اخبار, دستگاه دیاگ, دیاگ

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ
Rate this post

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. شما هم می توانید دستگاه دیاگ مناسب خریداری کنید اما قبل از آن باید درباره ی دستگاه دیاگ اطلاعات کاملی را در اختیار داشته باشید تا مشکلات خود را به کمک آن برطرف کنید. اگر جایی عیب یاب خودرو نیز شنیدید تعجب نکنید چون همان دستگاه دیاگ می باشد. دستگاه دیاگ در واقع دستگاهی می باشد که به تعمیرکاران خودرو کمک می کند تا مشکلات ماشین را در کمترین زمان مشاهده کنند. کلمه دیاگ از یک کلمه انگلیسی گرفته شده است که دایاگنوستیک می باشد و به معنی خطایابی می باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم دستگاه دیاگ در واقع یک دستگاه عیب یاب خودرو می باشد این دستگاه با دریافت اطلاعات خودرو از طریق کامپیوتر خودرو و با انجام چندین پردازش کدهایی خطایی که درون ماشین اتفاق افتاده است را به نمایش تعمیرکار در می آورد. موتور خودرو داری ایسیو می باشد که این قطعه یک حافظه موقت خودرو می باشدد که با استفاده از قطاه می تواند کدها را شناسایی کرد و در صورت وجود خطا آن را رفع کرد و اگر نیاز به تعویض قطعه بود آن راتعویض کرد.

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ - دیاگ

دستگاه دیاگ به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

دستگاه دیاگ یا عیب یاب خودرو به چند دو دسته تقسیم بندی می شوند. اطلاعات کامل درباره انواع دستگاه دیاگ اوتل را در زیر بخوانید:

دستگاه دیاگ شرکتی: این مدل دستگاه دیاگ شرکتی مخصوص به یک برند خودرو می باشد یعنی چه؟ یعنی اگر خودروهای لوکسی مانند بنز دارید برای پیدا کردن عیب خودروی خود باید به نمایندگی خودرو تماس بگیرید. این دستگاه دیاگ را تنها نمایندگی ها دارند پس برای این که بتوانید مشکل خود را برطرف کنید حتما باید سری به نمایندگی بنزید.

دستگاه دیاگ مولتی برند: اما تفاوت دستگاه دیاگ شرکتی با دستگاه دیاگ مولتی برند در چیست؟ این نوع دیاگ تنها یک برند را ساپورت نمی کند بلکه شما می توانید هر نوع ماشینی که دارید برای خطایابی از این دستگاه استفاده کنید. این نوع دستگاه خطایابی هر نوع برند ماشینی را ساپورت می کند. این نکته را به یاد داشته باشید بعضیی از مولتی برندها هستند که مخصوص به یک برند ساخته شده اند اما می توانند اما می توانند تمام برندها را ساپورت کنند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

دستگاه دیاگ چیست؟

کارایی ایسیو پژو 405 چیست؟

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ - کارا یدک

چگونه اطلاعات از دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو ارسال می شود؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که دستگاه دیاگ چگونه می تواند با کامپیوتر خودرو زیمنس ارتباط برقرار کند و اطلاعات را از آن بخواند. برای نمایش اطلاعات ایسیو بر روی دیاگ باید از یک درگاه یا پورت در خودرو به نام او بی دی یا OBD کمک بگیرید و اتصال را برقرار کنید. نکته ی مهم این است که پورت او بی دی در هر خودرو در یک جای مختلف قرار دارد و نمی توان گفت که این پورت در یک جای مشخص قرار دارد.  در بعضی از ماشین ها در زیر داشبورد قرار دارد.

در بعضی ماشین ها هم امکان دار در زیر کاپوت و در بعضی دیگر در کنسول میان خودرو قرار دارد. دستگاه دیاگ زمانی به وسیله درگاه او بی دی به به کامپیوتر خودرو نصب می شود اطلاعات از روی پین های ایسیو خوانده و از طریق یک اسکنر یا توسط یک واسط که می تواند بلوتوث یا وای فای باشد به کامیپوتر یا موبایل ارسال می باشد. برای خواندن این کد ها از یک کامپیوتر کمک گرفته می شود که کدها را تجزیه و تحلیل کند.

اطلاعات کامل درباره ی دستگاه دیاگ - نرم افزار دیاگ
چه خطاهایی از طریق دستگاه دیاگ قابل مشاهده است؟

اسنکرها پایگاه بزرگی از کدهای خطاها و دلایل آن را در اختیار دارند که یک مکانیک کار حرفه ای می تواند این خطاها را تجزیه و تحلیل کند و در آخر به رفع مشکل خودرو بپردازد. تعمیرکار حرفه ای این قابلیت را دارد که بتواند به صورت دستی سنسورهای خودرو را دستکاری کند و بعضی از کدهای خطا را پاک کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که تعمیرکار زمانی می تواند اطلاعات را پاک کند که خطای مربوطه فیزیکی نباشد چون در این صورت باید قطعه معیوب شده تعمیر شود تا مشکل خودرو برطرف بشود.

با توجه به کامپیوتر خودرو کروز می توانید خطاها را از طریق دیاگ بخوانید. البته قبل از همه ی این ها باید متوجه این موضوع بشوید که آیا کامپیوتر خودرو سالم است و نیاز به تعمیر ندارد. در صورت نیاز باید به فکر تعمیر کامپیوتر خودرو یا همان تعمیر ایسیو باشید.

ولی اگر بخواهیم به طور درباره ی قابلیت های دستگاه دیاگ صحبت کنیم می توان اشاره کرد به تشخیص مشکلات برق خودرو ، تشخیص مشکلات سنسورهای خودرو ، اگر خودرو موردنظر اتوماک باشد حتی می تواند خطاهای گیربکس را بخواند. در واقع باید گفت که خودروی شما هرچقدر سیستم پیچیده تری داشته باشد کدها و وضعیت های بیشاری از از طریق دستگاه دیاگ می توان استخراج کرد. شما می توانید این خطاها را از طریق نرم افزار دیاگ مشاهده کنید و به وضعیت آن ها رسیدگی کنید.

سفارش دستگاه دیاگ از کارا یدک

برای سفارش دستگاه دیاگ می توانید با فروشگاه قطعات خودرو کارا یدک در ارتباط باشید. فروشگاه کارا یدک بهترین و باکیفیت ترین دستگاه های دیاگ را به فروش می رساند برای خرید دستگاه دیاگ می توانید با ما در ارتباط باشید. هر نوع دیاگی که می خواهید را از فروشگاه ما تهریه کنید. برای سفارش دستگاه دیاگ بر روی لینک زیر کلیک کنید و با ما در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *