اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

دستگاه دیاگ چیست؟

دستگاه دیاگ چیست؟
Rate this post

دستگاه دیاگ چیست؟

دستگاه دیاگ چیست؟ و چه وظیفه ای دارد؟ دیاگ یا (Diagnostic) به عملیاتی گفته می شود که به کمک آن مشکلات خودرو را می توان شناسایی کرد و به سرعت مشکل خودرو را برطرف کرد.

در گذشته تعمیرکاران برای این که بتوانند مشکل خودروها را پیدا کنند مجبور بودنند تمام قطعات را بیرون بریزند و قطعه ای از خودرو که دچار مشکل شده است را پیدا کنند حال تصور کنید که مشکل از قطعه هایی که بیرون ریخته نبوده است تعمیرکار باید وقت زیادی بگذارند تا بتواند قطعه ها را سرجای قبلی خود برگردارند.

چرا دستگاه دیاگ ساخته شد؟

شرکت های تولیدکننده خودرو برای این که این مشکل را برطرف کند به فکر تولید دستگاهی افتادند تا به کمک آن مشکلات خودرو را پیدا کنند و سریعا حل کنند.

دستگاه دیاگ برای این که خطاها را به تعمیرکار نمایش دهد باید اطلاعات را از کامپیوتر خودرو استخراج کند و بعد از آن که کدها را دریافت کرد آن ها را آنالیز کند و ایرادات کامل خودرو را نمایش دهد.

بیشتر خودروهایی که امروزه مشاهده می کنید از سیستم انژکتوری استفاده می کنند و دارای کامپیوتر خودرو می باشند، برای این نوع ماشین ها می توان از دستگاه دیاگ استفاده کرد.

دستگاه دیاگ چیست؟ - دیاگ

قسمت های مختلف دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ زمانی که به کامپیوتر خودرو یا ECU وصل می شود می تواند وضعیت خودرو را بدون مشکلی بررسی کند و اطلاعات مهم را از آن به دست بیاورد. هر دستگاه دیاگ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است در زیر با این این قسمت های مختلف آشنا بشوید:

کامپیوتر دستگاه دیاگ:

قسمت کامپیوتر در واقع مهمترین بخش دستگاه دیاگ می باشد زیرا پردازش اطلاعات به دست این بخش انجام می شود. اطلاعاتی که از ECU استخراج می شود به وسیله ی این کامپوتر دریافت می شود و اطلاعات پردازش می شود.

با استفاده از اطلاعاتی که به دست آمده است می توان درباره ی وضعیت عملکرد قطعات و نحوه عملکرد خودرو را نشان می دهد. اصلی ترین بخش دستگاه دیاگ کامپیوتر دستگاه دیاگ اوتل می باشد.

رابط ها و کانکتورها:

این کابل ها در واقع وظیفه ای اتصال دستگاه به کامپیوتر خودرو یا همان ایسیو را برعهده دارد. رابط ها و کانکتورها می توانند اطلاعات را از کامپیوتر بر روی دستگاه دیاگ وارد کنند. این کابل ها از یک به دستگاه دیاگ و از طرفی دیگر به کامپیوتر خودرو کروز متصل می باشند.

نرم افزار دیاگ:

نرم افزار دیاگ برای هر مدل خودرویی متفاوت می باشد. همانطور که می دانید هر خودرو دارای عملکرد متفاوتی می باشد به همین علت برای هر خودرویی که وجود دارد نمی توان از یک نرم افزار دیاگ استفاده کرد.

هر خودرویی که نزد شما آورده باشند باید از نرم افزار خاص همان خودرو استفاده شود تا دستگاه دیاگ به خوبی عمل کند و مشکل را برطرف کند.

دستگاه دیاگ چیست؟ - فروشگاه کارا یدک

نحوه عملکرد دستگاه دیاگ چگونه می باشد؟

پس از آن که دستگاه دیاگ را به کامپیوتر خودرو زیمنس متصل کردید باید نوع خودرو را انتخاب کنید بعد از انتخاب نوع ماشین دستگاه دیاگ شروع به کار خواهد کرد. این نکته را فراموش نکنید که قبل از آن که بخواهید عملیات دیاگ زدن را شروع کنید باید سوئیچ خودرو را باز بگذارید.

پس از آن که عملیات عیب یابی بدون مشکلی انجام شد دستگاه دیاگ یک سری کد را برای شما به نمایش در می آورد. باید گفت که تمامی کدهایی که به نمایش در می آید نشان دهنده حالت خاصی از عملکرد خودرو می باشد که می تواند این حالات درست باشد یا نادرست!

دستگاه دیاگ چیست؟ - کارا یدک

چه کسی وظیفه خواندن کدهای بر روی دستگاه دیاگ را برعهده دارد؟

شاید از خود بپرسید چه کسی وظیفه ی ترجمه و تفسیر کردن این کدها را برعهده دارد؟ این کدها هم می تواند توسط تعمیرکار ترجمه و تفسیر بشود و هم می توان به کمک نرم افزار دیاگ خودرو ترجمه بشود. گاهی پیش می آید نرم افزار دیاگ نمی تواند توانایی ترکیب کدها را با یک دیگر داشته باشد به همین علت بهتر است متخصص دستگاه دیاگ کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنید.

گاهی هم کامیپوتر خودرو امکان دارد دچار مشکل شده باشد در این صورت نیز باید سیستم کامپیوتر خودرو دوباره راه اندازی بشود شما این مشکل را نیز می توانید توسط دستگاه دیاگ خودرو برطرف کنید. تعمیر کامپیوتر خودرو یا تعمیر ایسیو باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام بشود تا به کامیوتر خودرو شما به مشکل برنخورد.

سفارش دستگاه دیاگ

برای سفارش دستگاه دیاگ می توانید با فروشگاه قطعات خودرو کارا یدک در تماس باشید. فروشگاه کارا یدک با عرضه و فروش دستگاه دیاگ توانسته به یکی از بهترین های بازار تبدیل بشود.

دستگاه دیاگ هایی که در فروشگاه کارا یدک به فروش می رسد از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و می توانند سال ها برای تعمیرکاران دوام بالایی داشته باشند. شما هم می توانید به یک تعمیرکار حرفه ای تبدیل بشوید. برای سفارش دستگاه دیاگ بر روی لینک زیر کلیک کنید و با ما در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *