اخبار, ایسیو خودرو

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو
Rate this post

چه سنسورهایی به ایسیو خودرو مرتبط است؟

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو ، وظیفه ی انتقال داده ها را دارند که باعث میشود ایسیو خودرو براساس همان اطلاعات تصمیم گیری کرده و عملکردی را از خود نشان دهد پس کارکرد سنسورهای ایسیو خودرو بسیار مهم است اگر سنسورها دچار خرابی شوند خودرو دچار خرابی های جبران ناپذیری خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری راجع به سنسورهای مرتبط به ایسیو خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مطلب بیشتر : نقش ایسیو خودرو در کاهش آلودگی 

سنسورهای ایسیو خودرو شامل موارد زیر میشود : 

سنسور فشار، سنسور دما، سنسور اکسیژن، سنسور گشتاور، سنسور فشار روغن از جمله سنسور های پایه ای هستند که اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری ایسیو خودرو را فراهم می آورند. ایسیو کنترل کننده کلیه اجزای برقی در خودرو ها محسوب میشوند. در اصل از سنسورها به محض اینکه اطلاعات به ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو شما می رسد پروسس می شود و دستور لازم را صادر می کند.

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو - کارا یدک 02136617616

سنسور گشتاور ایسیو خودرو چه وظیفه ای دارد ؟

سنسور گشتاور میزان بار و نیروی روی گیربکس اتومبیل را اندازه گیری می کند و این مقدار را در اختیار ایسیو خودرو قرار می دهد تا واحد کنترل الکترونیکی بهترین حالت برای تعویض دنده را تصمیم گیری کند. همچنین این حالت برای مسیر های لغزنده کاربرد دارد که موجب عدم هرز گردی چرخ های خودرو واحد کامپیوتر خودرو تصمیم گیری می کند. ایسیو خودرو با مدیریت نیروی انتقالی به هر چرخ از هرز گردی آنها جلو گیری می کند. در خودرو های با سیستم چهار چرخ متحرک 4WD این سنسور نقش کلیدی بازی می کند و ارتباط موتور، کلاچ، دفرانسیل و سیستم انتقال قدرت موتور توسط این سنسور بهینه می شود.

مطلب پر بازدید : قسمت های مختلف کامپیوتر خودرو

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو ، تعمیر ایسیو

سنسور فشار ایسیو خودرو چه وظیفه ای دارد ؟

سنسور فشار اطلاعات فشار اتمسفری که موتور در آن کار می کند را در اختیار کامپیوتر خودرو قرار می دهد. هر چه قدر فشار اتمسفر در داخل مینفولد بیشتر باشد مقدار ترکیب هوا نیز بیشتر است. با استفاده از اطلاعات فشار اتمسفری دریافتی توسط این سنسور ایسیو خودرو با استفاده از اطلاعات داخلی خود تصمیم می گیرد که میزان سوخت ورودی برای بهترین و بهینه ترین حالت چقدر باشد. فشار هوا عامل تاثیر گذار همچنین یک فاکتور اصلی برای احتراق سوخت می باشد. این سنسور همراه با سنسور اکسیژن در احتراق و سیستم سوخت رسانی همچنین مصرف سوخت موتور خودرو نقش کلیدی دارد.

سنسور دما در ایسیو خودرو چه کاری انجام میدهد؟

دمای موتور به سانتی گراد را در اختیار ایسیو خودرو قرار می دهد این دما بسیار مهم است چرا که برای احتراق بهتر موتور همچنین گردش جریان روغن دما باید بین ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتی گراد باشد و از آنجا که آب در صد درجه به جوش می آید ایسیو خودرو تصمیم می گیرد که در چه بازه ای موتور را خنک کند . ایسیو خودرو به صورت الکترونیکی یک دریچه را برای ورود آب داغ درون موتور را به درون رادیاتور را باز می کند که پس از رسیدن به دمای پایین مورد نظر این درچه را می بندد. در اتومبیل های قدیمی این عمل توسط ترموستات انجام می گرفت که دقت کافی را نداشت.

مطلب پیشنهادی : نشانه های خرابی ایسیو خودرو 

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو- کارا یدک 02136617616

سنسور اکسیژن در ایسیو خودرو چه کاری انجام میدهد؟

سنسور اکسیژن نقش کلیدی در احتراق موتور بازی می کند. این سنسور با در اختیار گذاشتن اطلاعات میزان اکسیژن موجود در هوا همچنین غلظت آن باعث می شود که ایسیو خودرو تصمیم بگیرد که چه میزان سوخت برای ترکیب با این هوا برای بهترین و بهینه ترین حالت ممکن مورد نیاز است و بصورت الکترونیکی به انژکتور ها در میزان پاشش سوخت دستور می دهد. یک فرمول ترکیب هوا و سوخت برای بهترین حالت احتراق درون کامپیوتر خودرو برنامه ریزی شده است که ایسیو خودرو بر اساس این فرمول و اطلاعات دریافتی از سنسور اکسیژن میزان پاشش سوخت را تنظیم می کند که بهترین حالت احتراق انجام شود.

سنسور های مرتبط به ایسیو خودرو-کارا یدک

تعمیر ایسیو خودرو با دستگاه دیاگ امکان پذیر است؟

دستگاه دیاگ یا دستگاه عیب یاب خودرو دستگاهی است الکترونیکی که با کامپیوتر خودرو ارتباط کرده و با دریافت برخی اطلاعات از آن تعمیرکار را برای عیب یابی خودرو کمک می کند . بهتر است علاقمندان محترم به این موضوع توجه داشته باشند که دستگاه دیاگ یک دستگاه جادویی نیست و بیشتر زحمت عیب یابی را تعمیرکار باید شخصا بر عهده داشته باشد .

کدهای تشخیص عیب مربوط به عیوب الکتریکی یا الکترونیکی هستند که در سیستم انژکتوری موتور شامل سنسور ها و انژکتورها و سایر عملگرها به وجود آمده و کامپیوتر خودرو آن ها را تشخیص می دهد . این کدها در حافظه کامپیوتر ذخیره شده و توسط دستگاه دیاگ دریافت می شود . دستگاه دیاگ بعد از دریافت این کدها آن ها را روی صفحه نمایش می دهد . تعمیرکار با مشاهده این کدها متوجه می شود که کدام یک از قطعات معیوب است ، و به تعمیر ایسیو خودرو به صورت تخصصی میپردازد.

مطلب پر بازدید : بهترین دستگاه دیاگ را میشناسید؟

برای خرید ایسیو خودرو به صورت اورجینال با ما تماس بگیرید ! 

اگر قصد خرید ایسیو خودرو را دارید میتوانید با فروشگاه کارا یدک در ارتباط باشید تا بهترین ایسیو خودرو را تهیه کنید ، همچنین میتوانید برای تعمیر ایسیو خودرو هم با تعمیرکاران کارا یدک در تماس باشید.

ایسیو خودرو را از هر فروشگاهی خریداری نکنید ، چون این قطعه یکی از اساسی ترین لوازم خودرو محسوب می شود پس بهتر است از یک فروشگاه تخصصی و کاملا حرفه ای که ایسیو خودرو را با قیمت مناسب و با کیفیت ، اورجینال ارائه میدهد خریداری نمایید همیشه دنبال قیمت ارزان نباشید ، قیمت ها مناسب را انتخاب کنید تا ایسیو خودرو سالهای سال برای شما کار کند.

برای ارتباط با فروشگاه آنلاین کارا یدک کافیست روی دکمه ی زیر کلیک کرده و با واحد فروش کارا یدک تماس حاصل فرمایید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *