اخبار, تعمیر ایسیو, تعمیر ایسیو خودرو, تعمیر کامپیوتر خودرو, کامپیوتر خودرو

مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو

مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو
Rate this post

مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو 

قرار است اطلاعاتی مختصر و مفید راجب این که ECU چه قطعه ای است و چرا گاهی خراب و نیاز به تعمیر ایسیو پیدا میکند رو برای شما شرح بدیم.

با عوض شدن سیستم کاربراتوری خودروها و روی کار آمدن سیستم های انژکتور،این امکان برای طراحان بوجود آمد که با طراحی یک مدار هوشمند هم میزان و هم زمان پاشش سوخت از سر سوزن انژکتور خودرو و هم زمان جرقه زدن شمع خودرو را برای ارتقا عملکرد موتور، توسط یک مدار الکترونیکی کنترل نمایند البته اینکار با استفاده از سنسورهای مختلفی مانند سنسور دور موتور، سنسور اکسیژن ،سنسور دما و …. انجام می گیرد، طبیعتا هر چقدر تعداد سنسورهای بکار رفته در یک موتور بیشتر باشد، کارکرد ایسیو پیچیده تر و البته دقیق تر می باشد.

ایسیو یا کامپیوتر خودرو چیست؟

ایسیو خودرو که معنای آن واحد کنترل الکترونیک میباشد وظیفه کنترل خودرو های انژکتوری را دارد، و فقط در خودروهای انژکتوری موجود میباشد.

کامپیوتر خودرو شامل سنسور هایی میباشد که این سنسورها به موتور متصل میباشند ،  وضعیت و عملکرد خودرو را هر لحظه مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به شرایط کنونی خروجی ها و دستور هایی را برای انژکتور، شمع و … اعمال میکند.

با توجه به نوع ایسیو تعداد سنسور ها متفاوت میباشد ، هرچه تعداد سنسور ها بیشتر باشد کامپیوتر خودرو شرایط موتور را بهتر درک میکند و در نتیجه پاسخ های بهتری نیز برای عملکرد خوب خودرو به قسمت های لازم ارائه میکند.

مطالب پیشنهادی :

مراقبت از خودرو با تعمیر ایسیو

ریمپ ایسیو چیست؟

کامپپیوتر خودرو چه وظایفی را بر عهده دارد؟

نظارت بر کارکردهای خودرو و نمایش آن برای راننده، مانند نمایش میزان مصرف سوخت متوسط، نمایش میزان مصرف سوخت لحظه ای، سامانه، نمایش میزان باد لاستیک، نمایش موقعیت باز و بسته بودن درب ها و همه هشدار ها یی که توسط راننده در خودرو قابل مشاهده می باشد برعهده ی ایسیو است.

در صورتی که یکی از این موارد به نمایش گذاشته نشود حتما باید به فکر تعمیر کامپیوتر خودرو بیفتید تا بتوانید مشکل را به راحتی حل کنید که بزرگتر نشود.

تنظیم کارکردهای خودرو به وسیله بهینه سازی مداوم آنها، تنظیم مصرف سوخت خودرو و بهینه سازی جهت کاهش میزان تولید آلاینده ها توسط خودرو که این وظیفه ی تنظیم باعث شده است امروزه وجود کامپیوتر خودرو ضروری باشد.

کنترل کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، (مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل ترمز) در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل همزمان وجود دارند.

با تمام این وظایف بسیار سنگین که بر عهده ی ایسیو است مطمئناً اگر دچار مشکل شود ممکن است خطرات بسیار زیادی همراه داشته باشد.

بنابراین برای تعمیر ایسیو به صورت کاملاً تخصصی می توانید به مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو مراجعه کنید تا بتوانید خدمات تخصصی در این زمینه دریافت کنید.

مرکز تعمیر کامپیوتر خودرو - کارا یدک
چه زمانی نیاز به تعمیر ایسیو داریم؟

* چراغ های کوچک و مه شکن ها روشن نمی شوند در صورتیکه سالمند.

* BSI قادر به راه اندازی کولر نمیباشد در صورتی که سیستم سالم است.

*  قفل مرکزی کار نمی کند ، درصورتی که سالم است و نیاز به تعمیر کامپیوتر خودرو دارد.

* برف پاک کن جلو و عقب سالم است ولی کار نمی کند.

* ایراد بوق کار نمی کند ولی سالم است.

* چراغ های نور بالا روشن میماند پس باید تعمیر ایسیو صورت بگیرد.

* تعمیر پمپ بنزین و سایر تجهیزات که با باز کردن سوییچ فعال نمیگردد.

* دور موتور بالای 3000 نمیرود و شعله داخل اگزوز میزند.

* گاز مخزن تمام شده است ولی گاز وارد مخزن نمیشود.

* خودرو روی گاز کار میکند ولی روی بنزین روشن نمیشود.

تعمیر کامپیوتر خودرو با کارایدک

یادتان باشد برای پرداخت هزینه کمتر فریب تعمیرگاه های غیر رسمی و غیر تخصصی را نخورید ، چون این تعمیرگاه ها حتی اگر ایسیو خودرو شما را هم تعمیر کنند با گذشت زمان کمی ، مجددا با ایرادهای بزرگتری رو به رو خواهید شد. پس برای تعمیر ایسیو خودرو فقط به تعمیرگاه های مطمئنی مانند کارایدک اعتماد کنید.

یکی از مواردی که در تعمیر کامپیوتر خودرو بسیار مهم می باشد استفاده از دستگاه های تخصصی و به روز این حوزه است. با کارایدک تماس بگیرید و ایسیو خودروهای خود را سریع و با کیفیت تعمیر کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *