اخبار, ایسیو زیمنس, ایسیو کروز

ریست ایسیو زیمنس

Rate this post

ریست ایسیو زیمنس چگونه انجام می شود؟

ریست ایسیو زیمنس ، در این مطلب میخواهیم شما را با طریقه ی ریست ایسیو زیمنس خودرو آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم : 

مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو

ریست ایسیو زیمنس

دلیل وجود ایسیو در خودرو چیست؟

در زیر کاپوت خودرو های امروزی، موتور پیچیده ای قرار دارد که با شکل اولیه موتور های هنری فورد (Henry Ford) تفاوت بسیاری دارد. برای کنترل آلایندگی و آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و افزایش کارایی موتور لازم بود تا کامپیوتری برای ماشین ساخته شود و موارد مختلفی را محاسبه کند.

کامپیوتر ECU  مخفف Engine Control Unit یا واحد کنترل موتور است که نوعی از Electronic Control Unit یا واحد های کنترل الکترونیک است. ایسیو از قطعاتی مانند چیپست ها، ریزپردازنده ها و.. به وجود آماده است و محاسبات فراوانی را انجام می دهد.

در نهایت تصمیم گیری برای زمان جرقه زدن شمع، مقدار سوخت ورودی، کنترل دریچه هوا و سایر امور مشابه بر عهده این قطعه است تا عملکرد مطلوب موتور تضمین شود.

ریست ایسیو زیمنس

چرا ایسیو زیمنس را ریست کنیم؟

ایسیو خودرو دائما در حال تطابق دادن خود با شرایط مختلف با استفاده از ضرایب گوناگون است. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که، ایسیو دیگر نمیتواند خود را تطابق دهد. در این حالت باید کاری کرد تا ایسیو دوباره از نو شروع کند و مجددا خود را با کارکرد موتور سازگار کند.

این کار باید با استفاده از دیاگ‌ ها انجام شود تا با انجام عملیات ریست ایسیو زیمنس مجددا ایسیو خود را با شرایط موجود سازگار کند.

لازم است به این نکته هم اشاره شود که پس از تعمیرات موتوری و یا تعویض برخی از قطعات الکترونیکی موتور نیز باید ریست ایسیو زیمنس را انجام داد تا ایسیو بتواند به خوبی خود را با شرایط موتور تطابق دهد.

بیشتر بدانیم : 

دلیل سوختن کامپیوتر خودرو

ریست ایسیو زیمنس

ایسیو کروز در کجا قرار میگیرد؟

محل نصب ایسیو در خودرو بسته به سازنده ماشین دارد و مکان مشخصی در همه ماشین ها ندارد. به طور مثال می تواند داخل اتاق و زیر داشبورد باشد و یا در زیر کاپوت خودرو و در کنار موتور (مانند ایسیو پژو ۲۰۶ و..) نصب شده باشد. بسته به مدل ماشین خود میتوانید دفترچه ماشین را مطالعه کنید تا با محل دقیق آن آشنا شوید.

در زیر چند نمونه از ایسیو کروز ، ایسیو زیمنس را مشاهده می کنیم :

[ts_products title=”محصولات ایسیو زیمنس و ایسیو کروز در کارا یدک” columns=”4″ per_page=”4″ ids=”9717, 336, 1475, 325″ thumbnail_border=”1″ big_thumbnail=”0″ item_margin=”1″ thumbnail_slider=”0″ show_image=”1″ show_title=”1″ show_sku=”0″ show_price=”1″ show_short_desc=”0″ show_rating=”1″ show_label=”1″ show_categories=”0″ show_add_to_cart=”1″ is_slider=”0″ rows=”1″ show_nav=”1″ show_dots=”0″ auto_play=”0″ disable_slider_responsive=”0″]

سازندگان معروف ایسیو خودرو 

در حال حاضر ۵ نوع ایسیو خودرو روی اکثر خودرو های داخل ایران قرار گرفته اند که شامل MAGNETI MARELI، SL96، S2000، SIEMENS و BOSCH می شوند. البته برند های مطرح دیگری هم هستند که محصولات آن ها در خودرو های ایرانی استفاده نمی شود. برند های MAGNETI MARELI، SL96 و S2000 در خودرو های قدیمی تر مانند پیکان و آردی و.. استفاده شده اند. ایسیو های زیمنس و بوش در حال حاضر پرکاربرد ترین ها هستند و اکثر خودرو های جدید داخل ایران مانند ای سی یو پراید، پژو ، سمند و.. به یکی از این دو کامپیوتر مجهز هستند.

ریست ایسیو زیمنس

ایسیو زیمنس و کروز در خودرو چه کاری انجام میدهند؟

👈 کنترل نسبت هوا و سوخت: بیشتر موتور های مدرن از سیستم تزریق سوخت به سیلندر استفاده می کنند. ایسیو زیمنس با کمک اطلاعات سنسور ها، میزان این سوخت را تعیین می کند. بدیهی است که با تنظیم درست این نسبت، خودرو بیشترین قدرت، کمترین مصرف و بهینه بودن را نسبت به موتور خود را دارد.

👈 کنترل idle speed: دور موتور ماشین (RPM) توسط سنسور موقعیت میل لنگ کنترل می شود. سرعت بیکاری موتور توسط ایسیو کروز تعیین می شود تا بار موتور در حالت موثر و اقتصادی کنترل شود.

همچنین ECU خطا های موجود در ماشین را هم شناسایی می کند و آن را در حافظه خود قرار می دهد. در صورت بروز مشکل، چراغ چک پشت آمپر را هم روشن می کند تا راننده اطلاع یابد. در این صورت با اتصال دیاگ به ایسیو خودرو میتوان خطاهای رخ داده شده را مشاهده کرد. امکان کنترل سایر فرایند های ای سی یو از طریق دیاگ هم وجود دارد.

کامپیوتر ماشین دارای دو حافظه موقت و دائم است. خطاها در حافظه موقت نگهداری می شوند که این حافظه در صورت جدا شدن باتری خودرو یا فیش ای سی یو بیش از ۱۵ دقیقه پاک می شود.

در حافظه دائم هم داده ها و جداول راهنمای کار ایسیو وجود دارد و هرگز پاک نمی شود. در صورت آسیب دیدن حافظه دائم، دیگر ایسیو قادر به کار کردن نیست.

بیشتر بخوانیم : 

تعمیر ایسیو خودرو در کارا یدک

ریست ایسیو زیمنس

خرید ایسیو زیمنس ، ایسیو کروز

برای خرید ایسیو زیمنس و ایسیو کروز که جزء برندهای معروف ایسیو هستند میتوانید ار  فروشگاه آنلاین کارایدک بخش فروش تجهیزات خودرو از جمله تجهیزات یدکی ، تجهیزات الکتریکی ، و .. خریداری کنید.

همچنین میتوانید با دریافت مشاوره رایگان از مشاوران کارا یدک ایسیو مناسب خودروی خود را پیدا کنید. با دنبال کردن لینک زیر به راحتی میتوانید با آن تماس بگیرید هم مشاوره رایگان دریافت کنید هم محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *