اخبار, لوازم يدكی 206, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی پراید

مهم ترین لوازم یدکی خودرو ( قسمت دوم)

مهم ترین لوازم یدکی خودرو ( قسمت دوم)
Rate this post

مهم ترین لوازم یدکی خودرو ( قسمت دوم)

بلوک سیلندر

بلوک سیلندر بدنه‌ ی اصلی پیشرانه است. بخش‌ هایی چون سیلندر، پیستون، شاتون، میل لنگ و کارتل روغن در بلوک سیلندر قرار دارند. بلوک سیلندر را می‌ توان یکی از گرانقیمتترین بخش‌ های یک خودرو دانست که البته خیلی به ندرت هم مشکلی برایش پیش می‌ آید. بلوک سیلندر انواع مختلفی دارد و میتواند خطی یا بصورت V شکل باشد.

باک

باک بنزین محفظه ای است که برای ذخیره‌ ی سوخت از آن استفاده می‌ شود. باک معمولا در بخش زیرین و عقبی ماشین قرار دارد. باک‌ ها در گذشته دارای جنس فلزی بودند اما امروزه برای ایمنی بیشتر در تصادفات، باک‌ ها را از جنس مواد کامپوزیتی می‌ سازند.

سلکتور تعویض دنده

این بخش وظیفه‌ ی انتقال فرامین راننده را به جعبه دنده‌ ی ماشین برعهده دارد. با اینکه در جعبه دنده‌ های خودکار دیگر وظیفه‌ ی تعویض دنده برعهده‌ ی راننده نیست اما بعضی رانندگان دوست دارند که گاهی خودشان بصورت دستی به تعویض دنده مبادرت کنند.  سلکتور معمولا دچار خرابی نمی‌ شود و در صورت خرابی هم به احتمال زیاد برد الکترونیکی آن دچار مشکل می‌ شود. به هر روی اگر نیاز به تعویض سلکتور تعویض دنده‌ داشته باشید قیمت آن پایین نخواهد بود.برای دریافت قطعات اصل و ضمانتی میتوانید با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی 206 ، برلیانس و … کارایدک تماس بگیرید.

ماهک گیربکس

ماهکها قطعاتی در داخل جعبه دنده‌ های دستی هستند که دارای یک شکل کمانی بوده و انجام مرحله‌ ی نهایی تعویض دنده را بر عهده دارند. گاهی ممکن است پیش بیاید که ماهک گیربکس بشکند که در اینصورت برای تعویض آن باید جعبه دنده را از ماشین جدا رده و آن را کاملا باز کرد.برای دریافت قطعه اصل لوازم یدکی پراید و 206 و … با ما تماس بگیرید.

ترمز

پای راننده هیچگاه نیروی کافی برای متوقف کردن ماشین را ندارد و اگر بنا بود سیستم ترمز نیروی خود را تنها از فشار پای راننده تامین کند مصافت بسیار زیادی برای توقف خودرو نیاز داشتیم. برای حل این مشکل خودرو سازان از سیستمی ساده ولی کار آمد بنام بوستر استفاده می‌ کنند . بیشترین خرابی ای که در بوستر پیش می‌ آید می‌ تواند بروز نشتی درسیستم آن باشد، مخصوصا باید هر از گاهی شلنگ بوستر را بازدید کنید تا اگر ترک خوردگی و یا نشتی در آن وجود داشت آن را تعویض کنید.

توپی چرخ (بلبرینگ)

توپی چرخ قطعه ای است که نه تنها باعث چرخش چرخ است بلکه تکیه گاه چرخ هم محسوب می‌ شود برای همین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و لازم است تا به طور منظم بازدید شود. معمولا بلبرینگ‌ های داخل توپی نیاز به تعویض پیدا میکنند که هزینه‌ ی انجام آن چندان بالا نیست.برای دریافت قطعات اصل و ضمانتی میتوانید با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی 206 ، برلیانس و … کارایدک تماس بگیرید.

فنر

فنر ها در کنار کمک فنر ها نقش بسیار مهمی در پایداری، ثبات و قابلیت هدایت ماشین را دارند، در صورت استفاده‌ ی صحیح از ماشین شاید هیچگاه نیاز به تعویض فنر ها پیدا نکنید اما در غیر اینصورت ممکن است با شکستگی در فنر مواجه شوید و لازم باشد تا آن ها را تعویض کنید.

شاتون

شاتون دسته ای است که حرکت پیستون را به میل لنگ انتقال می‌ دهد. این قطعه در مراحل کاری خود تحت فشار بسیار زیاد ناشی از ضربات حاصل از احتراق قرار دارد و برای همین با استحکام بسیار بالایی طراحی و ساخته می‌ شود. ساق شاتون نیز بین دو سر شاتون قرار دارد و شکل مقطع آن معمولا شبیه به مقطع تیر آهن است. برای دریافت قطعه اصل لوازم یدکی 206 و پراید و… با ما تماس بگیرید

انژکتور

در قدیم برای عمل سوخت رسانی از سیستمی بنام کاربراتور استفاده می‌ شود اما ماشین های مجهز به این سیستم ایراداتی مانند مصرف سوخت بالا و قدرت پایین داشتند. با پیشرفت علم الکترونیک و باز شدن پای ECU به خودرو ها سیستم سوخت رسانی هم از کاربراتور به انژکتور تغییر یافت. البته این قطعه با استفاده از فشار بالای پاشش، سوخت را نه بصورت مایع که به شکل پودر به داخل سیلندر پاشش می‌ کند. به این عمل اصطلاحا اتمیزه کردن سوخت گفته می‌ شود. تعداد انژکتورها در اکثر خودروها به تعداد سیلندرها بوده و محل نصب آن ها روی مانیفولد هوا قرار دارد.

واترپمپ

واترپمپ مایع خنک کننده‌ ی پیشرانه را به جریان می‌ اندازد. امروزه واترپمپ‌ ها در انواع برقی و مکانیکی موجود هستند. واترپمپ‌ های مکانیکی اما با مشکلات مختلفی از نشتی آب رادیاتور گرفته تا خرابی بلبرینگ‌ ها دست و پنجه نرم می‌ کنند. در هنگام تعویض واترپمپ بهتر است مایع خنک کننده را هم کاملا تعویض کنید.

اتصالات میل موجگیر

این قطعات میل موجگیر را به ماشین متصل می‌ کنند. وظیفه‌ ی میل موجگیر که میل تعادل هم نامیده می‌ شود مهار کردن حرکات و چرخش‌ های بدنه در هنگام دور زدن است. این اتصالات هم با گذشت زمان خراب می‌ شوند و خرابی آن ها همراه با صدا هایی از سیستم تعلیق است.

 

تماس با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کارایدک

کارایدک علاوه بر فروش لوازم یدکی لیفان ، فروشنده لوازم یدکی پراید ، لوازم یدکی 206 و …. هم میباشد. این مجموعه با استفاده از کالاهای اصل گارانتی دار محبوبیتی بیش از پیش باز کرده است. همچنین شما میتوانید برای خرید ، سفارش و اطلاع از قیمت های بروزشده لوازم یدکی لیفان ، پراید و 206 از طریق شماره ذکر شده با ما تماس بگیرید:

02136617616

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *