اخبار, ایسیو زیمنس, ایسیو کروز

ایسیو خودرو چگونه کار می کند؟

ایسیو خودرو چگونه کار می کند؟
Rate this post

ایسیو خودرو چگونه کار می کند؟

در این مطلب میخواهیم ایسیو خودرو چگونه کار می کند؟ را بشما عزیزان ذکر کنیم تا ببینیدکه ایسیو خودرو چطور برای خودروی شما کار میکند.

ایسیو خودرو چگونه کار می کند؟، واحد کنترل الکترونیک (Electronic Control Unit) یا ECU بعنوان قدرتمندترین کامپیوتر خودرو ها، مکانی برای گردهم آمدن ریزپردازنده‌ ها در یک مجموعه است.

ایسیو ها از سیستم کنترل حلقه بسته استفاده میکنند؛ درواقع یک طرح کنترلی، که خروجیها سیستم را برای کنترل ورودی‌ های سیستم؛ وضعیت مصرف سوخت، آلایندگی پیشرانه و چند عامل دیگر، بررسی و نظارت میکند.

جمع‌آوری داده‌ از سنسورهای موجود در خودرو که تعداد آنها هم کم نیست، انجام میشود تا ECU اطلاعات کاملی از وضعیت کلی خودرو از حرارت آب رادیاتور تا میزان اکسیژن موجود در سیستم اگزوز، در اختیار داشته باشد.

در هر ثانیه، میلیون‌ ها محسابه و پردازش در ایسیو انجام میشود؛ تصمیم گیری بر بهترین زمان چرقه‌زنی شمع‌ ها یا مدت زمان باز بودن انژکتور بر عهده‌ی کامپیوتر خودرو است تا آلایندگی و مصرف سوخت در بهترین شرایط باشد.

یک ECU مدرن میتواند پردازنده‌ی ۴۰ مگاهرتزی ۳۲ بیتی داشته باشد؛ شاید این مشخصات در برابر پردازنده‌ های پی‌سی، قابل توجه نباشد اما پردازنده‌ی ECU خودرو کد بسیاری کارآمدتری از پی‌ سی‌ ها اجرا میکند.یک کد در ECU خودرو کمتر از یک مگابایت حافظه اشغال میکند که در برابر برنامه‌ های نصب شده روی پی‌سی قابل مقایسه نیست. لازم بذکر است که خودرو های مدرن چند ECU دارند و مجموع آنها را کامپیوتر مرکزی خودرو شناسایی میکنند.

ایسیو زیمنس ، ایسیو کروز در کارا یدک به صورت اورجینال به شما عزیزان ارائه می شود که میتوانید با کارا یدک در این زمینه در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *