اخبار, لوازم یدکی mvm, لوازم یدکی برلیانس, لوازم یدکی لیفان

انواع فیلتر هوا ام وی ام ، برلیانس ، لیفان

انواع فیلتر هوا ام وی ام ، برلیانس ، لیفان
Rate this post

انواع فیلتر هوا ام وی ام ، برلیانس ، لیفان

انواع فیلتر هوا ویژگی های متفاوتی با یک دیگر دارند که در این مقاله باهم بررسی میکنیم تا یک فیلتر هوا مناسب انتخاب کنید.

فیلتر هوا نقش اساسی در تنظیم کردن وضعیت سلامت فنی خودرو دارند و نقش موثری در عملکرد مناسب موتور ایفا میکند. تعویض به موقع فیلتر هوا باعث افزایش بازدهی موتور ، تمیز نگه داشتن موتور ، کاهش سوخت و آلودگی می شود.

مطالب پیشنهادی : 

عملکرد فیلتر بنزین خودرو 

فیلتر روغن چیست؟

همه چیز درباره ی فیلتر هوای خودرو 

انواع فیلتر هوا شامل موارد زیر می شود:

همانطور که میدانید فیلتر هوا جزئی از لوازم یدکی لیفان ، لوازم یدکی برلیانس، لوازم یدکی ام وی ام و هر خودروی دیگری محسوب می شود پس باید بهترین فیلتر هوا را انتخاب کنید که عملکرد موتور افزایش پیدا کند.

فیلتر هوای سلولزی

پر کاربردترین نوع فیلتر هوا محسوب می شود که نام دیگر آن فیلتر هوای کاغذی نام دارد. این نوع فیلتر خوا دارای کاغذ پلیسه دار آکاردئونی است که برای ایجاد ثبات در ساختار خود از یک فریم پلاستیکی استفاده می شود.

این نوع فیلتر هوا نسبت به بقیه ارزان تر می باشند ولی عمر کوتاه تری دارند و بعد از مدت کوتاهی نیاز به تعویض دارند. فیلتر هوای کاغذی توانایی جذب بالایی دارند و میتوانند 80 تا 90 درصد ذرات خارجی را جذب نمایند.

فلیتر هوا کاغذی - کارا یدک

فیلتر هوای اسفنجی

در زمان گذشته این نوع فیلتر هوا فقط برای وسایل حمل و نقل سنگین و تراکتورهای استفاده می شود اما امروزه در اتومبیل های مسابقه ای هم استفاده می شود زیرا این نوع فیلتر هوا به شکل چند لایه و با بهره گیری از فناوری نانو ساخته شده است.

در این نوع فیلتر هوا برای جذب مواد اضافی از یک فریم فلزی و یک بستر پلی اورتان استفاده می شود. این نوع فیلتر هوا گرانتر از فیلتر هوای کاغذی است اما فیلتر های سلولزی در خودروهای شهری بهتر عمل میکند.

فیلتر هوای کتان خودرو

این نوع فیلتر هوا از تمام فیلتر های قبلی گرانتر است و در آنها برای جذب بهتر مواد اضافی از 6 لایه پارچه مخصوص استفاده شده که عمر طولانی تری دارد و قابل شستشو میباشد.

در این نوع فیلتر هوا خودرو تنفس بهتری دارد زیرا فرم کلی این نوع باعث انتقال سریع جریان هوا در سیستم داخلی اتومبیل می شود پس خودرو عملکرد بهتری هم خواهد داشت.

این نوع فیلتر هوا ارزش هزینه کردن دارد ؟ 

به دلیل گران بودن فیلتر هوای کتان ممکن است بیشتر مردم به سراغش نروند ولی به دلیل تسریع در خنک سازی سیستم داخلی اتومبیل باعث می شود که هزینه ی تعمیر و نگهداری اتومبیل کمتر شود و اثر مفید بودن این فیلتر هوا را در طولانی مدت میتوانید مشاهده کنید.

[ts_products title=”فیلتر هوای ام وی ام” columns=”3″ per_page=”3″ ids=”11236, 11300, 11216″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

مضرات تعویض نکردن فیلتر هوا را میدانید ؟

اگر فیلتر هوای خودرو تعویض نشود باعث جمع شدن ذرات آلوده در منافذ عبور هوا خواهد شد و اگر میزان آلودگی در درون فیلتر هوا بیشتر شود عبور هوا سخت تر می شود بنابراین موتور مکش بیشتری برای دریافت حجم هوای یکسان انجام می دهد.

همین امر در عملکرد موتور و مصرف سوخت تاثیر زیادی میگذارد و باعث بالا رفتن آلاینده منواکسید کربن می شود.

زمان تعویض فیلتر هوا به کارکرد آن بستگی دارد طبق گفته ی متخصصان فیلتر هوا باید هر 2 سال یک بار پس از طی 10 تا 15 هزار کیلومتر تعویض شود.

برای تعویض لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی لیفان میتوانید از محصولات کارا یدک بازدید کنید و خیالتان از بابت کیفیت و اورجینال بودن راحت باشد.

مطالب پر بازدید : 

دیسک ترمز خودرو پراید ، پژو 405 ، 206

بررسی ویژگی های لیفان X60

تسمه تایم پژو 206 و 405 – لوازم یدکی پژو

[ts_products title=”فیلتر هوا لیفان” columns=”3″ per_page=”3″ ids=”10914, 10984, 11027″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

علائمی که به شما نشان میدهد زمان تعویض فیلتر هوا رسیده؟

زمانی که باید فیلتر هوا را تعویض کنیم خودرو با نشانه های زیر روبرو می شود:

1-کاهش توان موتور

2-لرزش مداوم موتور

3-افزایش ایجاد رسوب بر روی شمع موتور

4-ریپ زدن موتور

5-افزایش زمان استارت

6-افزایش گازهای خروجی از اگزوز خودرو

7-افزایش مصرف سوخت

[ts_products title=”فیلتر هوا برلیانس” columns=”2″ per_page=”2″ ids=”10641, 10556″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

تمیز کردن فیلتر خودرو چگونه است ؟

با توجه به ارزان بودن این قطعه یدکی میتوانید در صورت کثیف شدن آن را تعویض کنید البته میتوانید آن را بشویید تا مثل روز اولش شود البته باید از قابل شستشو بودن آن آگاهی پیدا کنید که آیا فیلتر هوای خودروی شما قابل شستشو است یا خیر و بعد آن را بشویید که شستن فیلتر هوا چند مرحله دارد که شامل موارد زیر می شود :

1-ابتدا گرد و خاک جمع شده روی فیلتر را تمیز کنید.

2-سپس از مواد تمیز کننده و شوینده برای شستشو استفاده کنید.

3-پس از شستشو کامل فیلتر هوا را آبکشی نمایید.

4-فیلتر را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

5-فیلتر را قبل از جا زدن روغنکاری نمایید.

انواع فیلتر هوا ام وی ام ، برلیانس ، لیفان-کارا یدک

سفارش فیلتر هوا لیفان ، ام وی ام ، برلیانس از ما

اگر میخواهید لوازم یدکی ام وی ام ، لوازم یدکی برلیانس ، لوازم یدکی لیفان را هر قطعه ای که باشد مثل فیلتر هوا ، فیلتر بنزین تعویض کنید از فروشگاه کارا یدک بازدید و قطعه ی مورد نظرتان را خریداری نمایید.

کارا یدک با توجه به نیاز مشتریان بهترین لوازم یدکی را با کیفیت بالا به خدمت شما عزیزان می رساند تا شما از انتخاب خود راضی باشید و سالهای سال از آن استفاده نمایید.

برای ارتباط با مشاوران کارا یدک میتوانید در زمینه ی خرید بهترین لوازم یدکی برای خودروی خود روی دکمه ی زیر کلیک نمایید تا با آنها مستقیما تماس بگیرید.

کارا یدک بهترین قطعات را با کیفیت بالا خدمت شما عزیزان عرضه مینمایند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *