که در جاده و هنگام وقوع بارانی سنگین، موتور برف پاک کن از کار بیفتد. حتی فکرش هم وحشتناک است !

 

خرید لوازم یدکی با ضمانت نامه و اصل از کارایدک

فروشگاه اینترنتی کارایدک برای خرید آسان و مطمئن لوازم يدكی پراید و 206 و … و دیگر خودروها به صورت اصلی و اورجینال با گارانتیست لوازم اسپرت انواع ماشین و لوازم جانبی انواع خودرو را ميتوانید اينترنتی و در كم ترین زمان ممكن خریداری كنید.

ما تعمیر کامپیوتر پژو 206 را با بالاترین کیفیت و سرعت ممکن انجام میدهیم.

راه های ارتباط با کارایدک:

۰۲۱۳۶۶۱۷۶۱۶

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *